HORSCH újdonságok az Agritechnica kiállítás küszöbén

2017. november 12. 06:07

A Horsch Maschinen GmbH szeptember legvégén, schwandorfi központjában tartotta nemzetközi sajtótájékoztatóját, melynek középpontjában a nagyközönség számára a 2017-es hannoveri Agritechnica kiállításon debütáló HORSCH újdonságok gyakorlati bemutatása állt.

Terrano 5.4 GX

Terrano GX – Új, univerzális szántóföldi kultivátor a Terrano családban

A sajtótájékoztató alkalmával felvonultatott és a nagyközönség számára csak az Agritechnica kiállításon bemutatkozó újdonságok sorát a Terrano GX nyitotta, mely 4, 5 és 6 méteres munkaszélességben és 3 vagy 4 gerendelyes változatban, 28,5 és 31,5 cm közötti kapaosztásban lesz elérhető a gazdák számára.

Elhangzott, a Terrano GX-et már harmadik generációs TerraGrip kultivátorkapákkal szerelik a HORSCH gyárában, melyek legfőbb jellemzői a rugós biztosítás és hogy 550 kg terhelésnél oldanak ki. A talajadottságok, és helyi viszonyok függvényében a Terrano GX-hez 4-féle kapafej-kialakítás lesz majd választható.

A kultivátorkapák után a tömörítő-hengersor előtt vagy tárcsalapok (kötött talajokon), vagy rugós simítólapok egyengetik el a talaj felszínét, melyet a gép hátsó szekciójában szimpla, vagy dupla hengersor zár le. A választható 6-féle henger között újdonságok is szerepelnek, mint például a dupla RingFlex vagy a kombinált SteelFlex henger.

Cruiser 5/6 XL – sekély kultivátor új rugóskapákkal

Az új, vontatott Cruiser 5 és 6 XL sekély kultivátor 6 gerendelyes felépítése és 15 cm-es kapaosztása, illetve 700 mm-es gerendely magassága révén jól bekeveri és eloszlatja a nagy mennyiségű szármaradványokat is. E sekély kultivátor rugóskapái szintén 4-féle kapafejjel szerelhetőek, így egyaránt alkalmas tarlóhántásra, magágykészítésre, mechanikus gyomirtásra, valamint tavaszi talajlazításra és talajlevegőztetésre is.


Cruiser 5XL

Mindemellett a Cruiser 5/6 XL új rugóskapái nagyobb szervesanyag-átbocsátásra képesek. A kapa új geometriai kialakítása egy egyszerű, felfelé irányuló, nagy rugóút nélküli kirugózást tesz lehetővé, szemben a spirálrugós megoldások hátra felé irányuló kitérésével. Mindez jelentősen csökkenti az anyagfáradás lehetőségét, és ezzel növeli a rugóskapák élettartamát. Emellett a rugóskapák 150 kg-os rugó-előfeszítéssel rendelkeznek, így ekkora erőhatás oldja azokat ki, ezáltal biztonságosan tartják a munkamélységet még nehezebb talajkörülmények között is. A munkamélység a hátsó henger és az első támasztókerekek révén állítható. Cruiser 5/6 XL további felépítése nagyon hasonló a Terrano GX-hez.

Serto SC – új, nagy munkaszélességű pneumatikus gabonavetőgép

Az Agritechnica kiállításon bemutatkozó és hazánkban is valószínűleg nagy érdeklődésre számot tartó újdonság volt a Schwandorfban megtekinthető Serto SC pneumatikus gabonavetőgép is, mely 10 és 12 méteres munkaszélességben lesz elérhető, 3 méteres szállítási szélesség mellett. A Serto osztott magtartálya 6000 literes, tehát vagy 6000 liter vetőmag, vagy 3000 liter vetőmag és 3000 liter starter-műtrágya egyidejű kijuttatására alkalmas. Ezen kívül opcionálisan 300 literes mikrogranulátum-szóró is rendelhető hozzá. A vetőmagtartály után helyezkedik el a Serto gumiabroncsos előtömörítő hengersorból és az adott munkaszélességtől függően 60 vagy 72 db kéttárcsás vetőcsoroszlyából álló egysége.


Serto 10 SC

A Pronto vetőgépeknél már bizonyított vetőegységhez hasonlóan minden egyes előtömörítő kerék mögött két vetőcsoroszlya fut 16,6 cm-es sortávval. A vetőcsoroszlyák mögött nagy átmérőjű, gumipalástú magtakaró és mélységtartó kerekek kaptak helyet, melyek le is tömörítik a talajt. A vetőelemek paralelogrammás felfüggesztéssel kapcsolódnak a gerendelyhez, amelyek a Maestro szemenként vető gépeknél már alkalmazott erősített csapágyazással rendelkeznek. A Serto SC-vel elérhető vetési sebesség a vetőágy minőségétől, ülepedettségétől függően valamivel 10 km/h felett van. A Serto előnyei között lehet kiemelni a kis fordulósugarat, valamint a könnyű felépítést (180 LE-s erőgéppel biztonságosan üzemeltethető) is.

RowControl – új szintű pontosság a soronkénti elzárásban a vetéstechnika terén

Az idei Agritechnica kiállításon debütál majd a vetéstechnika terén a nagyközönség előtt a soronkénti elzárással a HORSCH új SectionControl elosztótornya, a RowControl, melyet a Pronto DC modelljeinél kínálnak majd 2018-tól a HORSCH szakemberei. RowControl elosztótornyot a kifinomult vető- és légáram jellemzi. Az új technika révén az átfedések és az ablakos vetések küszöbölhetőek ki, és így a gazdálkodó vetőmagot, műtrágyát (mikro-granulátumot is) takaríthat meg. A sorelzárás mindegyik sorban bekapcsolható, ezáltal a nyomtávolság és -szélesség egymástól függetlenül megvalósítható.


HORSCH új SectionControl elosztótornya, a RowControl az Express KR hárompont-függesztésű vetőgépen

Leeb LT Eco – vontatott permetező gazdaságos felszereltséggel

Az Agritechnica kiállításon megtekinthető lesz a HORSCH Leeb LT szántóföldi permetezőgépnek ECO felszereltségű változata is 4000-6000 literes műanyag tartállyal.


Leeb LT szántóföldi permetezőgépnek ECO felszereltségű változatánál a vízkörök működtetéséhez mechanikusan, kézzel vezérelt csapok állnak rendelkezésre

Az ECO alapfelszereltségben kardántengely által hajtott dugattyús-membránszivattyú biztosítja a permetezőgép vízellátását. A vízkörök működtetéséhez mechanikusan, kézzel vezérelt csapok állnak rendelkezésre mind a szívóoldalon, mind a nyomóoldalon. Az ECO felszereltségű változattal így a vontatott Leeb permetezőgép portfólió szélesedik ki.

ATP Control – növényvédő gépek intelligens és automatikus guminyomás szabályozása

A mindenkori növényvédelem az optimális időjárási viszonyok mellett időnként kedvezőtlen (nedves, elázott) talajviszonyok között zajlik. E kihívásra a megoldást az ATP (Adaptive Tire Pressure Control) rendszer szolgáltatja, mely közúton, ill. szántóföldön a növényvédő gépek különböző tartály-feltöltöttségi szintjétől függően változatja a gumiabroncsok nyomását. Az új ATP vezérlőrendszer lehetővé teszi a permetezőgép gumiabroncsainak automatikus nyomásvezérlését ISOBUS-terminálon keresztül, a permetlétartály feltöltöttségi szintjének függvényében és a közúti közlekedés, illetve a szántóföldi munka paraméterei szerint. Mindez összességben hatékonyabb működést, és a káros talajtömörödés csökkenését eredményezi.

A sajtótájékoztató zárásaként Marco Horsch, a Bintec GmbH ügyvezetője a terménytárolás során kínált újszerű megoldásaikat ismertette.

(Kosztolányi Attila - Agrofórum Online)

Témakör: