Agrárközélet
Agrárközélet

Termékinnovációs versenyt hirdet a SPAR a hazai gyártású élelmiszereknek

Termékinnovációs versenyt hirdet a SPAR a hazai gyártású élelmiszereknek

SPAR

Június 27-én indul a Hungaricool SPAR innovációs verseny az Agrármarketing Centrum szakmai támogatásával. A SPAR a hazai kereskedelemben egyedülálló kezdeményezésének két hónapja során újszerű, ötletgazdag, a fenntarthatóságot is szem előtt tartó, a magyarországi piacon már fellelhető, de kiskereskedelmi hálózatban még nem kapható élelmiszertermékeket keres. A pályázat útján kiválasztott nyertes áruk jövőre az INTERSPAR áruházak polcaira kerülnek.

„A SPAR Magyarország alapítása óta aktívan segíti a magyar termékek piacra jutását. A vállalat mindig fontosnak tartotta, hogy a termékkínálata kialakításában kiemelt szerephez jussanak a magyar termelők, gyártók és feldolgozók. A magyar áruk preferálását bizonyítja, hogy a vállalat hazai beszállítóinak aránya igen magas, 95%-ban hazánkban működő vállalkozások árucikkeit forgalmazzuk, egyes termékcsoportok esetében pedig kizárólag Magyarországon előállított termékek kerülnek a polcokra. A minőségi magyar élelmiszerek egyre nagyobb teret nyernek az áruházainkban, ezáltal járulunk hozzá a hazai agrárium és feldolgozóipar fejlődéséhez. Az idén meghirdetett Hungaricool SPAR innovációs verseny az Agrármarketing Centrum szakmai támogatásával is ezt a célt szolgálja, amelynek köszönhetően jövőre több új és eredeti magyar élelmiszertermékkel találkozhatnak hipermarketeink vásárlói” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.

A 2019. június 27-től augusztus 24-ig tartó pályázatra innovatív, újszerű – összetevőiben, előállításában, csomagolásában egyedi, vagy egészségbarát megoldásokat alkalmazó –, ötletgazdag, a fenntarthatóságot lehetőség szerint szem előtt tartó, a magyarországi piacon már fellelhető, de kiskereskedelmi hálózatban még nem kapható élelmiszertermékekkel lehet jelentkezni. A kiíráson a vonatkozó magyar jogszabályok szerint működő, bejegyzett vállalkozások indulhatnak, amelyek legalább egy lezárt üzleti évvel és legalább 10-300 millió forint éves árbevétellel rendelkeznek.

A termékek versenyében a csomagolás kapcsán azt is figyelembe veszik, hogy az mennyire környezettudatos, illetve mennyire követi a fogyasztói trendeket, alkalmazkodik a különböző igényekhez.

A beérkezett ajánlatokat egy szakmai zsűri vizsgálja meg először, amely kiválasztja a legjobbnak ítélt maximum 20 terméket vagy termékcsaládot. Az érdemesnek talált élelmiszer-innovációk a 2019-es Országos Mezőgazdasági Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) rendezvényén fognak versenyezni egymással szeptember 26-29-e között. Az itt legjobbnak bizonyuló maximum tíz termék – vagy termékcsalád –, egy az áruházlánci beszállítói tevékenységre felkészítő féléves mentorprogramot követően 2020. április 23-tól az INTERSPAR áruházak polcaira kerül. Az innovációs verseny nyertesei a SPAR Magyarország 34 hipermarketjének polcaira bekerülve remek lehetőséget kapnak, hogy áruikat szerte az országban a hazai vásárlóközönséggel minél jobban megismertessék. Ezen kívül, a tíz legjobbnak ítélt terméket vagy termékcsaládot előállító vállalkozás egy-egy alkalommal ingyenesen jelenhet meg valamely, az Agrármarketing Centrum 2021-es kiállítási naptárában szereplő európai kiállításon, amelyen a megjelenési költségeket a Társaság vállalja át.

A SPAR azokat az újonnan induló vagy új termékfejlesztésekkel piacra készülő vállalkozásokat karolja fel az egyedülálló kezdeményezés során, amelyek a pályázati kiírás szerinti innovatív termékek gyártását tűzték ki célul. Az Agrármarketing Centrum a kezdeményezéssel a hazai élelmiszeripari kis- és középvállalkozói szektor innovációs tevékenységét szeretné ösztönözni, az exportképes élelmiszeráruk körét igyekszik bővíteni, illetve mindezek által a teljes magyar élelmiszeripari kivitelt kívánja támogatni. A SPAR pedig olyan kisebb magyar cégek érvényesülését szeretné elősegíteni az együttműködési lehetőség – a rendszeres beszállítói partnerség – felajánlásával, amelyek minőségi és versenyképes termékek előállítására képesek.

A verseny hivatalos weboldala: http://www.hungaricool.hu/

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Egyre nyugtalanabbak az európai gazdák, cselekvésre kényszerítik a döntéshozókat

2024. április 8. 08:10

Az európai döntéshozók visszafogták a természet védelmét szolgáló szabályozásokat, korlátozták a vámmentes ukrán gabona behozatalát, és hatályon kívül helyezték a peszticidek használatát korlátozó új jogszabályt.

Magyar gyűrűs vörös vércsét fotóztak Nigériában

2024. április 7. 12:10

A madarat első éves korában, 2023. szeptember 8-án gyűrűzték a Farmosi Madárvártán.

Magyarországon fogták be egy sáska legelső példányait

2024. március 23. 10:10

Bár mérete alapján a második legnagyobb hazai sáskafaj a keleti vándorsáska után, az év rovarának járó aranyérmet így is bezsebelte 2024-ben. Ismerjük meg közelebbről a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem kutatójának segítségével a sisakos sáskát!

Lengyelország vezető kertészeti vállalkozása vár gyakorlatra!

2024. március 7. 16:10

Együttműködési megállapodást kötött a Széchenyi István Egyetem és a Primavega lengyel mezőgazdasági vállalat.

Túlnépesedés: mi lehet a kulcsa a fenntartható élelmezésnek?

2019. november 19. 05:24

A világ népessége az előrejelzések alapján 2050-re 9 milliárd fő fölé emelkedhet és az életszínvonal javulása miatt az egy főre jutó kalóriabevitel is mintegy 20 százalékkal nőhet.

Növekedhet az import élelmiszerek aránya, ha csökkennek az agrártámogatások

2019. április 19. 08:02

Sajnálatos, hogy a 2020 utáni hétéves tervezési időszak előkészítésekor nem újabb programok indításáról folyik a vita Brüsszelben, hanem arról, mennyi pénz fog rendelkezésre állni és ebből mennyi jut hazánknak.

Egyre több élelmiszert vesznek interneten

2020. május 26. 04:36

Jó negyedévet zárt a Target, az Egyesült Államok egyik jelentős, élelmiszereket is árusító, kiskereskedelmi lánca.

Kisebb lett az élelmiszer kiszerelése? Kötelező lesz a tájékoztatás

2024. január 18. 08:10

A kormány új intézkedést fogadott el, így az 1 milliárd forint feletti árbevétellel rendelkező élelmiszerkereskedőknek figyelemfelhívó tájékoztatót kell kihelyezniük, amennyiben egy termék kiszerelése csökkent.