Gépinfo
Gépinfo

Re-export: valójában kisebb előnnyel nyert a Ford Ranger a pick-up piacon

Re-export: valójában kisebb előnnyel nyert a Ford Ranger a pick-up piacon

Agrofórum Online

Az elmúlt években számos autómárka esetében egyre jellemzőbb lett hazánkban a piaci eredményeket drasztikusan torzító re-export tevékenység.

Ez gyakorlatilag nem más, mint az új autók magyarországi regisztrációja és bizonyos idő elteltével a forgalomból történő kivonása, majd külföldre történő újra értékesítése. Ez nem csupán valótlan képet fest a márkák piaci sorrendjéről, de téves következtetéseket vonhatunk le belőle az elmúlt években folyamatosan öregedő magyarországi autópark esetleges fiatalodásáról is. Mindez ráadásul nem is marginális jelenség: 2018-ban a teljes magyarországi személyautó-piacot és a vezető márkát is jelentősen érintette – derült ki a Toyota sajtóközleményéből.

A pick-up szegmensben, bár az első helyezését megtartja a Ford Ranger a re-exporttal kiigazított statisztika szerint, de messze nem olyan nagy előnnyel, mint a sima forgalombahelyezési adatok alapján. Utóbbi számítási módszerrel 1169 darabbal végzett az élen a Ranger a Toyota Hilux előtt a 2018-as egész éves versenyben, de a valós hazai eladásokkal számolva csupán 66 darabos az előnye, ugyanis Ford Rangerből 1143 darabot tett ki a re-export mennyisége. Ez a szám a Hiluxnál mindössze 40 volt egész 2018-ban.

A regisztráció alapján harmadik helyezett Nissan Navarából 332 darabot tett ki a re-export, így a kiigazított listán csak a negyedik lett a Navara, ugyanis az Isuzu D-Max mindössze 8 darabos re-exportjával így megelőzte versenytársát. A lista többi helyét nem befolyásolta a re-export. Fiat Fullbackből 9, Volkswagen Amarokból és Mercedes-Benz X-osztályból 7-7 esett bele a re-exportba, míg a Mitsubishi L200-at egyáltalán nem érintette ez a jelenség.

A magyarországi újautó piacon egyre inkább elburjánzó re-export tevékenységre jellemzően az árfolyamok ennek elősegítését lehetővé tévő irányba történő alakulása, netalán importőri/gyártói támogatás teremt lehetőséget.

„A kedvezményszintek, amelyek a valutaárfolyamoktól függetlenül időszakonként lehetővé teszik a re-exportot, jellemzően kiskereskedelmi vagy flottatevékenységre adott célzott időszakos kampánykedvezmények. Ezeket a kereskedők akkor érvényesíthetik, ha az autót valóban hazai kiskereskedelmi forgalomban vagy valódi flottaügyfélnek adták el” – mondta kérdésünkre válaszolva Varga Zsombor, a Toyota Central Europe Kft. PR menedzsere.

Mindaddig nincs baj, amíg egy magyarországi márkakereskedő a gyártótól idehaza megvásárolt autót külföldön adja el, az azonban, ha ezt megelőzően Magyarországon regisztrálja, majd utána a forgalomból kivonja, és úgy értékesíti újra egy másik országban, már több problémát is felvet a Toyota szerint.

Rendkívül félrevezetőnek tartják a helyzetet a vásárlók számára, hiszen az potenciálisan akár a vásárlási döntésüket is befolyásolhatja. Ráadásul valótlan kép alakulhat ki a hazai aktív park állapotát illetően is, amelynek folyamatos fiatalítása a piaci szereplők és a jogalkotók közös célja. A Toyota szerint ezt a valótlan képet erősítő kommunikáció pedig meglehetősen félrevezető lehet a vásárlók számára.

Rekordforgalmat ért el tavaly a hazai mezőgéppiac

Magyarországon a gazdálkodók, mezőgazdasági vállalkozók 175 milliárd forint (+15 százalék) értékben vásároltak új mezőgazdasági gépeket 2018-ban, miközben az alkatrészekre több mint 49 milliárd forintot fordítottak (+11 százalék).

Növeli a Kubota a nagy traktor üzletágát Észak-Amerikában

A Kubota Corporation egy egyedi megállapodást kötött az észak-amerikai Buhler Industries Inc.-el, a Versatile traktorok gyártójával, annak érdekében, hogy bővítse traktorainak palettáját.

Az Amazone az AmaTron 4 terminálért iF Design Award díjat kap 2019-ben

A különböző alkalmazások közötti váltás az alkalmazás forgó ikonjai segítségével nagyon kényelmes a húzó mozdulat révén.

Ugató drónok veszik át a juhászkutyák munkáját

Az ember nélküli légi járművek fejlesztése annyira felgyorsult az utóbbi években, hogy egyes új-zélandi állattenyésztők már őket alkalmazzák juhászkutyák helyett.

Újabb limitált szériás Toyota Hilux érkezik

A Toyotának úgy látszik bejöttek a világ legnépszerűbb pickupja, a Hilux születésének 50. évfordulójáról megemlékező limitált szériás sorozatok.

2018. április 24. 13:50

Világpremier: SsangYong Musso pick-up

A március 18-ig tartó Genfi Autószalonon a dél-korai SsangYong bemutatta az új pick-upot, a Musso-t.

2018. március 13. 08:37

A Toyota Hilux a legkelendőbb pick-up

Továbbra is lendületesen emelkedik a hazai újautó-piac. Idén januárban összesen 10 539 személyautót és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba.

2018. február 8. 08:48

Húsz százalékkal bővült a hazai pick-up-piac

A tavalyhoz képest 21 százalékkal 1046 darabosra hízott pick-up-piacon továbbra is a Ford Ranger az első 59 százalékos piaci részesedéssel a január-február időszak adatai alapján.

2019. március 6. 12:45