29 éve annak, hogy megszületett az AGROFÓRUM létrehozásának gondolata, akkor, amikor még egyetlen havi megjelenésű agrár szaklap sem volt a piacon.
A lap gyors sikere és szakmai elismertsége nagyban volt köszönhető a többnyire vezető kutatókból, neves egyetemi munkatársakból és gyakorlati szakemberekből álló szerkesztőbizottság összetételének valamint a szakmában elismert szerzőinknek.
A szerkesztőbizottság munkáját már kezdetektől a saját maga által megfogalmazott, „egyszerűen, szakszerűen és hitelesen” jelzők fémjelezték, amelyek egyben irányadóul is szolgáltak a tematika összeállítása, a témák kiválasztása, a cikkek elfogadása és szerkesztése során. Ezek az elvek vezettek a célként kitűzött, jellegében nem tudományos, de a tudomány és technológia-fejlesztés legújabb eredményeit feldolgozó és azt a gyakorlat nyelvére lefordító szaklap készítésénél, amelyhez mind a mai napig valamennyi szerzőnk tartja magát.
Lapunk többnyire állandó szerkezettel jelenik meg: a hó témája, fókuszban…, időszerűen, korszerűen, figyelmébe ajánljuk, gépesítés, gépek, határtalanul, agrárgazdaság, zöldségtermesztés, gyümölcstermesztés, szőlészet borászat és egyéb szakmai közlemények. Az ezekben olvasható szakcikkek és PR közlemények tartalmilag átfogják a teljes szántóföldi- és kertészeti termelést, beleértve a fajtahasználat, a növénytermelés, a növényvédelem, a tápanyag-gazdálkodás, a talajművelés-talajvédelem, a gépesítés, a környezetvédelem és az ökonómia majd minden aktuális területét. Mindez havonta 150-170 oldalon.
A havonta megjelenő és az aktualitásokhoz igazodó számok mellett a külön kiadványok az AGROFÓRUM utánozhatatlan védjegyévé váltak, amelyek 2002 szeptemberétől, AGROFÓRUM EXTRA név alatt jelentek meg éves átlagban legalább öt-hat alkalommal és jellemzően kukorica, gyümölcs, olajnövények, kalászosok, és szőlő, témakörökben.
További tevékenység bővülést jelentett az AGROFÓRUM ONLINE internetes oldalunk megújulása, és ezzel szinte egyidőben változott meg a nyomtatott AGROFÓRUM arculata is.
Huszonnyolc évvel ezelőtt egyedül indultunk, napjainkban viszont már közel 20 versenytárssal kell az olvasók bizalmáért megküzdenünk és még mindig hallani új írott médiák színrelépéséről. Kétségtelen ugyanakkor az „on-line” megjelenés fokozatos előretörése, ezért erősítettünk mi is ezen a területen.
Ha hinni lehet a különféle piaci felméréseknek, az írott és elektronikus megjelenésünkkel a legjobbak közé tartozunk, és ezt a versenytársaink is elismerik.
Ha többet szeretne tudni rólunk, kattintson az impresszumra, ha kiterjedt kapcsolatainkra kíváncsi, úgy arról a partnereink címszó alatt tájékozódhat.
Örülünk, hogy figyelmet szentelt ránk, és megtisztelt bizalmával.