COVID-Agrár

A ketchup húzta fel az eredményeket

Agrofórum Online

A vártnál jobban kezdte az évet az amerikai élelmiszeripari cég, a Kraft Heinz, de a teljes 2020-as teljesítményével kapcsolatban óvatos maradt a vállalat.

Az új típusú koronavírus terjedése miatt megnőtt az igény a készételek és szószok, így a ketchup iránt is az Egyesült Államokban és Európában. Előbbi országból származik a cég bevételeinek 69 százaléka, míg az Európa, Közel-Kelet és Afrika egyben számolt térségéből 10 százaléka, Kanada 8 százalékát adja a csoport árbevételének.

A cég árbevétele 3,3 százalékkal 6,16 milliárd dollárra emelkedett éves alapon az első negyedévben. Az elemzők csupán 6,14 milliárd dolláros bevételre számítottak, így ez pozitív meglepetést okozott a piacon. Az működési eredmény 37 százalékkal 770 millió dollárra ugrott. Profitsoron viszont a 378 millió dolláros nyereség 6,7 százalékos csökkenést jelent. Az egy részvényre jutó tisztított eredmény 12 százalékkal 0,58 dollárra csökkent. A kedvezőtlen valutahatások és a magasabb működési költéségek miatt csökkent a profit.

„Nehéz optimistán az év hátralévő részére tekinteni, nagyon sok a bizonytalanság a piacon” – idézte a Thomson Reuters hírügynökség Paulo Luiz Basilio pénzügyi vezérigazgatót.

A cég részvényeinek árfolyama egyébként március 12. óta 52 százalékkal lőtt ki annak reményében, hogy az amerikaiak számos Kraft Heinz terméket vásárolnak a pánikvásárlásaik során. A jövőre nézve azonban komoly bizonytalanságot jelent, hogy az étkezési szokások koronavírus miatti átalakulása még nem látszik. Plusz nem tudni, hogy a kamrákban felhalmozott termékek miatt a következő hónapokban mennyire csökkenhet a kereslet a cég termékei iránt. Az alapanyagok ára is bizonytalan, elég csak a húsra gondolni, melynek rendkívüli mértékben ingadoznak a beszerzési árai.

A Kraft Heinz Company fűszereket, szószokat, sajtot és tejtermékeket, húsokat, frissítő italokat, kávét és egyéb élelmiszeripari termékeket is gyárt. A cég teljes bevételének 26 százaléka ketchupokból és szószokból származik, a sajtokból és a tejtermékekből 20, snackekből és fagyasztott termékekből is 20 százaléknyi.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A rágcsálnivalókat és a macskaeledeleket keresik a koronavírus miatt a britek

2022. február 14. 07:03

A teljes brit kiskereskedelmi szektorra vonatkozó felmérések azt mutatták, hogy a fogyasztói kiadások megemelkedtek.

A koronavírus veszélyezteti a sertéstartó cégeket

2022. január 25. 08:17

Az ágazat számos szereplője szerint sok állattenyésztő gazdaságra nehezedik nyomás a koronavírus miatt kialakult helyzetben késedelmesen folyósított segély miatt Németországban.

A koronavírus állíthatja meg a szarvasmarha-árak szárnyalását

2022. január 2. 05:36

Az új koronavírus-változat miatti szigorúbb követelmények és korlátozások végső soron további árnyomást is eredményezhetnek.

Rekordszinten a teafogyasztás a koronavírus miatt

2021. október 29. 05:47

Különösen a gyógyteák és a gyümölcsteák örvendnek egyre nagyobb népszerűségnek, és négy százalékos értékesítési növekedést értek el.

Költségcsökkentő programot jelenthet be a Kraft Heinz

2020. szeptember 17. 04:36

A tegnapi kereskedés során 0,3 százalékot emelkedett a Kraft Heinz részvények árfolyama.

Pörög a félkész ételek piaca

2020. április 8. 08:17

A Kraft Heinz megnövelte a félkész ételeket előállító alkalmazottainak számát, miután hatalmasat ugrott a kereslet az otthonukban maradni kényszerülő lakosság részéről.

Egyre több élelmiszeripari céget érint a koronavírus

2020. március 27. 06:38

Van akit előnyösen, van azonban, akit még a nagyobb kereslet ellenére is hátrányosan érint a koronavírus kapcsán az élelmiszerek iránt megugrott igény.