Augusztusban mindössze 63 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ez 26 százalékos csökkenés 2023 azonos időszakához képest – derült ki a Datahouse adataiból.
A hónapokat nézve ez az eladási mennyiség idén a harmadik legrosszabbnak számít, a februári 58 és a márciusi 61 darab után. Az év első nyolc hónapja összességében 33 százalékos esést hozott éves alapon.
2023-ben az eddigi idei 590 helyett 885 darabot helyeztek forgalomba, 2022-ben ez az adat pedig két és félszeres, 1397 darab volt. A két évvel ezelőttihez képest 58 százalékos a visszaesés.
ÁTK-pályázatokhoz is: Farmtech pótkocsik! KATTINTSON A KÉPRE!
Kicsi a torta 18 márkának
Augusztusban a Fliegl nyerte az eladási versenyt 12 darabbal, a második helyen a Pronar végzett 8 forgalomba helyezéssel. A Fémagrotúr 7 darabos értékesítése az augusztusi harmadik helyhez volt elég. Piaci részesedésben a Fliegl 19, a Pronar 12,7, a Fémagrotúr pedig 11,1 százalékot ért el.
A Metal-Fach 5 darabos forgalomba-helyezése csak a negyedik helyre volt elég az augusztusi listán. Ez 8 százalékos szeletet jelentett a piaci tortából. Az ötödik helyen 4-4 darabbal holtverseny alakult ki az Agrogép, a Joskin és a ZDT közt. Utánuk a Bicchi és a Labinprogres következik a listán, mindegyik márka 3 eladást regisztrált.
A tizedik helyen is holtversenyt lehetett látni, a Farmtech, a Wielton, az Egyedi és a Brantner is 2-2 pótkocsit adott el. Összesen 18 olyan márka volt, amely adott el mezőgazdasági pótkocsit az elmúlt hónapban.
Háromdarabos előny
A teljes idei eladásokat nézve az első öt helyen a Pronar, a Fliegl, az Agrogép, a Fémgarotúr és a Brantner áll. A Fliegl piaci részesedése 17 százalék, a Pronar márkáé 16,4 százalék, az Agrogép 9,3 százalékkal, a Fémgarotúr 7,3 százalékkal, a Brantner pedig 4,6 százalékkal szerepel a listán.
A Pronar 100 darabnál, a Fliegl pedig 97 darabnál tart idén, a köztük lévő 3 darabos különbség egy hónapja még 7, két hónapja pedig 10 darab volt. Azaz egyre jobban jön föl a tavaly magabiztosan első Pronar, amely idén januárban holtversenyben, február végén pedig egyetlen darabos előnnyel állt az élen.
Hatodik helyen a Farmtech, a hetediken a Metal-Fach, a nyolcadikon az Oehler, a kilencediken a Labinprogres, a tizediken pedig holtversenyben a Joskin áll. Idén eddig összesen 50 olyan mezőgazdasági pótkocsimárka volt, amelyből legalább egy darabot forgalomba helyeztek hazánkban.
10 és 30 tonna
Tömegkategória szerinti bontásban toronymagasan a 10 és 30 tonna közöttiek vezetnek 446 darabbal, ami 75,6 százalékos piaci részesedés. A 3,5 és 10 tonna közöttiekből 80 darabot, a 0,75-3,5 tonnásakból 45, a 30 tonna felettiekből 13 darabot, a 0,75 tonna alattiakból pedig 6 darabot el eddig idén.