Gépészet
Fizetett tartalom

Őrült mínuszban a mezőgazdasági pótkocsik magyar piaca

Agrofórum Online

Szeptemberben csupán 68 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ez 27,7 százalékos csökkenés 2023 azonos időszakához képest – derült ki a Datahouse adataiból.

A két évvel ezelőttihez képest jóval nagyobb, 58 százalékos a mínusz. Az első kilenc hónap mindegyike csökkenést hozott az egy évvel korábbi időszakhoz képest.

2022 szeptemberében még 136, tavaly pedig 85 pótkocsi kelt el. A múlt havi 68 eladással is a legjobb négy hónapba tartozik idén a szeptember, holtversenyben a szintén 68 darabos májussal, a 101 darabos júliussal és a 105 darabbal vezető júniussal.

657 darabnál tartanak

Idén eddig összesen 657 mezőgazdasági pótkocsit adtak el, ami 32,9 százalékos zuhanás éves alapon, a kétéves adatokkal összehasonlítva 57,9 százalékos csökkenést mutatnak a számok a kilenc teljes hónap adatait vizsgálva.

25 márka

Szeptemberben a Fémagrotúr nyerte az eladási versenyt, 23 forgalomba helyezéssel és 33,8 százalékos piaci részesedéssel végeztek az élen. A Fliegl összesen 11 darabot értékesített, a Brantner és a Joskin pedig ehhez képest csak 4-4 eladást mutatott fel.

Az első nyolcba a Pronar, az IGJ Agro, a Wielton és a ZDT került még be. Idén szeptemberben 25 olyan mezőgazdasági pótkocsi-márka volt, amelyből legalább egy elkelt a hazai piacon.

Ketten száz fölött

A teljes idei eladásokat nézve a képzeletbeli dobogón a Fliegl 16,4 százalékos, a Pronar 15,5 százalékos, a Fémagrotúr pedig 10,1 százalékos piaci részesedéssel léphetett fel a dobogóra. Ez 108, 102 és 66 darabot jelent.

Negyedik helyen az Agrogép, az ötödiken a Brantner, a hatodik helyen a Farmtech, a hetediken a Metal-Fach, a nyolcadikon az Oehler, a kilencediken a Joskin, a tizediken pedig a Labinprogres áll.

Az esztendő első kilenc hónapjában 52 olyan mezőgazdasági pótkocsimárka volt, amelyből legalább egy elkelt a hazai piacon.

76,6 százalék

Tömegkategória szerinti bontásban toronymagasan a 10 és 30 tonna közöttiek vezetnek 503 darabbal, ami 76,6 százalékos piaci részesedés. A 3,5 és 10 tonna közöttiekből 85 darabot, a 0,75–3,5 tonnásakból 48, a 30 tonna felettiekből 14, a 0,75 tonna alattiakból pedig 7 darabot adtak el eddig ebben az esztendőben.

Nagy tömeghez extratartós gumiabroncsot

2024. december 16. 16:10

Legelőször az Alliance VF750/50R26, VF650/65R38 és VF620/70R46 méretek lesznek azonnali hatállyal elérhetők.

Terepre tervezve: újdonság érkezett a John Deere-től

2024. december 12. 16:10

Számos feladat végrehajtása hatékonyabbá válik az új Gator XUV 875M géppel, amely mostantól nagyobb rakodókapacitást, több kényelmet kínál.

Jön az AGROmashEXPO 2025!

2024. december 12. 12:40

2025-ben ismét megnyitja kapuit hazánk legjelentősebb mezőgazdasági eseménye, a 43. AGROmashEXPO kiállítás és vásár.

Megújult szervizháttér az AGRI CS Magyarországnál

2024. december 11. 10:40

A Case IH kizárólagos magyar márkakereskedőjeként az AGRI CS Magyarország Kft. számos jelentős átalakulással fut neki 2025-nek.

Messze még a kilábalás a mezőgazdasági pótkocsik piacán

2024. július 5. 14:40

Idén a június az első olyan hónap a hazai mezőgazdaságipótkocsi-piacon, amikor száz darabnál több pótkocsi kelt el.

Drámai zuhanásban a mezőgazdasági pótkocsik magyar piaca

2023. október 9. 16:40

Szeptemberben 93 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ez 42,6 százalékos drámai csökkenés 2022 azonos időszakához képest – derült ki a Datahouse adataiból.

Jubileumok, újdonságok, győztes fejlesztés a Fliegl háza táján

2024. február 2. 15:40

A Fliegl 2023-ban ünnepelte az abdai gyár fennállásának 30. évfordulóját, de nem csak az évek és a legyártott pótkocsik száma nőtt ezidő alatt, hiszen az 1993-ban átadott gyár a folyamatos beruházásoknak hála, az év végén egy újabb hatalmas raktárépülettel bővült.

Vonóháromszöges, mezőgazdasági billenős pótkocsik új generációja

2024. április 18. 10:10

A kalocsai székhelyű Budamobil-Cargo Kft. az AGROmashEXPO-AgrárgépShow 2024 kiállításon mutatta be legújabb, high-tech gyártmányát, amely minimális önsúllyal, nagyobb hasznos teherbírással teszi hatékonnyá és környezetbaráttá a termény- és takarmányszállítást.