A koronavírus-járvány alatt sok hír érkezett arról, hogy az éttermek és étkezdék bezárása után egyre többen rendelnek neten keresztül ételt kiszállítóktól. Most egy stratup cég gyűjtött sikeresen tőkét az iparágban.
Befejeződött az Instacart legújabb forrásbevonása. Az élelmiszer-kiszállítással foglalkozó startup legfrissebb forrásszerzését 200 millió dollárral zárta, így 2020. év eleje óta több, mint kétszeresére növelte értékét, amelyet jelenleg 17,7 milliárd dollárra becsülnek, valamint tovább erősítette piaci pozícióját az Egyesült Államok piacán – hívta fel a figyelmet az Equilor Befektetési Zrt.
Az Instacart-ot az elemzők az Airbnb-hez szokták viszonyítani, amíg a szálláshelyfoglaló piaci értéke megfeleződött év elején, addig a megnövekedett élelmiszer-vásárlás és -szállítási igény megduplázta az Instacart becsült értékét. A legújabb forrásbevonást a vállalat alaptevékenységének kiterjesztésére kívánja fordítani, élelmiszeren kívül kiskereskedelmi és éttermi termékek házhoz szállítását is tervezik, amelyhez jelenleg is a potenciális partnerekkel egyeztetnek.
Ami nyugtalanságra adhat okot, az a munkavállalók státusza. Az Instacart alkalmazottak független vállalkozókként dolgoznak, akik nélkülözhetetlen dolgozókként a járvány idején nem rendelkeztek olyan védelemmel vagy ellátással, amelyre a teljes jogú munkavállalók jogosultak, ideértve a munkáltató által támogatott egészségbiztosítást.
A koronavírus-járvány első hullámában, amikor a mostaninál sokkal jelentősebb korlátozások voltak világszerte sorra érkeztek a hírek az ételkiszállító cégek terjeszkedéseiről és felvásárlásokról. Az alapvetően személyszállítással foglalkozó Uber is a házhoz szállítással foglalkozó, Uber Eats szegmens növekedésében látta a kiutat. Abban az időszakban az Uber meg is könnyítette a sofőrjeinek, hogy az Uber Eats kiszállítóivá váljanak. Kulcsfontosságú szerződésekkel bővült a kiszállítói kör, a Chipotle mexikói gyorsétteremlánc 2500, a Dunkin fánkozó-lánc több mint 4000, a Shake Shack hamburgerező pedig 150 olyan új egységet jelentett, ahonnan az Uber Eats partnerei is kiszállítanak Észak-Amerikában.
Az Egyesült Államokban a koronavírus terjedése miatt elrendelt korlátozások nagy mértékben megnövelték az ételek házhoz szállításával foglalkozó vállalkozások forgalmát. Többször is beszámoltak azokban a hetekben arról, hogy az Uber felvásárolná az étel házhoz szállítással foglalkozó GrubHub-ot, így erősítve az Uber Eats szegmensét. Azonban a GrubHub bejelentette, hogy az Uber helyett a Just Eat Takeaway.com európai társasággal olvad össze.