2024. február 1.
Az iráni támogatású huthi lázadók hajókat ért támadásai a Vörös-tenger döntő fontosságú hajózási útvonalán megzavarták a hajózást a Szuezi-csatornában, amely a leggyorsabb tengeri útvonal Ázsia és Európa között. A kávé és a napraforgóolaj piacain már most jelentkeznek a konfliktus hatásai.
2024. január 29.
Több gabonát szállító hajót tereltek át a Szuezi-csatornától a Jóreménység-fok környékére ezen a héten a Vörös-tengeren hajókat ért támadások után - közölték hajózási elemzők.
2024. január 25.
Ukrajnának sikerült olyan szintre növelnie fekete-tengeri gabonaexportját, amilyenre az orosz invázió előtt nem volt példa, bár a vörös-tengeri hajózási válság új kihívás elé állítja az ország döntő fontosságú mezőgazdasági kereskedelmét.
2024. január 20.
Az ukrán tengeri gabonaexport várhatóan 20 százalékkal csökken januárban az előző hónaphoz képest a Vörös-tengeren tapasztalható válság és az újévi ünnepek miatt – közölte egy magas rangú ukrán kormánytisztviselő.
2024. január 19.
A Vörös-tengeri támadások közepette zuhannak a Szuezen keresztül szállított búzaszállítások, közölte a WTO.
2024. január 3.
Ha a kereskedelmi célú hajózás a Vörös-tengerről átterelődik az afrikai kontinens megkerülésével a Jóreménység-foka irányába, az beláthatatlan következményekkel jár a szállítási költségekre nézve.