Ház, táj blog

Az otthoni munka miatt zuhant a kávé ára

Agrofórum Online

A globális kávékereslet nagyjából negyedét a kávézók és éttermek generálják, mivel a dolgozók világszerte lassan térnek vissza az irodákba, így komoly a kiesés a kávépiacon.

Az irodában dolgozó emberek napi szintű rituáléja a rendszeres kávéfogyasztás világszerte. Igaz, a legtöbben otthon is fogyasztanak kávét, de az ott jelentkező plusz fogyasztás nem pótolja a munkahelyekhez kapcsolódó kiesését.

Az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériumának (USDA) adatai szerint a globális kávéfogyasztás idén csökken majd, így 2020 az első mínuszos év lehet 2011 után. Még annak ellenére is erre lehet számítani, hogy a pánikvásárlások miatt vettek olyan sok kávét, amennyit hónapok alatt sem fogyasztanak el, csak a kamrában áll majd. A kávézók és éttermek, amelyek általában a kereslet nagyjából 25 százalékát teszik ki, várhatóan még jó darabig nem térnek majd vissza a korábbi, megszokott kerékvágásba.

A Marex Spectron elemzőcég kutatása szerint a kávézók és éttermek 95 százaléka bezárt egy bizonyos időre a koronavírus-járvány miatt. A szakértők nagyon lassú és fokozatos visszatérésre számítanak a vendéglátásban. Sok vendég a nyitás után is vonakodik újra kávézóba ülni a fertőzés esetleges veszélye miatt. Ezért is helyeznek egyre nagyobb hangsúlyt sokan, így a Starbucks is a házhozszállításra.

Június végéig a kávé ára 30 százalékkal zuhant az idén. A Citigroup becslése szerint az arabica kávéfajta ára 10 százalékkal is visszaeshet az év második felére, ez már olyan árszint, amelynél szakértők szerint a termelési költségeket is csak éppen hogy lehet fedezi.

Becslések szerint világszerte nagyjából 125 millió ember megélhetése függ a kávéipartól a Bloomberg cikke szerint. Ebbe a termelőktől kezdve, a logisztikai és más területekről az értéklánc minden érintettje benne van egészen a kávézók személyzetéig.

Az egyik nagy, brazil kávézólánc, a Suplicy Cafes Especiaisa már nem tudta kifizetni a termelőket, miközben a készleteik fokozatosan emelkednek. A dél-amerikai országban komoly gondokat okoz a koronavírus, és megpróbálkoztak már 25 üzlet újranyitásával, de nem volt elég ügyfelük így újra be kellett zárniuk.

Az élelmiszer-védjegyek jelentősége

2025. december 16. 05:40

Az élelmiszerek csomagolásán sokféle jelölés jelenik meg, amelyek a termék előállításának, életútjának, vagy akár csomagolásának minősítését is jelzik.

Vigyázzunk a tűzifacsalókkal!

2025. december 11. 05:40

Tűzifa vásárlás előtt erősen javasolt, hogy minden esetben ellenőrizzük a hirdetésben vagy a hirdető weboldalán feltüntetett adatokat.

Segít a Nébih Maradék nélkül adagkalkulátora – tervezzük meg tudatosan az ünnepi menüt!

2025. december 6. 05:40

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal Maradék nélkül program és a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége adagkalkulátorral segíti a karácsonyi menütervezést.

November 30-ig szavazhatunk a 2026-os Év Fájára!

2025. november 29. 05:40

Az Országos Erdészeti Egyesület és az Év Fája Kuratórium kezdeményezésére és szervezésében már tizenkettedik alkalommal kerül sor az online nyílt szavazásra.

Komoly bajba kerülhet a Starbucks

2020. április 11. 16:02

A vállalat nemrég tette közzé, hogy március utolsó hetében a meglévő üzletek eladásai éves összevetésben 60 és 70 százalékkal csökkentek.

Így védekezik a koronavírus ellen a Starbucks

2020. július 12. 08:04

Július 15-től kezdődően lép érvénybe a maszkviselési szabály a vállalat kávézóiban.

A nagy kávés cégek is készülnek a klímaváltozásra

2024. október 11. 11:10

A Starbucks több innovatív gazdaságot vásárol a klímarezisztens kávé létrehozása érdekében. Célja a szén-dioxid-semleges kávétermesztés.

Komoly bajban a kávézólánc

2020. június 25. 06:36

A 2017-ben alapított és tavaly májusban az amerikai tőzsdére bevezetett Luckin Coffee arra építi piaci stratégiáját, hogy jelentős mértékben növekszik a kínai kávéfogyasztás.