Ház, táj blog

Pörög a félkész ételek piaca

Agrofórum Online

A koronavírus-járvány miatt számos étterem bezárt, vagy korlátozott kapacitással működik Európában és az Egyesült Államokban. Ezért a fogyasztók több olyan tereméket vásárolnak, amelyet az otthoni főzésnél használnak fel.

A Kraft Heinz megnövelte a félkész ételeket előállító alkalmazottainak számát, miután hatalmasat ugrott a kereslet az otthonukban maradni kényszerülő lakosság részéről – emelte ki az Equilor Befektetési Zrt. A tegnapi nap végére 2,7 százalékkal a 26,61 dolláros szintig emelkedett a vállalat részvényeinek az árfolyama.

A társaság sokat profitál abból, hogy a koronavírus miatt rengetegen vannak otthon és nem éttermekben, illetve menzákon ebédelnek. Az otthoni főzéshez készített Kraft Heinz-termékek iránt megugrott a kereslet. A cég azonban figyelmeztetett, hogy a magasabb árbevétel nem feltétlenül hoz majd nagyobb nyereséget is.

A fűszereket, szószokat, sajtot és tejtermékeket, húsokat, frissítő italokat, kávét és egyéb élelmiszeripari termékeket is gyártó Kraft Heinz Company 3-6 százalékos bevételnövekedésre számíthat a Marketscreener szerint. A nagyobb profit azért nem garantált, mert az átlagostól magasabb fogyasztói kereslet kielégítése többletköltségekkel is jár. Valamint a valutaárfolyamok változásával és az eszközértékesítések hatásával is számolnia kell a társaságnak, amely teljes bevételek 26 százaléka ketchupokból és szószokból származik, a sajtokból és a tejtermékekből 20, snackekből és fagyasztott termékekből is 20 százaléknyi.

„A jelenlegi helyzetben kirajzolódik, hogy rendkívül fontos vállalatunknak a küldetése és hatalmas felelősséggel tartozunk a világ élelmezésének területén. A csapatunk azon dolgozik, hogy az ellátást a lehető legrugalmasabbá tegye. Inspiráló, ahogy mindenki azon dolgozik, hogy a fogyasztók hozzájussanak az élelmiszerekhez” – emelte ki Miguel Patricio vezérigazgató.

A cég globálisan 12 millió dollárt adományozott azért, hogy egyre többen hozzájussanak a szükséges élelmiszerhez. Az Egyesült Államok egyik nagy segélyező szervezetét is 6,6 millió dollárral támogatták.

Negatív hatást gyakorolhat a Kraft Heinz értékesítésére, hogy a várható gazdasági visszaesés miatt több vevő választhatja az üzletekben a saját márkás termékeket.

Kincsek, amiket az erdőben kell hagyni

2025. május 3. 05:40

Az erdőlátogatások során könnyen elragadhatja az embert a lelkesedés, ha valami nem mindennapi „kincsre” bukkan az avarban. Tudnunk kell azonban, hogy mi az, ami semmiképpen nem jöhet haza velünk az erdőből!

Elődeink tudása II. – köhögés és gyógynövények

2025. április 30. 05:40

A leggyakoribb „lábon kihordott” betegségeknek a különböző súlyosságú megfázások számítanak, amik miatt nem feltétlenül maradunk ki az iskolából vagy a munkából. A gyógyulásunkat, sőt még a betegség megelőzését is sok növény teája segítheti.

Gyűjtsük össze a konyhában a húsvéti tojásfestéshez a színezőanyagokat!

2025. április 18. 05:40

A természetes színezőanyagokkal elképesztően változatos húsvéti tojásokat festhetünk az ünnepre.

Kapcsolódjunk be a Tavaszi természetles programba!

2025. április 12. 05:40

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület április 1-től ismét elindította a Tavaszi természetles országos programot, amelynek keretein belül önkéntesen becsatlakozhatunk az Egyesület munkájába.

Durván kilőtt a liszt ára

2024. szeptember 25. 13:10

Egyik hónapról a másikra stagnáltak, tavaly óta emelkedtek a fogyasztói árak. A szolgáltatások drágulnak, az üzemanyag viszont olcsóbb lett.

Az Unilever szerint az árak emelkedése idén is folytatódik

2023. február 12. 08:36

Az Unilever Plc közölte, hogy továbbra is emeli csomagolt élelmiszerei árát, hogy ellensúlyozza az emelkedő ráfordítási költségeket.

A vendéglátók is válasszanak helyi termelőktől!

2020. április 1. 08:53

A kiszállítást végző vendéglátás és a közétkeztetés szereplői a helyi alapanyagok, termékek választásával hathatós segítséget nyújthatnak a helyi termelők számára.

Helyi termék rendezvénysorozat – Budapest

2023. április 3. 13:42

2023. április 25. és május 11. között négy helyszínen „Helyi termék” címmel szerveznek rendezvénysorozatot.