Júliusban 132 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ez 71 darabbal kevesebb, azaz 35 százalékos zuhanás 2022 azonos időszakához képest – derült ki a Datahouse adatiból. A hónapokat nézve ez a harmadik legkisebb csökkenés idén, eddig a márciusi 28 százalék és a januári 19,2 százalék volt csak ennél kevesebb, amúgy rendre nagyobb 37-48 százalékos zuhanásokat lehetett látni.
A két évvel ezelőttihez képest hasonló, 34,3 százalékos a mínusz. Idén eddig összesen kereken 800 mezőgazdasági pótkocsit adtak el, ami 36,6 százalékos csökkenés éves alapon, a kétéves adatokkal összehasonlítva 18,9 százalékos a mínusz a hét teljes hónap adatait vizsgálva.
Arassa le a legjobb ajánlatainkat!
RAKTÁRKÉSZLETRŐL elérhető FARMTECH pótkocsikkal és szervestrágyaszórókkal várjuk a gazdálkodókat értékesítési központjainkban.
Legyen Ön 2023 legszerencsésebb Farmtech vásárlója, és nyerje meg a GOES IRON 450 ltd EPS munkaquadot!
A képre kattintva megtekintheti kiemelt típuskínálatunkat és nyereményjátékunk részleteit!
Júliusban meglepetést jelentett, hogy nem a piacvezető Fliegl nyerte az eladási versenyt, ugyanis, ha csak az elmúlt hónapot nézzük, akkor beelőzött a Pronar. Utóbbi márka 25 darabbal és 18,9 százalékos piaci részesedéssel végzett a havi lista élen. A Fliegl 18 darabbal és 13,6 százalékkal lett második, míg a Metal-Fach 16 darabbal a harmadik helyet szerezte meg. Az első kilencbe a Fémagrotúr, az Agrogép, a Bicchi, a Wielton, a Farmtech és az IGJ Agro került be. A tizedik helyen júliusban négyes holtverseny alakult ki, ugyanis a Joskin, a Zaslaw, az Agrofer és az Oehler is 3-3 darabot tudott eladni hazánkban. Összesen 30 olyan márka volt, amely adott el mezőgazdasági pótkocsit az elmúlt hónapban.
A teljes idei eladásokat nézve viszont még a júliusi második hely ellenére is magabiztosan vezet a Fliegl vezető helye. A második helyen a Pronar, a harmadikon pedig az Agrogép áll. A Fliegl piaci részesedése 19,9 százalék, a Pronar márkáé 12,5 százalék, az Agrogép 6,3 százalékkal. Az első ötben a Metal-Fach 6,4 százalékkal, a Fémagrotúr pedig 4,8 százalékkal szerepel a listán. Hatodik helyen a Bicchi, a hetediken az Brantner, a nyolcadikon a Joskin, kilencediken a Farmtech, a tízediken pedig holtversenyben az Oehler és az Egyedi áll. Idén eddig összesen 60 olyan mezőgazdasági pótkocsi-márka volt, amelyből legalább egy darabot forgalomba helyeztek hazánkban.
Tömegkategória szerinti bontásban toronymagasan a 10 és 30 tonna közöttiek vezetnek 587 darabbal, ami 73,4 százalékos piaci részesedés. A 3,5 és 10 tonna közöttiekből 137 darabot, a 0,75-3,5 tonnásakból 55, a 0,75 tonna alattiakból 12 darabot, a 30 tonna felettiekből pedig 9 darabot adtak el eddig idén.