Márciusban 13 561 személyautót és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, ez 13 százalékos csökkenés a tavalyi év hasonló időszakához képest, de a két évvel ezelőttivel összevetve is 7 százalékos a mínusz.
Már a február sem sikerült túl jól, akkor 3 százalékos mutattak a számok éves összevetésben. Az első negyedévben összesen 38 319 személyautó és kishaszonjármű kelt el itthon, ez 5,6 százalékos csökkenés 2019 első negyedévéhez képest, de még 4,5 százalékos plusz kétéves alapon – derült ki a Datahouse adatiból. A múlt havi mínuszban már erősen benne lehet a koronavírus járvány hazai terjedése.
Márciusban a személyautót és kishaszonjármű piacon Ford, Toyota, Suzuki sorrend alakult ki az élmezőnyben. A negyedéves rangsorban is a Ford vezet a Suzuki előtt, azonban a harmadik helyen a Volkswagen áll.
A tavalyhoz képest 21 százalékkal 1302 darabosra szűkült pick-up-piacon a nyolc típus verseng. A Ford Rangerekből idén már 664 darab kelt el, ami 51 százalékos piaci részesedést jelent. A Toyota Hilux 28 százalékkal a második, a dobogóra még a Mitsubishi L200 állhatott fel 7 százalékos piaci részesedéssel. Őket a Nissan Navara, az Isuzu D-Max, a Mercedes-Benz X-osztály, a Volkswagen Amarok és a SsangYong Musso Grand követi.
A SUV-szegmens 10 642 darabos, ami 17 százalékos éves alapú csökkenés az első negyedév adati alapján. Őrzi az első helyét a Suzuki Vitara. Az Esztergomban készülő modellből 981 darabot adtak el három hónap alatt, ami egyébként 56,5 százalékos visszaesés tavalyhoz képest. A második helyen a Dacia Duster áll 568 darabbal, a dobogóra a Skoda Kodiaq fért még fel 538 eladással. A Top 10-ben egyébként a Jeep Renegade, a Toyota C-HR, a Hyundai Kona, a Kia Sportage, a Ford Puma, a Toyota RAV4 és a Volkswagen Tiguan fért még be.
A kishaszonjárművek piaca éves alapon 3,6 százalékkal 2918 darabosra szűkült. Az élen a Ford Transit áll, a Fiat Ducato és a Ford Transit Costum előtt.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) megállapította, hogy a forgalomba helyezések elmaradtak a 2019-es adatoktól. – Áprilisra és májusra a koronavírus kapcsán hozott válságintézkedések és a gyárbezárások miatt mintegy 50 százalékos visszaesést is el tudunk képzelni, amelyet, reményeink szerint a második félév valamelyest kompenzálni tud. A használt autó behozatal továbbra is emelkedik, márciusban 11 777 db, az első negyedévben 37 759 használt személygépkocsi (több mint 15 százalékkal több mint új) és az első negyedévben 4300 (valamivel kevesebb mint új) kishaszonjármű jött az országba, ennek a trendnek a megállítása, különösen a korösszetétele miatt egyre kevésbé tűr halasztást, amennyiben a környezet védelmét és a levegő tisztaságának javítását komolyan gondoljuk – írták.