Összesen csupán 185 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2024 első negyedévében Magyarországon.
Ez drámai, 42 százalékos visszaesés tavalyhoz képest, míg a 2022-es esztendővel szemben még nagyobb, 59 százalékos a mínusz. A januári 66, majd a februári 58 darab után márciusban 61 darab pótkocsit adtak el itthon – derült ki a Datahouse adataiból.
Így 136 darabos az elmaradás az első negyedévben éves alapon. A múlt havi adat is mintegy 56 százalékos éves zuhanást mutat egy év alatt, kétéves alapon viszont már 69 százalékos mínuszt jelent a márciusi eredmény.
Ha megbízható pótkocsit keres: Farmtech. A részletekért KATTINTSON a képre!
Helycsere az élen
Február végén az összesített listán még 1 darab volt a Fliegl előnye a Pronarhoz képest, ez azonban március végére megfordult, és már 5 darabbal elhúzott a Pronar. Ugyanis a Pronar összesen 14 darabbal nyerte a márciust az Agrogép és Fliegl előtt.
Az Agrogép 12, a Fliegl pedig 8 darabot adott el az elmúlt hónapban. Utánuk Joskin, Fémagrotúr, Bicchi, Labinprogres, Oehler és Wielton sorrend alakult ki az élen. Tizenhét olyan márka volt, amely legalább egy mezőgazdasági pótkocsit adott el márciusban.
38 márka termékei a listán
Három hónap alatt a Pronar 29, a Fliegl 24, az Agrogép pedig szintén 24 darabot értékesített. A többi piaci szereplő elég messze volt a havi dobogótól, a negyedik helyen a Farmtech áll 12 darabbal, az ötödiken pedig 8 értékesítéssel a Metal-Fach szerepel a listán.
A Joskin 7 darabbal lett hatodik. A hetedik helyen négy márka holtversenye alakult ki, a Bicchi, a Fémagrotúr, az Oehler és a Rolland is 6-6 darabnál tart idén. Az első negyedévben pedig összesen 38 márka helyezett forgalomba új mezőgazdasági pótkocsit hazánkban.
A 10-30 tonnás modellek fogynak a legjobban
Tömegkategória szerinti bontásban a 10 és 30 tonna közöttiben volt a legnagyobb, 132 darabos a piac, ami 71 százalékos részesedést jelent. A legnépszerűbb modell az Agrogép TSV-HA3L DETK 1110 és a Pronar T026 modell 9-9 darabbal.
A 3,5 és 10 tonna közötti kategóriában 35 darabot helyeztek forgalomba, a 0,75 és 3,5 tonna közöttiekből 10 darabot, a 30 tonna felettiekből pedig hatot, míg a 0,75 tonna alattiból mindössze 2 kelt el.