18℃ 12℃
április 24. György, Fidél, Debóra
Gépinfo
Fizetett tartalom

Még jobban visszacsúszott a hazai mezőgazdasági pótkocsipiac

Agrofórum Online

Összesen csupán 185 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2024 első negyedévében Magyarországon.

Ez drámai, 42 százalékos visszaesés tavalyhoz képest, míg a 2022-es esztendővel szemben még nagyobb, 59 százalékos a mínusz. A januári 66, majd a februári 58 darab után márciusban 61 darab pótkocsit adtak el itthon – derült ki a Datahouse adataiból.

Így 136 darabos az elmaradás az első negyedévben éves alapon. A múlt havi adat is mintegy 56 százalékos éves zuhanást mutat egy év alatt, kétéves alapon viszont már 69 százalékos mínuszt jelent a márciusi eredmény.

Február végén az összesített listán még 1 darab volt a Fliegl előnye a Pronarhoz képest, ez azonban március végére megfordult, és már 5 darabbal elhúzott a Pronar. Ugyanis a Pronar összesen 14 darabbal nyerte a márciust az Agrogép és Fliegl előtt.

Az Agrogép 12, a Fliegl pedig 8 darabot adott el az elmúlt hónapban. Utánuk Joskin, Fémagrotúr, Bicchi, Labinprogres, Oehler és Wielton sorrend alakult ki az élen. Tizenhét olyan márka volt, amely legalább egy mezőgazdasági pótkocsit adott el márciusban.

38 márka termékei a listán

Három hónap alatt a Pronar 29, a Fliegl 24, az Agrogép pedig szintén 24 darabot értékesített. A többi piaci szereplő elég messze volt a havi dobogótól, a negyedik helyen a Farmtech áll 12 darabbal, az ötödiken pedig 8 értékesítéssel a Metal-Fach szerepel a listán.

A Joskin 7 darabbal lett hatodik. A hetedik helyen négy márka holtversenye alakult ki, a Bicchi, a Fémagrotúr, az Oehler és a Rolland is 6-6 darabnál tart idén. Az első negyedévben pedig összesen 38 márka helyezett forgalomba új mezőgazdasági pótkocsit hazánkban.

A 10-30 tonnás modellek fogynak a legjobban

Tömegkategória szerinti bontásban a 10 és 30 tonna közöttiben volt a legnagyobb, 132 darabos a piac, ami 71 százalékos részesedést jelent. A legnépszerűbb modell az Agrogép TSV-HA3L DETK 1110 és a Pronar T026 modell 9-9 darabbal.

A 3,5 és 10 tonna közötti kategóriában 35 darabot helyeztek forgalomba, a 0,75 és 3,5 tonna közöttiekből 10 darabot, a 30 tonna felettiekből pedig hatot, míg a 0,75 tonna alattiból mindössze 2 kelt el.

Elmarad a NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow-Mezőfalva

2025. április 15. 15:29

Ragadós száj- és körömfájás miatt elmarad a 2025-ös NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow mezőfalvi rendezvénye.

Sekély művelés 12 méteren: AMAZONE TopCut 12000-2T

2025. április 12. 16:10

Az AMAZONE TopCut 12000-2T, egy 12,1 m munkaszélességű kombinált aprítóhenger, rugalmasan alkalmazkodik a különböző növénykultúrákhoz.

AMAZONE Venterra VR 4: maximális precizitás a gyomirtásban

2025. április 5. 16:10

Az AMAZONE legújabb fejlesztése, a Venterra VR 4 kultivátor hatékony, precíziós megoldás a mechanikus gyomirtás terén.

Integrált növénytermesztés: technológia és jövő

2025. március 29. 13:10

Az idei Agritechnica szakkiállításon az integrált növénytermesztés új lendületet kap a modern technológiák és a precíziós megoldások révén.

700 fölött az idei mezőgazdasági pótkocsieladások

2024. november 5. 16:10

A pótkocsieladások számát nézve ugyanakkor a múlt havi 50 darabos mennyiség a legalacsonyabb volt ebben az évben.

Gyakorlati gépbemutatóval és gyárlátogatással várnak a Fliegl nyílt napon

2023. május 8. 07:34

Jubileumi évet, vagyis 30. születésnapját ünnepli a Fliegl Abda Kft., amelynek alkalmából nyílt napot szervez hazai telephelyén.

Ha pótkocsi vásárlásán gondolkodik, a KITE Zrt.-nél 3 márkából is választhat!

2021. június 7. 13:34

A betakarítás hatékonysága nemcsak a kombájnon múlik, hanem az optimális és gazdaságos logisztikán is, amelyben természetesen fontos szerepe van a pótkocsiknak is. A KITE Zrt.-nél három pótkocsimárka közül is választhat, a Joskin, Fliegl mellett a Furrier pótkocsik is elérhetőek!

Zseniális logisztikai megoldás egy traktorgyártótól – Volt egyszer egy FAHRContainer

2024. április 26. 08:10

A különböző célú, mezőgazdasági cserekonténerek és a hozzá tartozó, hidraulikus működtetésű, ollós emelőszerkezettel készült tandempótkocsi ötlete jövőbe mutató volt 1968-ban.