Ház, táj blog

Nagy bevételnövekedés a pánikvásárlások miatt

Agrofórum Online

Tovább növekedett a Walmart az első negyedévben. Árbevétel soron 134,6 milliárd dollárt ért el a Walmart, ami 8,6 százalékos növekedés éves bázison.

A kiskereskedelmi vállalat 1,18 dolláros egy részvényre jutó eredményt ért el, ami 6 centtel haladja meg a Wall Street-i konszenzus várakozásait. A meglévő üzletek eladásai éves bázison 10 százalékos növekedést produkáltak, ami szintén felülteljesíti a 9,6 százalékos prognózist. A Walmart 200 ezer alkalmazottat vett fel a negyedév során – hívta fel a figyelmet az Equilor Befektetési Zrt. Az új alkalmazottak a boltok polcainak feltöltésével, illetve az e-kereskedelmi megrendelések összekészítésével foglalkoztak. A számok ellenére a menedzsment visszavonta az idei évre tett előrejelzését. A negatív piaci hangulatban 2,1 százalékot zuhant a Walmart részvények árfolyama a gyorsjelentésben szereplő információk hatására.

Az élelmiszerek és az egészséghez kapcsolódó termékek értékesítése olyan mértékben ugrott meg, hogy az ellensúlyozta az olyan termékcsoportoknál tapasztalható visszaesését, mint például a ruházat.

A koronavírus miatti válság közepette jótékonykodása is gondolt a Walmart. Az élelmiszerellátás biztonságának javítása érdekében 10 millió dollárt ajánlottak fel jótékonysági célra, Kanadában a kórházak dolgozóinak szállítottak élelmiszereket, Mexikóban pedig 250 tonna élelmiszert adományoztak 20 ezer időskorú állampolgárnak.

Idén 4,6 százalékkal emelkedett már a Walmart részvényeinek árfolyama a New Yorki- Érétktőzsdén.

A Walmartnak összesen 2,2 millió alkalmazottja van a Marketscreener adatai szerint. A vállalat 11 600 üzlettel rendelkezik 28 országban. Ezek közül 3570 szupermarket és 386 diszkont outlet. Tizenegy országban az e-kereskedelemben is jelen vannak. Kis- és nagykereskedelmi egységeket is működtetnek. Három fő szegmensük van, a Walmart USA, a Walmart International és a Sam’s Club nevű bolthálózat. Az árbevétel 76 százaléka az Egyesült Államokból származik, de erős a jelenlétük Mexikóban, Közép-Amerikában, az Egyesült Királyságban, Brazíliában és Kínában is.

Ökológiai sövény gondozása

2025. november 14. 06:10

Mivel az ökológiai sövény számos cserjefajból áll, azt várnánk, hogy jelentős figyelmet kell szentelni a gondozására. Pedig éppen ellenkezőleg!

Az ökológiai sövény növényei

2025. november 13. 05:40

A sövények kiterjedt lehetőséget adnak menedékként a kertünk hasznos állatainak az időszakos vagy hosszabb ideig tartó nyugalmi időszakokhoz.

Ökológiai sövény – a fenntartható, fajgazdag kert élő védőfala

2025. november 11. 05:40

Az ökológiai sövény kialakításához különböző időben virágzó, különböző terméseket hozó, lombhullató és örökzöld cserjéket kell kombinálni.

Mindenszentek és halottak napjának hagyományai

2025. november 1. 05:40

Magyarországon a halottak napja fokozatosan vált a katolikus egyház ünnepnapjából az elhunytakról való megemlékezés napjává.

Mi van a „regionális élelmiszer” címke mögött?

2024. december 25. 14:10

A „regionális” címke az élelmiszerek frissességére, rövid szállítási távolságokra és jó munkakörülményekre utal. Igazak-e ezek a feltételezések?

Piskótagyártó a felvásárlási láz egyik nyertese

2020. május 12. 11:17

A többek között az Egyesült Államokban rendkívül népszerű, vaníliakrémmel töltött ostya, a Twinkies-t is gyártó vállalat 14 centes egy részvényre jutó nyereségről számolt be, így 1 centtel felülteljesítette a várakozásokat.

Corteva Agriscience és Budapest Bike Maffia együttműködés a rászorulók megsegítéséért

2023. február 11. 07:36

A Corteva magyarországi tevékenységével nemcsak a magyar gazdák kezébe ad innovatív és fenntartható megoldásokat, de direkt üzleti tevékenységén túl számos egyesületet és civil szervezetet is támogat.

Kedvet csinálnak a zöldség- és gyümölcsfogyasztáshoz

2023. június 16. 10:41

A Zöldség- és Gyümölcsnapot idén negyedik alkalommal hirdeti meg az Európai Friss Csapat program, hagyományosan június 17-ére, amikortól a hazai gyümölcsszezon a kezdetét veszi. A kezdeményezés célja kedvet csinálni a zöldség- és gyümölcsfogyasztáshoz, valamint népszerűsíteni a hazai agrárium igazán zamatos, szezonális termékeit.