A JDLink™ Dashboarddal induló cikksorozatunk következő része az John Deere által támogatott, fejlesztett Expert Alert szolgáltatás.
Ezt a szolgáltatást, a John Deere csak a hivatalos kereskedőinek teszi hozzáférhetővé, így Magyarországon csak a KITE Zrt. partnerei számára érhető el.
A KITE Zrt. szervize kiemelt figyelmet fordít az Expert Alert szolgáltatás minőségére. Ezt mutatja az is, hogy a KITE Zrt. központjában egy kizárólag erre a célra kialakított teremben egy mérnök kolléga folyamatosan nyomon követi a gépek adatait, riasztásait.
Mivel nyújt többet az Expert Alert szolgáltatás?
A jelenlegi szerviszolgáltatásban egy átlagos hibajavítás folyamata az, hogy kiérkezünk a meghibásodott géphez, diagnosztizálunk és a meghibásodás utáni állapotra kínálunk megoldást.
Az Expert Alert szolgáltatás komoly szemléletváltást hoz a gépek szervizelésének folyamatában. Ez a program egy olyan analitikai rendszer, ami a mezőgazdasági motoros gépek üzemi paramétereit, hibakódjait elemzi egy folyamatosan optimalizált algoritmus segítségével. Ebből adódóan, az előző cikkben szereplő JDLink™ távoli jármű felügyelet eszközrendszer használatával a gép előre tudja jelezni a várható meghibásodásokat, még mielőtt azok bekövetkeznének.
A váratlan meghibásodások, gépállások nagy kockázatot jelentenek a termelők számára főleg a szezon kritikus szakaszában, amikor túlterheltség jelentkezik a szervizszolgáltatónál is. Ebben az időszakban egy meghibásodás komoly logisztikai problémát jelent és jelentős anyagi veszteségekkel járhat. Az Expert Alert szolgáltatás igénybevételével el tudjuk kerülni a váratlan meghibásodásokat, gépállásokat. A meghibásodás előtt észrevett kisebb értékű alkatrészek cseréjével meg tudjuk előzni a nagyértékű fődarabok cseréjét, ami nagymértékben csökkenti az üzemeltetésre szánt költségeket és növelni tudja a gép szezonális működését, amely a termelékenység, valamint a jövedelem növekedését hozza magával.
Hogyan működik az Expert Alert szolgáltatás?
A program alapja és előnye, hogy távolról egy vezérlőegységen keresztül figyeli a gép adatait, hibakódjait és az előre meghatározott algoritmusok alapján értékeli azt. Amennyiben egy adott gép paraméterei a normál működési tartományon kívül esnek, akkor a rendszer figyelmeztetést küld a KITE Zrt. központi kollégájának, amit azonnal továbbít a területileg illetékes szerviz-csoportvezető kollégának, hogy intézkedjen a hiba megelőzéséről.
A gyártói figyelmeztetés tartalmazza a hibára vonatkozó diagnosztikai lépéseket, javítási utasításokat és az esetleges alkatrészigényt is.
Ezáltal, előzetes helyszíni felmérés nélkül információnk van a meghibásodás minőségéről és az első kiszállás alkalmával már a kész megoldással érkezünk a géphez. Mivel a diagnosztizálást a rendszer már elvégezte, így a helyszíni javítás ideje lecsökken és ennek köszönhetően a gép a lehető legrövidebb időn belül újra munkába tud állni.
Partnereink az Expert Alert szolgáltatást könnyen és ingyenesen igénybe tudják venni a https://myjohndeere.deere.com internetes portálon keresztül a hozzájárulás-kezelő segítségével. Ezáltal engedélyt ad a hivatalos John Deere márkaképviselet szervizénék, hogy az adatvédelmi szabályok betartását figyelembe véve, az előre tudja jelezni a várható meghibásodásokat és ezzel proaktív módon segítse partnereit.
Az Expert Alert szolgáltatás használatával kapcsolatban felmerülő kérdéseivel kérjük, forduljon bizalommal Szabó Gábor, központi szervizműveleti vezetőhöz a szabogabor@kite.hu e-mail címen.