Szeptemberben 93 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ez 42,6 százalékos drámai csökkenés 2022 azonos időszakához képest – derült ki a Datahouse adataiból.
A két évvel ezelőttihez képest is szinte ugyanennyi, 40,8 százalékos a mínusz. A különböző hónapok éves alapú összehasonlításban idén a harmadik legrosszabb, az április 48,1 százalék és a májusi 44 százalék után. Az első kilenc hónap mindegyike csökkenést hozott az egy évvel korábbi időszakhoz képest.
Idén eddig összesen 978 mezőgazdasági pótkocsit adtak el, ami 37,3 százalékos zuhanás éves alapon, a kétéves adatokkal összehasonlítva 22,6 százalékos csökkenést mutatnak a számok a kilenc teljes hónap adatait vizsgálva.
Arassa le a legjobb ajánlatainkat! RAKTÁRKÉSZLETRŐL elérhető FARMTECH pótkocsikkal és szervestrágyaszórókkal várjuk a gazdálkodókat értékesítési központjainkban. Legyen Ön 2023 legszerencsésebb Farmtech vásárlója, és nyerje meg a GOES IRON 450 ltd EPS munkaquadot! A képre kattintva megtekintheti kiemelt típuskínálatunkat és nyereményjátékunk részleteit!
Szeptemberben az augusztusihoz hasonló meglepetésként értékelhető, hogy nem a stabilan elsőnek számító Fliegl nyerte az eladási versenyt. Az elmúlt hónapban a Pronar nyerte az eladási versenyt, 15 darabbal és 16,1 százalékos piaci részesedéssel végeztek az élen. A Fliegl összesen 11 darabot értékesített, az Oehler pedig ehhez képest két darabbal maradt le a rangsorban.
Az első tízbe a Farmtech, az Agrogép, a Metal-Fach, a Bagodi Mezőgép, a Fémagrotúr, a Brantner és a Samson került be. A Farmtech 8, az Agrogép 6, a Metal-Fach 4 darabot míg a többiek 3-3 darabot adtak el. Idén szeptemberben 29 olyan mezőgazdasági pótkocsi-márka volt, amelyből legalább egy elkelt a hazai piacon.
A teljes idei eladásokat nézve a képzeletbeli dobogón a Fliegl 18 százalékos, a Pronar 13 százalékos, az Agrogép pedig 8,5 százalékos piaci részesedéssel léphetett fel a dobogóra. Negyedik helyen, a Metal-Fach, ötödiken a Fémagrotúr, a hatodik helyen a Bicchi, a hetediken a Farmtech, a nyolcadikon az Oehler, a kilencediken a Brantner, a tizediken pedig a Joskin áll. Az esztendő első kilenc hónapjában 61 olyan mezőgazdasági pótkocsi-márka volt, amelyből legalább egy elkelt a hazai piacon.
Tömegkategória szerinti bontásban toronymagasan a 10 és 30 tonna közöttiek vezetnek 720 darabbal, ami 73,6 százalékos piaci részesedés. A 3,5 és 10 tonna közöttiekből 170 darabot, a 0,75-3,5 tonnásakból 64, a 30 tonna felettiekből 12, a 0,75 tonna alattiakból pedig szintén 12 darabot adtak el eddig ebben az esztendőben.
(Kép: instagram.com/pronar.pl)