2022. február 1.
A gyakorlati termesztésben elsősorban a görög- és sárgadinnye, étkezési paprika, cukkini, spárgatök és a csemegekukorica intenzív termesztésénél alkalmazunk kisalagutas takarást.
2021. szeptember 20.
A Lidl Magyarország évek óta elkötelezett a magyar beszállítók támogatása mellett, ezirányú elhivatottságát jól mutatja, hogy idén rekordmennyiségű, mintegy 17 000 tonna hazai görögdinnyét értékesített belföldön és a külpiacokon összesen, mely közel 50 százalékos növekedést jelent a 2020-as szezonhoz képest.
2021. július 23.
A görögdinnye érési időszaka a virágok megtermékenyítésétől számítva hazánkban kb. 30-35 nap múlva kezdődik el. Fő szedési időszaka, szabadföldi körülmények között termesztve, július elejétől általában szeptemberig tart.
2021. július 14.
Elindult a magyar dinnye értékesítése, a következő hetekben mintegy 150-160 ezer tonna görögdinnyét és 12,5 ezer tonna sárgadinnyét takarítanak be a hazai termelők. Mint a Syngenta nagykamarási szakmai rendezvényén elhangzott: Európában az elmúlt 5 évben jelentős átrendeződés zajlott le a termelésben, amely hatással van a piaci folyamatokra is.
2021. június 19.
A Washington University kutatóinak genetikai vizsgálatok segítségével sikerült meghatározni a görögdinnye eredetét.
2021. február 23.
A globális görögdinnye-termelői listán Kína vezet, méghozzá a második helyezetthez képest egy nagyságrenddel nagyobb adattal. Törökország a második listán, a harmadik pedig India. A magyarországi termés 188 ezer tonnát tett ki.
2020. szeptember 1.
A hibrid, vagy magszegény fajtáknak köszönhetően a magyar dinnye szeptember végégig élvezhető minőségű.
2020. július 16.
A napokban országszerte megkezdődött a dinnyeszüret, és a hazai görögdinnye még szeptemberben is elérhető lesz az üzletekben, piacokon. Az átlagos dinnyefogyasztás 10 kg/fő/év; egyre népszerűbbek a többféle formájú valamint a magnélküli dinnyék – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből.
2019. augusztus 8.
A Lidl Magyarország a hazai dinnyeszezon közepén felelőtlen, árletörő akciót hirdetett, és a dinnyét olcsó, vevőcsalogató reklámeszköznek tekinti - írja közleményében a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara. A Lidlnek más a véleménye, és a gazdálkodók közül is sokan másképp látják a helyzetet.