Ház, táj blog

A Bayer is megérezte a koronavírust

Agrofórum Online

Közzétette második negyedéves gyorsjelentését a Bayer. A vállalatnak jelentős összegeket kellett speciális tételekre, peres ügyekre kifizetnie.

Ezekkel együtt 9,55 milliárd eurós második negyedéves veszteséget könyvelt el a Bayer. Ezektől eltekintve 2,88 milliárd eurós tisztított EBITDA-t, azaz kamatfizetés, adózás, értékcsökkenés és amortizáció előtti eredmény ért el a társaság, ami felülmúlta a 2,8 milliárd eurós várakozást. A 10,05 milliárd eurós árbevétel azonban elmaradt a 10,61 milliárd eurós várakozástól – hívta fel a figyelmet az Erste Befektetési Zrt.

A mezőgazdasági üzletágban 3,2 százalékkal növekedtek az eladások, amelyekből 4,802 milliárd euró származott, a növekedéshez Latin-Amerika, Ázsia/Csendes-óceán és Észak-Amerika régiói járulnak hozzá. A Bayer kukorica-üzletága főként a brazil volumennövekedésből profitált sokat. A gyomirtószerek eladásai 3,3 százalékkal növekedtek a magasabb volumen és a latin-amerikai előzetes vásárlások eredményeként, valamint az észak-amerikai régióban is jelentős üzleti növekedést könyvelhettek el.

A szójabab-részleg eladásai különösen erőteljes, 9,3 százalékos növekedést mutattak, mivel Észak-Amerikában növekedett a vetésterület az első negyedévhez képest. Ehhez a Covid-19 miatti bizonytalanságok kapcsán bekövetkezett keresletváltozás is hozzájárult. A rovarirtó szereknél elért eladások 4,5 százalékkal növekedtek, amelyet a latin-amerikai és az ázsiai/csendes-óceáni térségek növekedése okozott.

A vállalat szerint ebben a Covid-19 is nagy szerepet játszott, ugyanis számos, nem létfontosságú műtét került elhalasztásra, ami rossz hatással volt a gyógyszeripari szegmens árbevételére. Ezekben a folyamatokban javulásra számít a cég.

A teljes évre 43-44 milliárd euró közötti árbevételt várnak, ami 1 milliárd euróval alacsonyabb a koronavírus előtti becslésnél. A fő kérdés továbbra is az, hogy miként tesz pontot a cég a Roundup gyomirtó miatti perek végére. Az árfolyam 3 százalékkal esett piacnyitást követően a jelentés hatására.

A Bayer egy több mint 140 éves múlttal rendelkező, a világ több mint 150 országában jelen lévő vegyipari konszern. A Bayer csoport mindhárom divíziója jelen van Magyarországon, a növénytermesztési, a gyógyszeripari és a fogyasztói egészségi szegmens is.

A sünbarát kert növényei

2025. október 16. 05:40

Nagyon fontos, hogy segítsük a környezetünkben élő hasznos rovar-, kétéltű-, madár- és emlősfajokat, hogy hosszú távon egészséges kertet gondozhassunk!

Jó hír: egyre kevesebb élelmiszer kerül a szemétbe a magyar háztartásokban

2025. október 14. 05:40

A Nébih 8 éve vizsgálja hazánkban a családi élelmiszerhulladék-termelést. A legújabb összesítés szerint harmadával csökkent az élelmiszer-pazarlásunk.

Növények a fesztiválok középpontjában III.

2025. október 9. 05:40

Cikksorozatunkban összegyűjtöttük hazánk legnépszerűbb, növényekről szóló ünnepeit. Most érkezzenek a hagyományos sütemények, pálinkák és lekvárok legfinomabb alkotóelemei!

Növényszaporítás a kiskertben – évelők tőosztása

2025. szeptember 29. 05:40

A tőosztás a növények szaporításának egyik legelterjedtebb módszere, amelynek során a növény kifejlett vagy még fejlődés alatt lévő vegetatív részeit használjuk fel.

Duplázódhat a profit a Bayer várakozásai szerint

2021. március 13. 04:17

A Bayer vezetősége szerint az új termékeknek köszönhetően a társaság eredménye 2024-ig várhatóan megduplázódik.

Peren kívüli megegyezések jöhetnek a Bayernél

2019. augusztus 10. 10:18

Két közelgő tárgyalást is elhalasztottak az Egyesült Államokban, melyek a Bayer által felvásárolt Monsanto rákkeltő gyomirtójával kapcsolatosak. A Bayer árfolyama már három napja emelkedik.

A Bayer elakadt a Roundup ügyek lezárásával

2020. augusztus 29. 11:48

A Bayer árfolyama tegnap 2,7 százalékkal a részvényenkénti 55,03 eurós szintre csökkent, ezzel a mínusszal az idei árfolyamzuhanás már 24,4 százalék.

Rugalmas és stabil élelmiszer-ellátó rendszer

2020. október 20. 11:13

Az elmúlt évtizedekben a globális élelmiszer-ellátó rendszer fejlesztése során elsődleges szempontként a költséghatékonyság és kereskedelmi szempontok optimalizálása állt. A COVID-19 megjelenése alapvető változást hozott, a jövőben megkerülhetetlen, új kritériumoknak kell megfelelni: a rugalmasság és a megfelelő szintű alkalmazkodóképesség kialakítása szintén prioritássá vált.