Ház, táj blog

A koronavírus a húsipart sem kíméli

Agrofórum Online

Profit soron pozitív meglepetést hozott a Tyson Foods gyorsjelentése. Nem jó hír viszont, hogy a marha- és sertéshúsok értékesítése látványosan visszaesett.

Az amerikai húsipari óriás 1,4 dolláros EPS-sel, azaz egy részvényre jutó eredménnyel zárta a negyedévet, ami 46 centtel meghaladta az elemzői konszenzus által előre jelzett eredményt. Árbevétel soron elmaradt a vállalat a várakozásoktól, miután a marha- és sertéshúsok értékesítésében két számjegyű volt a visszaesés – hívta fel a figyelmet az Equilor Befektetési Zrt. Ehhez hozzájárulhatott, hogy az új típusú koronavírus terjedése miatt fennakadások voltak a Tyson Foods ellátási láncában.

A húsüzemekben több ezer dolgozó fertőződött meg koronavírussal, ezért ideiglenes húshiány alakult ki, mert áprilisban és májusban vágóhidakat kellett bezárni. Májusban fontos döntést is hozott a területen a cég, húsz-harminc százalékkal csökkenték a marhahús árát az Egyesült Államokban, mert az szupermarketek és éttermek számára eladott termékek ára drasztikusan megemelkedett. A vágóhidak későbbi megnyitása sem történt zökkenőmentesen, mert a betegségtől félő munkavállalók távolléte továbbra is korlátozta a termelést. Ez a hatás még most is érződik.

A Tyson Foods 340 millió dollárt költött a Covid-19 tesztelésekre, az egyéni védőeszközökre és a betegséggel kapcsolatos egyéb közvetlen kiadásokra. A vállalat mintegy 40 ezer alkalmazottat tesztelt, az alkalmazottak egyharmadát, és jelenleg kevesebb, mint 1 százalékuk fertőzött.

A vállalat Dean Bankset nevezte meg új vezérigazgatójának, aki az október 2-án távozó Noel White helyét veszi át. A gyorsjelentés hatására 1,6 százalékot emelkedett a részvények árfolyama.

A Tyson Foods csirke, marha- és sertéshús és kész ételek forgalmazásával foglalkozik. Számos friss, fagyasztott és hűtött élelmiszeripari terméket gyártanak. Egyes szegmensekben vertikálisan integrált folyamatokat működtetnek. Ebben a tenyészállatok tartásától, a szerződéses termelőktől való felvásárláson, a takarmány előállításán, feldolgozásán, további feldolgozásokon, forgalmazáson és a kapcsolódó termékek előállításáig minden részfolyamat a cég irányítása alatt áll. Háziállatok számára állateledeleket is készítenek a Tyson Foods-nál.

Kincsek, amiket az erdőben kell hagyni

2025. május 3. 05:40

Az erdőlátogatások során könnyen elragadhatja az embert a lelkesedés, ha valami nem mindennapi „kincsre” bukkan az avarban. Tudnunk kell azonban, hogy mi az, ami semmiképpen nem jöhet haza velünk az erdőből!

Elődeink tudása II. – köhögés és gyógynövények

2025. április 30. 05:40

A leggyakoribb „lábon kihordott” betegségeknek a különböző súlyosságú megfázások számítanak, amik miatt nem feltétlenül maradunk ki az iskolából vagy a munkából. A gyógyulásunkat, sőt még a betegség megelőzését is sok növény teája segítheti.

Gyűjtsük össze a konyhában a húsvéti tojásfestéshez a színezőanyagokat!

2025. április 18. 05:40

A természetes színezőanyagokkal elképesztően változatos húsvéti tojásokat festhetünk az ünnepre.

Kapcsolódjunk be a Tavaszi természetles programba!

2025. április 12. 05:40

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület április 1-től ismét elindította a Tavaszi természetles országos programot, amelynek keretein belül önkéntesen becsatlakozhatunk az Egyesület munkájába.

Magyar sertéshúsexportról tárgyalt a japán agrártárca képviselője Budapesten

2019. július 5. 17:33

Magyarország az első uniós tagállam, amely megállapodott Japánnal a regionalizációról, az egyezség azonban még csak a baromfihúsra terjed ki, a sertésre nem.

Az EU több sertéshúst értékesít harmadik országba

2021. november 30. 06:03

Az exportbevételek – bár a Nagy-Britanniával folytatott kereskedelmet nem számítják – szintén javultak; mégpedig 446 millió euróval.

Kampány indult a minőségi sertéshúsfogyasztás népszerűsítéséért

2022. november 23. 09:27

Az „Ünnepeljünk malaccal” szlogen és az „Egy kiváló minőségű sertéshús minden ízében különleges” jelmondat alatt megvalósuló kampány elsődleges célja a sertéshús fogyasztásának növelése és az abból előállított termékek vásárlásának ösztönzése.

Kampány indult a kiváló magyar sertéshús népszerűsítésére

2020. december 5. 04:38

A jelenlegi szabályozás szerint a termékeken már köteles a kereskedő feltüntetni a hús eredetét kiírva vagy zászlóval.