Talán nem árulok el nagy titkot, ha elmondom, hogy minden riport elkészítése előtt át szoktam tanulmányozni az adott gép prospektusát
Ha fellelhető valami az interneten a készítés helyszínéül kiválasztott cégről és arról, aki épp nyilatkozni fog, azt is megnézem. Így volt ez most is: készülve a novemberi lapszámban megjelenő cikkre, mely alapvetően egy New Holland T7.175 Auto Command traktorral szerzett tapasztalatokról szól. Nem kis meglepetésemre most egy igen érdekes dolgot dobott ki a Google, a „barátom”. Maczkó Rolland, „Hivatalos New Holland Nagykövet”. Egy másik mg-i márkánál már hallottam hasonlót, de a NH esetében még nem, így még jobban felkeltette érdeklődésem az interjú alanya, és alig vártam, hogy a közelemben található Mélykútra utazzak, a HAGÉV Kft. termelésirányítójához, elvégre is, nem minden nap készíthet az ember interjút egy nagykövettel! Mivel nem szokványos dologról van szó, ezúttal először erről a címről kérdeztem a szimpatikus fiatal gazdálkodót.
Nem minden nap találkozik az ember a mezőgazdaság területén nagykövetekkel, hallhatnánk erről bővebben?
Ez egy világszerte működő elit klubot takar és a leghűségesebb partnereket fogja össze. Valószínűleg ezért kaptam meg ezt a megtisztelő címet én is, mert 1997 óta New Holland traktorokkal dolgozunk és az adományozók úgy gondolták, hogy ezt a generációkon átívelő márkahűséget, a NH traktorok iránti szeretetet, „szerelmet” díjazzák ezzel az elismeréssel.
Emellett én az új generációt képviselem ebben a történetben.
Kérem mutassa be röviden a gazdaságot!
A HAGÉV Kft. mélykúti családi vállalkozás, amit még néhai apósom, Hatalóczki Tibor alapított 1997-ben. Ő 2008-ban tragikus hirtelenséggel elhunyt és gyorsan megoldást kellett találni a cég továbbvitelére. Nem készültem én erre a pályára, a szakmám is más, de akkor kényszerdöntést kellett meghozni, aminek az eredménye az lett, hogy be kell töltenünk azt az űrt, amit az alapító hagyott hátra. Meg kellett tanulnom mindent, mert hogy várhatja el az ember a munkatársaitól a minőségi munkát, ha maga nem tudja a folyamatokat? A több mint 10 év alatt sikerült elsajátítanom a gépek kezelését is, sőt hajnalban, ha kimegyek szántani és megérzem a friss föld illatát, nagyon „részegítően” hat rám. Nem kis feladat volt egy ilyen szakmai tekintélyű ember nyomába lépni, de belevágtunk, hajtjuk és megyünk előre. Nehéz munka ez, de nagyon szerethető is. Ketten csináljuk, sógornőm az ügyvezető, én pedig a termelésirányításban veszek részt. Akkor 300 hektáron dolgoztunk, ma viszont már 950 hektárt művelünk, amibe beletartoznak a saját, a bérelt és a bérművelt területek is. Csak szántóföldi növénytermesztést végzünk. Búza, repce, kukorica állandóan van a portfólióban, ritkán árpa is, és megpróbálkoztunk már mákkal is. Jelenleg szemes cirok és napraforgó is van a palettán. Volt az idén borsónk és jövőre lesz csemegekukorica. A cégünk már 22 éve fennáll és elmondhatom, hogy jól prosperál. Az a generációváltás, ami jelenleg folyik az egész mezőgazdaságban, nem egyszerű feladat, de nálunk ez már 10 éve megtörtént. Saját tapasztalatunk alapján mondhatom, hogy kemény évek állnak mögöttünk, de túl vagyunk rajta, tudunk fejleszteni, meg tudjuk teremteni magunknak azokat a feltételeket, hogy működőképesek legyünk.
Miért pont a New Hollandra és miért pont a T7.175 Auto Commandra esett a választás?
Valójában nem is volt kérdés az, hogy milyen márkájú lesz, mivel már több mint 20 éve New Holland traktorokkal dolgozik ez a kft. Már az apósom is ezt a márkát preferálta, így megtalálható volta gazdaságunkban a terrakotta színű kistraktortól a Ford-motoroson át a TL, TS szériákon keresztül, a mostani típusokig minden. A T7.175 rövidebb tengelytávú, nagyon kompakt gép, amit mindenre tudunk használni, ezért esett rá a választás, de van még egy régebbi T7-es erőgépünk is, ami 245 LE-s; mindkettő Auto Command felszereltségű.
Már többször is elhangzott, hogy több NH márkájú traktor is van a gazdaságban. Konkrétan milyen típusok ezek? Kombájn van-e a palettában?
Amiről konkrétan szó van, az a T7.175 Auto Command, a másik egy T7.250 Auto Command, már nincs meg, de nemrég még volt egy TS 135 és egy TM 175 Power Command traktor. Kombájnunk jelenleg még nincs. Mélykút elég specifikus ebből a szempontból, mert nagyon sok betakarítógép található itt 20 km-es körzetben, megbízható bérszolgáltatóink vannak, nekünk egy NH rotoros kombájn arat. A hosszútávú terveink között azért szerepel betakarítógép vásárlás, természetesen az is NH márkájú lesz, csak még nem dőlt el, hogy ládás vagy rotoros. Így a saját és az ügyfeleink igényeit teljes mértékben ki tudnánk szolgálni a vetéstől az aratásig, mert ez volna cél.
Milyen munkákra és milyen eszközökkel használják a T7.175-ös erőgépet?
Műtrágyaszórásra, függesztett, mérleges műtrágyaszóróval, kukorica-, napraforgó- és cirokvetésre, szemenkénti vetőgéppel; egy 3 m-es gruberral talajelőkészítést végzünk. Mivel vásároltunk hozzá művelőkerék garnitúrát, így permetezésre egy 4000 literes vontatott szántóföldi permetezővel és kultivátorozásra is használjuk. Jelenleg azonban ikerkerékkel, egy Pöttinger Terrasem C4-es direktvetőgéppel dolgozik, már a mai napon is gabonát fogunk vetni, mivel délutánra felszikkad a tegnap esett eső.
Ezek szerint a gazdaság forgatás nélküli talajművelést folytat? Hallhatnánk egy kicsit az agronómiáról is a vetőgép kapcsán?
Vegyes gazdálkodást folytatunk, mert még nem álltunk át teljesen a forgatás nélküli talajművelésre, de sokszor alkalmazzuk a lazító, rövidtárcsa, direktvető kombinációt kalászos gabonák esetében, a kukoricánál még inkább forgatást végzünk. A Pöttingert pedig azért is vásároltuk, mert előtte egy 3 m-es direktvetőgéppel dolgoztunk, de a plusz bérmunkák miatt már nem győztük, szükség volt nagyobb teljesítményű gépre, illetve ez a gép olyan szolgáltatásokat nyújtott, amivel a megrendelői igényeket maradéktalanul ki tudjuk szolgálni. Ez a gépkapcsolat ISOBUS-on keresztül kommunikál, képes a gabonasortávon kívül a 25 és az 50 cm-es sortávú vetésre is. Ez főleg a jövőbeni repcevetéseknél lesz érdekes, mert ott is a szélesebb sortávra fogunk átállni a jelenlegi 12,5 cm-ről. Emellett a környékünkön nagyon felkapott lett a cirok, amit viszont a 75 cm helyett 25 és 50 cm-re kívánunk majd vetni. Ugyan ez a helyzet a repcével és a mákkal is, így már most nagyon sokan kerestek meg bennünket a tavaszi vetési igényükkel. Ez a sokrétű alkalmazhatóság nagy előrelépés nekünk. A fülkéből szakaszolható a vetés és nagy előny az oldalsó szárnyak hidraulikus felhajthatósága, mert így szállításkor 2 m-re csukható össze a 4 m-es munkaszélességű gép. Mélykút 60 km-es körzetében dolgozunk, ezért nem mindegy, hogyan tudunk vonulni vele, mikorra érünk ki a helyszínre. A magtartálya 3000 literes, ez azt jelenti, hogy 2200 kg búzát tudunk beletölteni. Nagyon fontosnak tartom azt, hogy a vetőgép kommunikálni tud a traktor IntelliviewTM IV monitorával, így differenciált vetésre is alkalmas. Másrészt a területeink határai GPS koordinátákkal felvételezésre kerültek, és ha ezeket betápláljuk, a vetőgép a forgókban automatikusan elzárja, ill. kinyitja a megfelelő csoroszlyákat, hogy ne legyen rávetés. A monitornak nagyon fontos opciója, hogy például permetezéskor a művelőnyom oda állítható, ahova a gépkezelő szeretné, nem kell a vetőgép adott szélességének (jelen esetben 4 m) többszörösének lennie. Mivel nekünk 18 m-es a permetező keret szélessége, így különösen hasznos ez a lehetőség.
Ez a traktor már alapból igen jól felszerelt, de milyen opciókat kértek hozzá?
Fontosnak éreztem, hogy nagyon jól felszerelt gépet vásároljunk és nemcsak azért, mert én is dolgozni szoktam vele, hanem hogy minél jobban ki tudjuk használni a benne rejlő lehetőségeket és minél jobban megkönnyítsük a gépkezelő munkáját. Ezért megrendeltük hozzá az elektromosan állítható és fűthető, kétszekciós külső tükröket, a 16 db-os LED munkalámpa szettet, mivel sokat dolgozunk hosszított műszakban. A vezető még nagyobb kényelméről egy szellőzéssel felszerelt, Dynamic ComfortTM hűthető-fűthető ülés gondoskodik, a pótülés is bőrborítású. A napfénytető jobb kilátást biztosít, ha olyan helyen kell dolgozni és még otthonosabbá teszi a munkakörnyezetet. Automata klímát is kérhettünk volna hozzá, de én azt nem tartottam annyira fontosnak, így kézi vezérlésű került bele. A front függesztést és első kardánt sem rendeltük meg, de az biztos, hogy a következő vásárlásnál – ami reméljük, rövidesen bekövetkezik – már biztosan rákerül. Utólag úgy gondolom, ez hasznos kiegészítő lett volna, már ezen a modellen is. Megvásároltuk az ápolókerék garnitúrát és a hátsó ikerkerekeket is, így még több felhasználási területen tudjuk alkalmazni a traktort. Fontos opciónak tartom az elsőhíd- és a fülkerugózást is, ami alapból nincsen benne, de mi megrendeltük, mert már az előző gépeink is ilyen felszereltségűek voltak és tudjuk milyen kényelmet jelent. Ugyancsak kértük hozzá a CVT váltót, ami a Tier 4B környezetbesorolású, Hi-eSCR technológiás, Dízel Oxidációs Katalizátorral (DOC) felszerelt, FPT gyártmányú motorral nagyon kedvező fogyasztási értékeket produkál. Az előző Auto Command felszereltségű erőgépünkhöz képest is lényegesen kedvezőbb a fogyasztása, figyelembe véve azt a tényt is, hogy az egy nagyobb teljesítményű gép. Ez a mutató azért is nagyon lényeges, mert a sok szolgáltatási munkánknál nem mindegy, hogyan férünk bele a költségekbe.
Kérem mutassa be a NH T7.175 Auto Command erőgépet!
Ennek a traktornak az erőforrása 6,7 literes, hathengeres, közös nyomócsöves befecskendezésű (Common Rail), 175 LE-s, Tier 4B környezetbesorolású motor. Az üzemanyag-tartálya 330 literes, az AdBlue-é 48 liter. Ahogy már említettem rugózott az első híd és a fülke is. Elektrohidraulikusan kapcsolható az első és hátsó differenciálzár és a mellső kerék hajtás. Nagyon fordulékony. A mélykúti határban rendkívül sok nadrágszíj parcella van, így ezt a jó tulajdonságát igencsak ki tudjuk használni. A hidraulikaszivattyúja 140 l/perc teljesítményű, amely a Pöttinger vetőgép kiszolgálásához is megfelelő. Elektrohidraulikus a TLT kapcsolása is, 540, 750 és 1000 ford/perc kardán fordulatszámok állnak rendelkezésre, 6 bordás kardánnal szerelték fel az erőgépet. Minden szempontból igen kényelmes gép, de mi erre nagy hangsúlyt is fektetünk, ezért rendeltük hozzá azokat az opciókat, amik ehhez hozzásegítették. A fülkéje tágas és nagyon halk. Többször volt már, hogy munkavégzés közben telefonáltam és megkérdezték mit csinálok, én pedig mondtam, hogy a traktorban ülök és dolgozom, akkor hitetlenkedve mondták, hogy ők ezt nem hiszik, mert milyen csend van. A traktor RTK-jel segítségével dolgozik, a robotkormányt utólagosan szereltettük bele egy átszerelő készlet segítségével, mivel ritkán dolgoznak egyszerre a gépek ezzel a technikával, így könnyen át tudjuk majd tenni a másik gépbe. A nagyobb teljesítményű gépünket a gyárilag szerelt robotkormánnyal vásároltuk meg, onnét nem tudjuk kivenni. Az RTK a NH-Trimble, FM-750-es monitorával üzemel, minden általunk művelt terület (összesen 184 db, mely nem csak a sajátunk) koordinátája megrajzolásra került és ezeket tárolja is az eszköz. Az ISOBUS kezelésére is alkalmas IntelliviewTM IV érintőképernyős monitorral van felszerelve a T7.175. Jelenleg csak a direktvetőgépünkkel tud kommunikálni, de a hosszabb távú tervünk az, hogy olyan munkaeszközöket vásároljunk, amik szintén képesek ISOBUS-on keresztül kapcsolatot teremteni az erőgéppel. A SideWinderTM II kartámasz nagyon kényelmes, onnét lehet irányítani szinte mindent, elektromosan előre/hátra állítható a gépkezelő alkatához igazítva. Először a milánói világkiállításon láttam ilyet és azt gondoltam, hogy soha nem lesz nekem ilyen traktorom, de mégis csak, sőt azóta többféle kartámasz is megjelent és ez most a legmodernebb. A kartámaszról minden funkciót ki lehet helyezni a monitorra, ami épp az adott géphez szükséges. Amikor új munkagépet csatlakoztatunk, akkor be kell minden hidraulikát kalibrálni, amit megjegyez a számítógép és legközelebb már a gép nevének beírásakor a szelepeket konfigurálja magának.
Ez a traktor plusz 45 LE leadására is képes, miben nyilvánul ez meg?
Ez a plusz teljesítmény szállításnál nagyon jól érzékelhető, például emelkedőhöz érve a traktor motorfordulatszáma megemelkedik, kb. 2000 ford/perc értékre, megjelenik egy +kW feliratú zöld kis piktogram a műszerfalon, ami azt jelenti, hogy a plusz teljesítmény rendelkezésre áll, majd a fordulatszám úgy 1400 ford/perc értékre esik vissza, ekkor adja le azt a plusz teljesítményt. A sebesség változatlan, a fogyasztás pedig alacsony értéken marad. Ez a teljesítmény többlet a szántás esetén is jelentkezik, amikor a különböző kötöttségű talajokhoz érve, megfogja a traktort.
A felszereltség alapján csak jól kvalifikált szakember(ek) tudja kihozni a traktorban rejlő lehetőségeket. Hogyan állnak ezzel a kérdéssel, mivel ez szinte minden riport kapcsán felmerül?
Azért is mertünk ilyen modern, jól felszerelt gépet megvásárolni, mert rendelkezünk olyan gépkezelővel, szakmai háttérrel, akik tudják ezeket a gépeket kezelni. Ahogy szokták mondani: „A kormány mögötti 50 cm-rel nálunk nincsen probléma.”
Mennyi ideig tartott elsajátítani a kollégáknak ezeket az újdonságokat, mint pl. az ISOBUS?
Nem olyan sokáig, mert egyrészt könnyen kezelhetőek, másrész mivel mindig NH traktoraink voltak, ezeknél a gépeknél egymásra épülve következnek a fejlesztések. Így aztán mindig csak egy kicsivel kell tovább lépni a tanulási folyamatban. A NH monitora pedig kompatibilis a Pöttinger vetőgép ISOBUS rendszerével, így csak össze kell kapcsolódnia a két gépnek és már működik is minden.
A T7-es szériának 3-féle kivitele van; egy standard tengelytávú, egy hosszú tengelytávú és egy „Heavy Duty” kivitel. Ennek a legrövidebb a tengelytávja az összes közül. Mi a tapasztalata e tekintetben?
Ahogy nő a gazdaság mérete, úgy egyre nagyobb teljesítményű gépekre lesz szükségünk és ezzel együtt nagyobb munkagépekre is. Mivel a T7-es szériában csak a Heavy Duty (HD) kivitel érhető el 270 LE feletti teljesítménnyel, ezért biztosan azt fogjuk választani legközelebb, de most a jelenlegi munkagépparkunknak tökéletesen megfelel a standard kivitel, igaz nehéz függesztett gépünk nincs is, de ahogy említettem a fordulékonysága nagyon jó.
Milyen a traktor karbantarthatósága és a szervize?
Idézőjelbe téve úgy is fogalmazhatok, hogy ez egy okos traktor: nekünk először nagyon furcsa volt, mert 10 üzemóránként jelzi a gép, hogy éppen milyen aktuális karbantartást kell rajta elvégezni. Az Intelliview IV-es monitoron jelenik meg mindez és azt is kiírja, ha az aktuális 50, 100 üzemórás, vagy egyéb szerviz következik. Azt is, hogy mit kell leellenőrizni. 600 üzemórás szervizintervalluma van. 2018 májusában érkezett meg hozzánk ez a traktor, az eltelt időszak alatt 2355 üzemórát teljesített. Visszatérve a karbantartásra, azért naponta elvégezzük rajta a zsírzásokat, a hűtőrendszer és a légszűrők kifúvatását. Ez nemcsak nekünk, tulajdonosoknak az érdeke, hanem a gépkezelőké is.
Volt-e meghibásodása a traktornak, és mik a tapasztalataik a kereskedővel, valamint az alkatrész-utánpótlással kapcsolatban?
Komolyabb meghibásodása nem volt, mindössze egy gumigyűrűt kellett cserélni a TLT-nél. Szerintem a mai világban hiú ábránd feltételezni, hogy valami nem romlik el. Ha valaki olyan gépet szeretne vásárolni, amire ez igaz, akkor inkább ne is kezdjen el gazdálkodni. A lényeg az, hogy mennyi idő alatt és hogyan tudják ezt a helyzetet kezelni a szerviz oldaláról. Az a tapasztalatom, hogy amióta megkezdte működését az Agrotec Magyarország Kft., üde színfoltot jelentenek a mezőgazdasági gépkereskedők piacán. Azért mondom ezt róluk, mert elhoztak egy olyan gazdaközpontú szemléletet, amit más kereskedőknél nem mindig lehet látni. Maximálisan meg vagyok velük elégedve. Eddig azt hittem, hogy csak itt, a bajai alközpontra jellemző ez, de járva más telephelyeken, mindenhol ugyanezeket a pozitív dolgokat tapasztaltam. Akármilyen probléma van, igyekeznek azt a lehető legrövidebb időn belül megoldani, nagyon segítőkészek. Én az a fajta ember vagyok, ha bemegyek egy kereskedő telephelyére és ott otthonosan érzem magam, akkor az azt jelent, hogy ők elértek valamit.
Nemrég került átadásra az új bajai alközpont, mit jelent ez önnek személy szerint?
Nekem és sok más gazdatársamnak is, akik szintén NH gépekkel dolgoznak, nagy előrelépést jelent, nagyon ránk fért már. Mindenkinek jó a hozzáállása, de nemcsak itt ezen a szinten, hanem a központban a felső vezetőknél is. Ezért is gondolom azt, hogy a munkaeszközök cseréjénél is mindenképp abban az irányban gondolkodom, hogy tőlük szerezzünk be minden eszköz, ne csak az erőgépeket. Persze ehhez az is kell, hogy továbbra is ilyen minőségi munkagéppark legyen a portfóliójukban.
Az eddig eltel időszak tapasztalatai alapján van-e olyan kiegészítő, opciós tétel, amit jó lenne a géphez megvásárolni?
Már előzetesen említettem a frontfüggesztést és a frontkardánt, amivel még jobban ki tudnánk aknázni az erőgépben rejlő lehetőségeket, de ezen felül úgy érzem nincs szükségünk másra, mert már a megrendelésnél sikerült mindent összeállítani, amire szükségünk volt. Lehetett volna még kérni a SuperSteer első híd kormányzást, aminél egy gomb megnyomásával az első híd is egy kicsit elfordul, de nekünk erre nincs szükségünk, amúgy is nagyon jól fordul a traktor.
Biztosan sokan megkérdezik a véleményét a NH traktorokról és erről az új típusról is, amit legutóbb megvásároltak. Mit tud nekik tanácsolni?
Valóban sokan kíváncsiak voltak már a véleményemre és többen vásároltak is ilyen márkájú erőgépet. Pont 2-3 nappal ezelőtt beszélgettem olyan gazdatársakkal, akik elmondták, hogy azt hitték csak felvágok a traktorom fogyasztásával, hitték is meg nem is, de miután ők is megtapasztalták, már nagyon elégedettek az eredménnyel. Nálunk ez azt jelenti, hogy az őszi mélyszántást, 6 fejes ágyekével, kötött, közép-kötött talajon, 30 cm mélyen, 17 l/ha átlaggal tudjuk elvégezni. Azt gondolom, ez önmagáért beszél. Nagyon fontos volt az ár/érték arány is, ami ennél a traktornál, véleményem szerint nagyon jó. Nagyon jó a formája, szép is, de tudom ez már szubjektív tényező. A kényelme és a kezelhetősége viszont már igencsak objektív, arról is csak jókat tudok mondani. Sok mindent megéltünk az elmúlt időszak alatt, mélységeket és magasságokat, de egy dolog az mindig állandó volt: a New Holland gépek. Remélem ez még sokáig így lesz!
Köszönöm az interjút!
Fotó: a riportalany és a szerző felvételei
A T7 SWB széria rövid műszaki bemutatása
Mivel a riport során már nagyon sok műszaki információ elhangzott, igaz főleg a T7.175 AutoCommand erőgépről, így most a teljes T7 SWB sorozatra jellemző, eddig el nem mondottakra térünk csak ki. A standard tengelytávú T7-es erőgépek 4 modelljéből lehet választani, melyek névleges motorteljesítménye 140 és 180 lóerő közötti, a sebességváltók közül pedig fél-PowerShift, full-PowerShift, vagy fokozatmentesen változtatható áttételű sebességváltó (CVT) rendelhető, ugyanakkor a traktorcsalád csúcsmodellje, a T7.225, kizárólag Auto Command™ CVT sebességváltóval készül.
A T7 SWB modellekbe szerelt Range Command csoport-PowerShift váltómű terhelés alatti fokozatváltást tesz lehetővé az adott csoporton belül. Az opciós Power Command váltóval a teljes sebességtartományban terhelés alatt válthatunk fokozatot, csoportváltáskor sem kell kuplungot használni. A Range és Power Command váltók ugyanolyan fokozatkiosztással rendelkeznek. A standard 40 km/h végsebességű, 19×6 Range Command ECO váltó üzemanyag-gazdaságos működést biztosít, opciós tételnek az 50 km/h végsebességű változat vagy a mászófokozatokkal ellátott 28×12-es verzió számít. A mászófokozatokkal szerelt kivitel esetében, akár extra lassú, 200 méter/óra haladási sebesség is lehetséges. A New Holland által tervezett és gyártott, fokozatmentesen változtatható áttételű Auto Command™ (CVT) sebességváltó négy direkt erőátviteli pontot használ 100%-os mechanikus hatékonysággal. Ezeket a pontokat precízen úgy tervezték meg, hogy biztosítsák a nagy vonóerőt igénylő munkák, a másodlagos talajművelési feladatok, a nagysebességű szántóföldi műveletek, mint pl. bálázás vagy kaszálás, valamint a nagysebességű közúti szállítások során szükséges, leggyakrabban használt sebességekhez való tökéletes illeszkedést. A modern kettős tengelykapcsolós vezérlés tovább növeli a hatékonyságot.
Az EPM (Engine Power Management) motorvezérlő rendszere a sebességváltó, a hidraulika és TLT terhelésnek megfelelően szabályozza az aktuálisan leadott teljesítményt és nyomatékot.
Az új T7-es Hi-eSCR motorok amellett, hogy teljesítik a legújabb és legszigorúbb Tier4B emissziós norma követelményeit, számos gyakorlati előnyt is kínálnak:
Teljesítmény: akár 9%-kal nagyobb névleges teljesítmény a T7.225 modell esetében, emellett gyors és közvetlen reagálás a hirtelen terhelésváltozásokra.
Hatékony működés: az üzemanyag- és adalékanyag-fogyasztás ugyanaz vagy kicsivel kevesebb, mint az előd Tier4A modellek eseteben volt, miközben az üzemben tartási költségek csökkenek.
Egyszerűen nagyszerű: a tisztán SCR rendszer alkalmazása azt eredményezi, hogy az erőforrás nem igényel extra nagy hűtési kapacitást, miközben az égés a motorban a lehető leghatékonyabban zajlik le, ez teszi a NEF motorokat igazan erőteljessé.
Tartósság: nem szükséges semmilyen SCR elem időszakos cseréje a traktor teljes élettartama alatt.
A Range és Power Command váltóval szerelt erőgépek alapfelszereltségben a jól ismert és praktikus funkciókkal rendelkező klasszikus jobboldali kezelői kartámasszal szereltek. A SideWinder™ II kartámasz konzolon található meg az összes létfontosságú kezelőszerv: a kézigáz kar, valamint a sebességváltó és a hidraulika kezelőszervei. A traktor működtetéséhez szükséges valamennyi kezelőelem ösztönösen használható. A ritkábban használt funkciók is gyorsan hozzáférhetők. Ez a kartámasz az Auto Command váltóval szerelt T7 erőgépek esetében az alapfelszereltség részét képezi, a többi változathoz opciós tételként érhető el.
A traktor megrendelésekor három különböző navigációs csomag közül lehet választani. Ez azt jelenti, hogy az új traktor a gyárból pontosan azzal a pontossági szinttel fog érkezni, amire a vásárlónak szüksége van.
Az erőgépek rendelhetők az opciós IntelliRate™ vezérlőrendszerrel is. A rendszer a fülke kényelméből működtethető – az IntelliView™ monitoron keresztül – az inputanyag-kijuttatás finomhangolásához, illetve a permetezőgép és vetőgép szakaszok, valamint a kijuttatási mennyiség szabályozásához. Ez megelőzi az átfedéseket, szabályozza a kijuttatási mennyiséget és a vetőmag tőszámot a hozamadatok alapján, továbbá megszünteti a kihagyásokat, ami együttesen optimalizálja az inputanyag-felhasználást a termelékenység maximalizálásához. Az extraszéles, 26,4 cm-es képernyős IntelliView™ IV színes érintőképernyős monitorral az opciós IntelliSteer automata kormányzás rendszer is működtethető. Az IntelliView™ monitorok többféle sorvezetési nyomvonal programozását teszik lehetővé gombnyomásra az egyenes A-B nyomvonalaktól a legösszetettebb adaptív görbékig bezárólag. A beállításokat egyszerűen és könnyen testre lehet szabni, és az adatokat PLM Connect fájltovábbítással és PLM személyi számítógép szoftver csomagok használatával továbbíthatók.
Az új T7 sorozat ISOBUS III technológiával is felszerelhető. Ez azt jelenti, hogy a traktor és a munkagép képes egymással kommunikálni információk oda-vissza küldésével, így pl. a munkagép képes szabályozni a traktor sebességét a maximális termelékenység érdekeben.