14℃ 7℃
szeptember 30. Jeromos, Honória, Hunor
Ház, táj blog

Egyre több élelmiszeripari céget érint a koronavírus

Agrofórum Online

Van akit előnyösen, van azonban, akit még a nagyobb kereslet ellenére is hátrányosan érint a koronavírus kapcsán az élelmiszerek iránt megugrott igény.

Utóbbi kategóriába tartozik az Egyesült Államok egyik nagy kiskereskedelmi élelmiszerbolt-hálózata, a Target, amely visszavonta a 2020-as pénzügyi előrejelzését a koronavírus-járvány következtében fellépő bizonytalanságokra hivatkozva. A kereskedelmi lánc szerint az élelmiszer és a háztartási cikkek iránt nagyon magas a kereslet, de a profit várhatóan alacsonyabb lesz a személyzeti kifizetések és a megnövekedett takarítási költségek miatt – szögezte le az Equilor Befektetési Zrt. A vállalat árfolyama nap végére 9,47 százalékos mínuszban zárt.

A nyertesek közé tartozik viszont a fűszereket, szószokat, sajtot és tejtermékeket, húsokat, frissítő italokat, kávét és egyéb élelmiszeripari termékeket is gyártó Kraft Heinz Company. A JP Morgan Chase befektetési bank kedvezőbb ajánlást adott a Kraft Heinz vállalat részvényeire. Sok piaci szereplő az ilyen ajánlások, minősítések alapján hozza meg befektetési döntéseit. Tegnap a „felülsúlyozás” kategóriába sorolták a „semleges” kategóriából az élelmiszergyártó céget, arra hivatkozva, hogy a magasabb hitelállománnyal rendelkező csomagolt ételeket előállító vállalatok profitálhatnak a járvány miatt megugró kereslet növekedésből. Nap végére az árfolyam csupán 0,13 százalékkal csökkent.

A Targetnek több mint 1800 üzlete van az Egyesült Államokban, ezek közül 1535 a saját tulajdonukban. A cég az áruházak mellett digitális csatornákon is értékesíti az általa forgalmazott termékeket. A kínálatban kiemelten fontosak az élelmiszerek, beleértve a romlandó termékeket, száraz élelmiszereket, a tej- és fagyasztott termékeket. A Target 360 ezer embert foglalkoztat és kizárólag az Egyesült Államokban van jelen üzletivel.

A Kraft Heinz teljes bevételének 26 százaléka ketchupokból és szószokból származik, a sajtokból és a tejtermékekből 20, snackekből és fagyasztott termékekből is 20 százaléknyi.

 

Növényszaporítás a kiskertben – évelők tőosztása

2025. szeptember 29. 05:40

A tőosztás a növények szaporításának egyik legelterjedtebb módszere, amelynek során a növény kifejlett vagy még fejlődés alatt lévő vegetatív részeit használjuk fel.

Szlovéniában már fészkeket épített az idegenhonos keleti lódarázs

2025. szeptember 28. 05:40

Szeptember elején adták hírül Szlovéniában, hogy Koper városában keleti lódarázs fészkeire bukkantak.

Növényszaporítási módszerek, amiket a kiskertben is könnyen meg tudunk oldani

2025. szeptember 26. 05:40

Mi a különbség az ivaros és az ivartalan szaporítás között? Milyen módszerek léteznek ezeken belül? Mit lehet egyszerűen megoldani a kertben?

Növények a fesztiválok középpontjában II.

2025. szeptember 22. 05:40

Cikksorozatunkban összegyűjtöttük hazánk legnépszerűbb, növényekről szóló ünnepeit. Ebben a cikkben a káposzta, a burgonya és a paprika főbb hazai ünnepeit ismertetjük.

Eldőlt: egészségesebbek lesznek az ételek

2019. január 28. 05:37

Átlagosan 10 százalékkal csökkenti termékei cukor-, zsír- és sótartalmát 2020-ra mintegy 400 cég Spanyolországban. Ezt a kötelezettséget vállaló cégek között olyan nemzetközi márkák is megtalálhatók, mint a Coca Cola, a Lidl vagy a McDonald's.

Negyedik hónapja drágul az élelmiszer a világon

2020. október 9. 07:02

A tejindex alig változott a hónapban, a vaj, a sajt és a sovány tejpor árainak mérsékelt emelkedését ellensúlyozta a tejpor árának csökkenése.

Ha kevés a földterület, akkor segíthet a városi mezőgazdaság

2020. szeptember 20. 06:36

A városi farmok rendkívül fontos lépést jelenthetnek Szingapúr azon törekvése felé, hogy 2030-ig az ország élelmiszerigényének 30 százalékát helyben állítsák elő.

Szervezetátalakítás előtt a Coca-Cola

2020. szeptember 2. 07:17

Az átalakítás következtében több munkahely is megszűnne a vállalatnál. Az italgyártó vállalat 4 ezer munkavállalónak tervez kilépési juttatási csomagot ajánlani.