COVID-Agrár
COVID-Agrár

A gyorséttermek a túlélésen dolgoznak

A gyorséttermek a túlélésen dolgoznak

Agrofórum Online

A bérleti és a franchise díjak halasztásával akarnak segíteni a gyorséttermek az egyes egységeknek. A McDonald’s ideiglenes kínálatcsökkentéssel, míg a KFC és a Pizza Hut tulajdonosa a dolláros részvény visszavásárlási program felfüggesztésével akar javítani a koronavírus miatt kialakult helyzeten az Egyesült Államokban.

A McDonald’s ideiglenesen csökkenti a kínálatát az Egyesült Államokban. A vállalat szerdán jelentette be, hogy rövid időre szűkíti a kínálatát, hogy így egyszerűsítse a vállalat konyhai folyamatait. Az étteremlánc a franchise partnereivel dolgozik a legnépszerűbb termékek kiválasztásán. A McDonald’s továbbá a bérleti és a franchise díjak kifizetésének elhalasztását tervezi a franchise partnereinél, így enyhítve az éttermek terheit – húzta alá az Equilor Befektetési Zrt. A vállalat részvényei a szerdai kereskedés során 0,6 százalékot emelkedtek, de idén már 27,7 százalékos zuhanásban van a papír, ebből a mínuszból 21,4 százalék az elmúlt hónapban keletkezett.

A Yum! Brands is rendkívüli lépésekre kényszerült a koronavírus következtében kialakuló gazdasági visszaesésé kapcsán. A többek között a KFC és a Pizza Hut láncokat tulajdonló vállalatcsoport felfüggesztette a 2 milliárd dolláros részvény visszavásárlási programját. A döntés hátterében az alkalmazottak fizetése és a franchise-ok támogatása áll a járvány okozta kereslet csökkenés idejében. Az amerikai étteremlánc már lehívott 525 millió dollárt a hitelkeretéből, valamint 425 millió dollár kölcsönt vett fel egy másik étteremlánc felvásárlására. A vezérigazgató szerint így több mint 1 milliárd dollár készpénz fölött rendelkeznek. A Yum! Brands portfóliójába tartozik többek közt a KFC, Pizza Hut és a Taco Bell is. A vállalatnak több mint 50 ezer étterme van globálisan, amiből 7 ezer átmenetileg zárva tart. Az árfolyam nap végére 4,61 százalékot emelkedett, de ezzel együtt is 17,5 százalékos bukóban vannak a részvényesek. Csak az elmúlt hónapban 18,9 százalékot vesztett értékéből a Yum! Brand.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A rágcsálnivalókat és a macskaeledeleket keresik a koronavírus miatt a britek

2022. február 14. 07:03

A teljes brit kiskereskedelmi szektorra vonatkozó felmérések azt mutatták, hogy a fogyasztói kiadások megemelkedtek.

A koronavírus veszélyezteti a sertéstartó cégeket

2022. január 25. 08:17

Az ágazat számos szereplője szerint sok állattenyésztő gazdaságra nehezedik nyomás a koronavírus miatt kialakult helyzetben késedelmesen folyósított segély miatt Németországban.

A koronavírus állíthatja meg a szarvasmarha-árak szárnyalását

2022. január 2. 05:36

Az új koronavírus-változat miatti szigorúbb követelmények és korlátozások végső soron további árnyomást is eredményezhetnek.

Rekordszinten a teafogyasztás a koronavírus miatt

2021. október 29. 05:47

Különösen a gyógyteák és a gyümölcsteák örvendnek egyre nagyobb népszerűségnek, és négy százalékos értékesítési növekedést értek el.

Az exportadatok hatására drágultak az agrártermékek

2020. február 5. 09:02

A vírus kitörése a kereskedelmi háborúra is kihathat, Kína már szinte biztosan nem fogja tudni tartani az első fázisban tett ígéretei egy részét, hiszen most kellene megérkeznie az első cseppfolyós földgáz állománynak.

Tömeges koronavírus-fertőzés a zöldségfarmon

2020. július 28. 14:47

Csaknem 500 embert kellett karanténba helyezni, miután a zöldségfarmon koronavírus tömegfertőzés történt.

Bónuszt kapnak a legnagyobb amerikai áruházlánc dolgozói

2020. július 24. 12:47

A vállalat közölte, hogy további 428 millió dollár bónusz kifizetését tervezi a munkavállalók részére, így az idei évben kifizetett összeg 1,1 milliárd dollárra emelkedik.

Nyugtatja a szójabab-piacot a Bunge

2020. április 16. 09:47

Az amerikai gabonakerekedő vállalat brazíliai leányvállalata szerint az új típusú koronavírus terjedése ellenére mindenféle logisztikai zavarok nélkül szállítják el a dél-amerikai országból a betakarított szójababot.