A bérleti és a franchise díjak halasztásával akarnak segíteni a gyorséttermek az egyes egységeknek. A McDonald’s ideiglenes kínálatcsökkentéssel, míg a KFC és a Pizza Hut tulajdonosa a dolláros részvény visszavásárlási program felfüggesztésével akar javítani a koronavírus miatt kialakult helyzeten az Egyesült Államokban.
A McDonald’s ideiglenesen csökkenti a kínálatát az Egyesült Államokban. A vállalat szerdán jelentette be, hogy rövid időre szűkíti a kínálatát, hogy így egyszerűsítse a vállalat konyhai folyamatait. Az étteremlánc a franchise partnereivel dolgozik a legnépszerűbb termékek kiválasztásán. A McDonald’s továbbá a bérleti és a franchise díjak kifizetésének elhalasztását tervezi a franchise partnereinél, így enyhítve az éttermek terheit – húzta alá az Equilor Befektetési Zrt. A vállalat részvényei a szerdai kereskedés során 0,6 százalékot emelkedtek, de idén már 27,7 százalékos zuhanásban van a papír, ebből a mínuszból 21,4 százalék az elmúlt hónapban keletkezett.
A Yum! Brands is rendkívüli lépésekre kényszerült a koronavírus következtében kialakuló gazdasági visszaesésé kapcsán. A többek között a KFC és a Pizza Hut láncokat tulajdonló vállalatcsoport felfüggesztette a 2 milliárd dolláros részvény visszavásárlási programját. A döntés hátterében az alkalmazottak fizetése és a franchise-ok támogatása áll a járvány okozta kereslet csökkenés idejében. Az amerikai étteremlánc már lehívott 525 millió dollárt a hitelkeretéből, valamint 425 millió dollár kölcsönt vett fel egy másik étteremlánc felvásárlására. A vezérigazgató szerint így több mint 1 milliárd dollár készpénz fölött rendelkeznek. A Yum! Brands portfóliójába tartozik többek közt a KFC, Pizza Hut és a Taco Bell is. A vállalatnak több mint 50 ezer étterme van globálisan, amiből 7 ezer átmenetileg zárva tart. Az árfolyam nap végére 4,61 százalékot emelkedett, de ezzel együtt is 17,5 százalékos bukóban vannak a részvényesek. Csak az elmúlt hónapban 18,9 százalékot vesztett értékéből a Yum! Brand.