Tizenhét havi csúcsot ért el a brit élelmiszerboltokban tapasztalható infláció. A chipsek, a sós rágcsálnivalók és a macskaeledel ára emelkedett a legnagyobb mértékben - közölte a Kantar piackutató társaság.
Az élelmiszerár-infláció 3,2 százalékos volt éves alapon nemrég, ami 2020 júniusa óta a legmagasabb szint. Megjegyezték azonban az elemzők, hogy a fogyasztói magatartás még nem reagált igazán az áremelkedésre. „Azok a szokások, amelyekkel kapcsolatban azt várjuk, hogy megváltoznak, mint például a márkás termékek az egyes kereskedelmi egységek saját márkás termékekre történő cseréje, vagy promóciók keresése, még nem változtak” – mondta Fraser McKevitt, a Kantar kiskereskedelmi és fogyasztói betekintési osztályának vezetője.
Elmondta, hogy a koronavírus-járvány ezen szakaszával az aggodalmak miatt a fogyasztók megváltoztathatják vásárlási szokásaikat a következő hetekben. Vannak, akik szívesebben vásárolnak újra az interneten, hogy korlátozzák az üzletek látogatását.
Ben Broadbent, a Bank of England alelnöke azt mondta, hogy az általános infláció Nagy-Britanniában áprilisban „kényelmesen meghaladhatja” az 5 százalékot. A Kantar szerint az Egyesült Királyságban az élelmiszerboltok eladásai 3,8 százalékkal estek éves szinten. Az előző év azonos időszakában az eladásokat fellendítette a második koronavírus hullám miatt tapasztalt lezárások Angliában, valamint szigorúbb korlátozások Skóciában és Walesben.
A piacvezető Tesco ismét a legjobban teljesített a főbb szereplők közül. A Tesco ebben az időszakban 0,7 százalékpontos plusz piaci részesedést szerzett, ami a legnagyobb ugrás 2007 óta, és ezzel 2019 februárja óta a legmagasabb piaci részesedést érte el – számolt be a nemzetközi élelmiszeripari szaksajtó a brit Thomson Reuters hírügynökségre hivatkozva.
A teljes brit kiskereskedelmi szektorra vonatkozó felmérések azt mutatták, hogy a fogyasztói kiadások megemelkedtek, amit a kocsmákban és éttermekben való költekezés fellendülése is növelhetett.