COVID-Agrár

Pörög a félkész ételek piaca

Agrofórum Online

A koronavírus-járvány miatt számos étterem bezárt, vagy korlátozott kapacitással működik Európában és az Egyesült Államokban. Ezért a fogyasztók több olyan tereméket vásárolnak, amelyet az otthoni főzésnél használnak fel.

A Kraft Heinz megnövelte a félkész ételeket előállító alkalmazottainak számát, miután hatalmasat ugrott a kereslet az otthonukban maradni kényszerülő lakosság részéről – emelte ki az Equilor Befektetési Zrt. A tegnapi nap végére 2,7 százalékkal a 26,61 dolláros szintig emelkedett a vállalat részvényeinek az árfolyama.

A társaság sokat profitál abból, hogy a koronavírus miatt rengetegen vannak otthon és nem éttermekben, illetve menzákon ebédelnek. Az otthoni főzéshez készített Kraft Heinz-termékek iránt megugrott a kereslet. A cég azonban figyelmeztetett, hogy a magasabb árbevétel nem feltétlenül hoz majd nagyobb nyereséget is.

A fűszereket, szószokat, sajtot és tejtermékeket, húsokat, frissítő italokat, kávét és egyéb élelmiszeripari termékeket is gyártó Kraft Heinz Company 3-6 százalékos bevételnövekedésre számíthat a Marketscreener szerint. A nagyobb profit azért nem garantált, mert az átlagostól magasabb fogyasztói kereslet kielégítése többletköltségekkel is jár. Valamint a valutaárfolyamok változásával és az eszközértékesítések hatásával is számolnia kell a társaságnak, amely teljes bevételek 26 százaléka ketchupokból és szószokból származik, a sajtokból és a tejtermékekből 20, snackekből és fagyasztott termékekből is 20 százaléknyi.

„A jelenlegi helyzetben kirajzolódik, hogy rendkívül fontos vállalatunknak a küldetése és hatalmas felelősséggel tartozunk a világ élelmezésének területén. A csapatunk azon dolgozik, hogy az ellátást a lehető legrugalmasabbá tegye. Inspiráló, ahogy mindenki azon dolgozik, hogy a fogyasztók hozzájussanak az élelmiszerekhez” – emelte ki Miguel Patricio vezérigazgató.

A cég globálisan 12 millió dollárt adományozott azért, hogy egyre többen hozzájussanak a szükséges élelmiszerhez. Az Egyesült Államok egyik nagy segélyező szervezetét is 6,6 millió dollárral támogatták.

Negatív hatást gyakorolhat a Kraft Heinz értékesítésére, hogy a várható gazdasági visszaesés miatt több vevő választhatja az üzletekben a saját márkás termékeket.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A rágcsálnivalókat és a macskaeledeleket keresik a koronavírus miatt a britek

2022. február 14. 07:03

A teljes brit kiskereskedelmi szektorra vonatkozó felmérések azt mutatták, hogy a fogyasztói kiadások megemelkedtek.

A koronavírus veszélyezteti a sertéstartó cégeket

2022. január 25. 08:17

Az ágazat számos szereplője szerint sok állattenyésztő gazdaságra nehezedik nyomás a koronavírus miatt kialakult helyzetben késedelmesen folyósított segély miatt Németországban.

A koronavírus állíthatja meg a szarvasmarha-árak szárnyalását

2022. január 2. 05:36

Az új koronavírus-változat miatti szigorúbb követelmények és korlátozások végső soron további árnyomást is eredményezhetnek.

Rekordszinten a teafogyasztás a koronavírus miatt

2021. október 29. 05:47

Különösen a gyógyteák és a gyümölcsteák örvendnek egyre nagyobb népszerűségnek, és négy százalékos értékesítési növekedést értek el.

Kiváló minősítést kapott a SPAR Regnum húsüzeme

2019. július 1. 11:33

Az idén 15 éves Regnum Húsüzem és Oktatóközpont működésének köszönhetően a kiváló minőségű friss hús és a SPAR neve szorosan összefonódott.

A Danone 1 milliárd eurós leírással megválik az orosz tejipari üzletágtól

2022. október 18. 11:34

A Danone francia élelmiszeripari vállalat megválik oroszországi tejtermék-élelmiszer-üzletágától egy olyan üzlettel, amely akár 1 milliárd euró leírását is eredményezhet.

Tematikus aloldalt indított a Nébih a termékvisszahívásokról

2019. március 5. 16:02

Az eredményes termékvisszahíváshoz egyaránt nélkülözhetetlen szereplő a felelős vállalkozás, a támogató hatóság és a tudatos vásárló.

A cukor drágult a legjobban, a tojás ára meredeken zuhant

2024. július 17. 15:10

Tizenkét hónap alatt, 2023. júniushoz viszonyítva az élelmiszerek ára 1,1%-kal, a szolgáltatásoké 9,7%-kal, az üzemanyagoké 3,2%-kal nőtt.