A koronavírus-járvány miatt számos étterem bezárt, vagy korlátozott kapacitással működik Európában és az Egyesült Államokban. Ezért a fogyasztók több olyan tereméket vásárolnak, amelyet az otthoni főzésnél használnak fel.
A Kraft Heinz megnövelte a félkész ételeket előállító alkalmazottainak számát, miután hatalmasat ugrott a kereslet az otthonukban maradni kényszerülő lakosság részéről – emelte ki az Equilor Befektetési Zrt. A tegnapi nap végére 2,7 százalékkal a 26,61 dolláros szintig emelkedett a vállalat részvényeinek az árfolyama.
A társaság sokat profitál abból, hogy a koronavírus miatt rengetegen vannak otthon és nem éttermekben, illetve menzákon ebédelnek. Az otthoni főzéshez készített Kraft Heinz-termékek iránt megugrott a kereslet. A cég azonban figyelmeztetett, hogy a magasabb árbevétel nem feltétlenül hoz majd nagyobb nyereséget is.
A fűszereket, szószokat, sajtot és tejtermékeket, húsokat, frissítő italokat, kávét és egyéb élelmiszeripari termékeket is gyártó Kraft Heinz Company 3-6 százalékos bevételnövekedésre számíthat a Marketscreener szerint. A nagyobb profit azért nem garantált, mert az átlagostól magasabb fogyasztói kereslet kielégítése többletköltségekkel is jár. Valamint a valutaárfolyamok változásával és az eszközértékesítések hatásával is számolnia kell a társaságnak, amely teljes bevételek 26 százaléka ketchupokból és szószokból származik, a sajtokból és a tejtermékekből 20, snackekből és fagyasztott termékekből is 20 százaléknyi.
„A jelenlegi helyzetben kirajzolódik, hogy rendkívül fontos vállalatunknak a küldetése és hatalmas felelősséggel tartozunk a világ élelmezésének területén. A csapatunk azon dolgozik, hogy az ellátást a lehető legrugalmasabbá tegye. Inspiráló, ahogy mindenki azon dolgozik, hogy a fogyasztók hozzájussanak az élelmiszerekhez” – emelte ki Miguel Patricio vezérigazgató.
A cég globálisan 12 millió dollárt adományozott azért, hogy egyre többen hozzájussanak a szükséges élelmiszerhez. Az Egyesült Államok egyik nagy segélyező szervezetét is 6,6 millió dollárral támogatták.
Negatív hatást gyakorolhat a Kraft Heinz értékesítésére, hogy a várható gazdasági visszaesés miatt több vevő választhatja az üzletekben a saját márkás termékeket.