Ház, táj blog

Egyre több élelmiszeripari céget érint a koronavírus

Agrofórum Online

Van akit előnyösen, van azonban, akit még a nagyobb kereslet ellenére is hátrányosan érint a koronavírus kapcsán az élelmiszerek iránt megugrott igény.

Utóbbi kategóriába tartozik az Egyesült Államok egyik nagy kiskereskedelmi élelmiszerbolt-hálózata, a Target, amely visszavonta a 2020-as pénzügyi előrejelzését a koronavírus-járvány következtében fellépő bizonytalanságokra hivatkozva. A kereskedelmi lánc szerint az élelmiszer és a háztartási cikkek iránt nagyon magas a kereslet, de a profit várhatóan alacsonyabb lesz a személyzeti kifizetések és a megnövekedett takarítási költségek miatt – szögezte le az Equilor Befektetési Zrt. A vállalat árfolyama nap végére 9,47 százalékos mínuszban zárt.

A nyertesek közé tartozik viszont a fűszereket, szószokat, sajtot és tejtermékeket, húsokat, frissítő italokat, kávét és egyéb élelmiszeripari termékeket is gyártó Kraft Heinz Company. A JP Morgan Chase befektetési bank kedvezőbb ajánlást adott a Kraft Heinz vállalat részvényeire. Sok piaci szereplő az ilyen ajánlások, minősítések alapján hozza meg befektetési döntéseit. Tegnap a „felülsúlyozás” kategóriába sorolták a „semleges” kategóriából az élelmiszergyártó céget, arra hivatkozva, hogy a magasabb hitelállománnyal rendelkező csomagolt ételeket előállító vállalatok profitálhatnak a járvány miatt megugró kereslet növekedésből. Nap végére az árfolyam csupán 0,13 százalékkal csökkent.

A Targetnek több mint 1800 üzlete van az Egyesült Államokban, ezek közül 1535 a saját tulajdonukban. A cég az áruházak mellett digitális csatornákon is értékesíti az általa forgalmazott termékeket. A kínálatban kiemelten fontosak az élelmiszerek, beleértve a romlandó termékeket, száraz élelmiszereket, a tej- és fagyasztott termékeket. A Target 360 ezer embert foglalkoztat és kizárólag az Egyesült Államokban van jelen üzletivel.

A Kraft Heinz teljes bevételének 26 százaléka ketchupokból és szószokból származik, a sajtokból és a tejtermékekből 20, snackekből és fagyasztott termékekből is 20 százaléknyi.

 

Osztálykirándulás az élelmiszer-biztonság jegyében – tudatosságra int a Nébih

2025. június 20. 05:42

A cikkben szereplő praktikus tanácsok segítenek azoknak, akik otthon készítik elő az útravalót az egy- vagy többnapos kalandokra.

Szelíd óriások a kertben – ne bántsuk őket!

2025. június 15. 05:40

Három csodás, őshonos rovarunkat mutatjuk be: az óriás tőrösdarazsat, a mezei tücsköt és a kék fadongót, melyektől egyáltalán nem kell tartanunk.

Növényfelismerő applikációk – mit érdemes tudni a használatukról?

2025. május 27. 05:40

Kézenfekvő megoldás, hogy a mindig nálunk lévő mobiltelefonokra letöltsünk egy növényfelismerő applikációt, hiszen gyorsan elővesszük, készítünk egy fényképet a kérdéses növényről, és várjuk az alkalmazás segítségét: a fajmeghatározást.

Kincsek, amiket az erdőben kell hagyni

2025. május 3. 05:40

Az erdőlátogatások során könnyen elragadhatja az embert a lelkesedés, ha valami nem mindennapi „kincsre” bukkan az avarban. Tudnunk kell azonban, hogy mi az, ami semmiképpen nem jöhet haza velünk az erdőből!

Növényi eredetű élelmiszernek nem lehet hústermék nevét adni

2023. szeptember 10. 17:10

A növényi alapú fehérje globális piaca az elmúlt években meredeken emelkedett, elsősorban a környezetbarát és egészséges élelmiszerek iránti kereslet növekedése miatt.

Megvan a terv, az évtized végére megszüntethető az éhezés

2024. december 18. 16:10

Az éhezés elleni harcban világszerte kulcsszerepet kaphat a mesterséges intelligencia.

750 család karácsonyát teszi szebbé a Lidl Adventi Meglepetés kampánya

2019. december 21. 05:51

A Lidl Magyarország szívügyének tekinti a társadalmi felelősségvállalást, ezért kiemelten fontos számára a magyar családok támogatása, a rászorulók segítése.

A megreformált élelmiszerláncokról – Helyi termék rendezvénysorozat indul

2023. április 3. 14:55

2023. április 25. és május 11. között négy helyszínen „Helyi termék” címmel szerveznek rendezvénysorozatot.