Ház, táj blog

Egyre több élelmiszeripari céget érint a koronavírus

Agrofórum Online

Van akit előnyösen, van azonban, akit még a nagyobb kereslet ellenére is hátrányosan érint a koronavírus kapcsán az élelmiszerek iránt megugrott igény.

Utóbbi kategóriába tartozik az Egyesült Államok egyik nagy kiskereskedelmi élelmiszerbolt-hálózata, a Target, amely visszavonta a 2020-as pénzügyi előrejelzését a koronavírus-járvány következtében fellépő bizonytalanságokra hivatkozva. A kereskedelmi lánc szerint az élelmiszer és a háztartási cikkek iránt nagyon magas a kereslet, de a profit várhatóan alacsonyabb lesz a személyzeti kifizetések és a megnövekedett takarítási költségek miatt – szögezte le az Equilor Befektetési Zrt. A vállalat árfolyama nap végére 9,47 százalékos mínuszban zárt.

A nyertesek közé tartozik viszont a fűszereket, szószokat, sajtot és tejtermékeket, húsokat, frissítő italokat, kávét és egyéb élelmiszeripari termékeket is gyártó Kraft Heinz Company. A JP Morgan Chase befektetési bank kedvezőbb ajánlást adott a Kraft Heinz vállalat részvényeire. Sok piaci szereplő az ilyen ajánlások, minősítések alapján hozza meg befektetési döntéseit. Tegnap a „felülsúlyozás” kategóriába sorolták a „semleges” kategóriából az élelmiszergyártó céget, arra hivatkozva, hogy a magasabb hitelállománnyal rendelkező csomagolt ételeket előállító vállalatok profitálhatnak a járvány miatt megugró kereslet növekedésből. Nap végére az árfolyam csupán 0,13 százalékkal csökkent.

A Targetnek több mint 1800 üzlete van az Egyesült Államokban, ezek közül 1535 a saját tulajdonukban. A cég az áruházak mellett digitális csatornákon is értékesíti az általa forgalmazott termékeket. A kínálatban kiemelten fontosak az élelmiszerek, beleértve a romlandó termékeket, száraz élelmiszereket, a tej- és fagyasztott termékeket. A Target 360 ezer embert foglalkoztat és kizárólag az Egyesült Államokban van jelen üzletivel.

A Kraft Heinz teljes bevételének 26 százaléka ketchupokból és szószokból származik, a sajtokból és a tejtermékekből 20, snackekből és fagyasztott termékekből is 20 százaléknyi.

 

Elődeink tudása – ízelítő a népi gyógyászatból I.

2025. január 29. 05:40

Általában nem könnyű kikeveredni mostanság a vírusos megbetegedésekből, emiatt is kezdtem el utánanézni a régi, növényi alapú recepteknek, amik talán segíthetnek.

Mit kell tudni a komposztteáról?

2025. január 22. 05:40

Miből lehet elkészíteni a komposztteát? Miért jó megoldás a kertben a növények tápanyag-utánpótlására?

Mitől nőnek kalaposgombák az udvar gyepén?

2025. január 19. 05:40

A kertünk gyepén megjelenő, egyedülálló vagy csoportosan növő kalaposgombákról érdemes tudni, hogy jót vagy rosszat jeleznek, mit kezdhetünk velük, és ha el kell őket távolítanunk, azt hogyan tegyük.

Minden fontos tudnivaló a télen elvégzett metszésről

2025. január 8. 05:40

Ha betartjuk a téli metszés szabályait, és a megfelelő növényeket a megfelelő módon metsszük meg, akkor gyümölcstermő növényeink bőtermők, dísznövényeink pompásak és egészségesek lesznek.

A vendéglátók is válasszanak helyi termelőktől!

2020. április 1. 08:53

A kiszállítást végző vendéglátás és a közétkeztetés szereplői a helyi alapanyagok, termékek választásával hathatós segítséget nyújthatnak a helyi termelők számára.

A saras gumicsizma és a koszos talicska már a múlté? - "Az OMÉK ablak a magyar vidékre"

2019. szeptember 27. 09:46

Magyar termékek, helyi ételek, hagyomány és kultúra, mezőgazdaság... A HUNGEXPO területén csütörtökön nyitotta meg kapuit a magyar vidék és az agrárium fővárosi ünnepe, az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár, aminek egyik célja, hogy a termelőket, a mezőgazdaság és az élelmiszeripar szereplőit, a falusi hagyományokat megismertesse a budapestiekkel. Négy napig a népzene, a térségi ízek, a helyi termékek lepik el a HUNGEXPO vásárközpontot.

Közel egy éve lejtmenetben a globális élelmiszerárak

2023. március 4. 08:37

A FAO élelmiszerár-index februárban 0,6%-kal zárt alacsonyabban idén januárhoz és 18,7%-kal a tavaly márciusi csúcshoz képest.

Az élelmiszerdrágulás lassulása nem nyugtatja meg a vásárlókat

2024. október 28. 16:10

A Nestlé mindössze 1,6%-kal emelte az árakat január és szeptember között, szemben a 2022 utolsó hónapjaiban tapasztalt több mint 10%-kal.