Ház, táj blog

Koronavírus: el akarják kerülni a zavart az élelmiszer-ellátásban

Agrofórum Online

A koronavírus miatt számos ország korlátozásokat vezetett be a határian az Európai Unión belül. A gazdálkodók és iparági szereplők szervezetei szerint ez akár ellátási zavarokat is okozhat majd az élelmiszer-ellátásban.

Az európai élelmiszer- és italforgalmazók kereskedelmi szövetségének képviselői szerint már most késések és zavarok figyelhetők meg a határokon a mezőgazdasági és csomagolóanyagok szállításában. Több mint egy tucat EU-ország vezetett be valamilyen korlátozásokat a határain a koronavírus-járványra reagálva. A szövetség felhívta a figyelmet a szektorban tapasztalható munkaerőhiány miatt komoly problémák alakulhatnak ki.

Annak érdekében, hogy az alapvető teremékekből, így az élelmiszerekből és a gyógyszerekből ne alakuljon hiány az ezeket szállító teherautóknak gyorsított sávokat kellene nyitni a határállomásokon. Felszólították az Európai Unió országait és intézményeit, hogy készítsenek készenléti terveket a munkavállaló-hiány kezelésére – számolt be a Thomson Reuters hírügynökség.

„Tekintettel arra, hogy az agráripari és élelmiszer-ellátási lánc rendkívül integrál és számos határon átnyúlva működik meg kell akadályozni a komolyabb zavarok kialakulását az ellátási láncban. Meg kell őrizni azt a képességet, hogy mindenkinek biztosítani tudjuk az élelmiszereket. Az Európai Unió egységes piacának jövője szempontjából is kiemelten kell kezelni ezt a kérdést” – hívta fel a figyelmet az élelmiszer- és italforgalmazók kereskedelmi szövetsége.

A közös iparági nyilatkozatot a FoodDrinkEurope, az európai élelmiszergyártó iparági kereskedelmi testület, a gazdákat képviselő Copa és Cogeca, valamint a CELCAA, az élelmiszer- és alapanyag-ágazatban működő kereskedelmi társaságok szövetsége is aláírta.

Az Európai Bizottság közölte, hogy folytatja annak biztosítását, hogy a különböző termékek forgalmazása és szállítása továbbra is hatékonyan működjön. Ebben különös tekintettel vannak az élelmiszerek és az egészségügyi termékek forgalmazására.

A komposzttea elkészítése

2025. február 2. 05:40

A komposzttea elkészítése egyszerű folyamatnak tűnik, de be kell tartanunk az eddigi tapasztalatokból adódó fontos szabályokat, hogy jó minőségű oldatot kapjunk. A víz és a komposzt minőségén kifejezetten nagy a hangsúly.

Elődeink tudása – ízelítő a népi gyógyászatból I.

2025. január 29. 05:40

Általában nem könnyű kikeveredni mostanság a vírusos megbetegedésekből, emiatt is kezdtem el utánanézni a régi, növényi alapú recepteknek, amik talán segíthetnek.

Mit kell tudni a komposztteáról?

2025. január 22. 05:40

Miből lehet elkészíteni a komposztteát? Miért jó megoldás a kertben a növények tápanyag-utánpótlására?

Mitől nőnek kalaposgombák az udvar gyepén?

2025. január 19. 05:40

A kertünk gyepén megjelenő, egyedülálló vagy csoportosan növő kalaposgombákról érdemes tudni, hogy jót vagy rosszat jeleznek, mit kezdhetünk velük, és ha el kell őket távolítanunk, azt hogyan tegyük.

Az élelmiszeripar képes a lakosság folyamatos ellátására

2020. március 18. 08:47

Hazánk mintegy 120%-os önellátásra képes az alapvető élelmiszerekből, de az ország termelési potenciálja akár 150%-ra is növelhető.

6,5 milliárd forint értékű élelmiszert gyűjtött be tavaly a Magyar Élelmiszerbank Egyesület

2019. január 21. 13:03

Az egyesület 180 000 nélkülöző - gyermekek, családok, idősek, fogyatékkal élők, hajléktalanok - rendszeres ellátását biztosítja, negyedévente pedig további közel 120 000 rászorulót is támogat.

Élelmiszerek népszerűsítését finanszírozza az Európai Unió

2018. október 23. 14:37

Az Európai Bizottság 172,5 millió euróval (mintegy 55,2 milliárd forint) finanszírozza az uniós agrár-élelmiszeripari termékek népszerűsítését Európában és világszerte – közölte az uniós bizottság.

Kampány indult a minőségi sertéshúsfogyasztás népszerűsítéséért

2022. november 23. 09:27

Az „Ünnepeljünk malaccal” szlogen és az „Egy kiváló minőségű sertéshús minden ízében különleges” jelmondat alatt megvalósuló kampány elsődleges célja a sertéshús fogyasztásának növelése és az abból előállított termékek vásárlásának ösztönzése.