Az az emberközpontúság, amit náluk tapasztalok példaértékű

Agrofórum Online

Javában tart az aratás és az időjárás is zömében ehhez „alkalmazkodik”, mivel nem ritka a 37 °C sem, különösen az ország ezen szegletében, ahol mostanában gyakran visszatérő vendég vagyok.

Amerre viszont lecsap a vihar, ott a kombájnokat egy kis időre csónakra kell cserélni. Most azonban jellemzően nem betakarítógépekről és vízi járművekről lesz szó, hanem középkategóriás, univerzális traktorról, mégpedig a Deutz-Fahr Agrotron 6180-asról. Vendéglátóm Nagy László, szeghalmi családi gazdálkodó megbízik ebben a márkában és a kereskedőjében, mivel nemcsak ez az egy gépe van ebből az „istállóból”, hanem mindjárt három is, és rövidesen tovább bővül géppark. A két traktor és egy kombájn mellé hamarosan újabb betakarítógép érkezik. Mielőtt azonban feltenném kérdéseimet a már említett erőgéppel szerzett tapasztalatairól, megkérem a gazdaság rövid bemutatására.

A vállalkozást még a szüleim alapították 1995-ben kárpótlási jegyek bevonásával. Mivel édesanyám 2011-ben elhunyt, ekkor én vettem át a cég irányítását, mely akkor 470 ha földdel rendelkezett, de mára ezt 550 ha-ra sikerült bővíteni. Hagyományos növénytermesztéssel foglalkozunk, gabonát, napraforgót, kukoricát, az utóbbi időben őszi káposztarepcét és borsót is termesztünk, mindezt velem együtt négy fővel. Emellett éves szinten kb. 400-500 ha-on szolgáltatást is végzünk a környék gazdálkodóinak. Egyre többen keresnek fel bennünket ilyen megfontolásból, mivel látják az eredményeinket. Mivel ez is komoly feladatot jelent, gondolkodunk ezeknek a munkáknak kft.-be való kiszervezésébe. Eddig a műszaki háttér nagyobb fejlesztése helyett a földvásárlásra helyeztem inkább a hangsúlyt, így nőni tudott a saját tulajdonú területek hányada, amire büszke is vagyok, de most már nem tudom elkerülni a további hatékonyságot és fejlődést biztosító beruházásokat – mondta el a fiatal családi gazda.

Nagy László családi gazdálkodó a vállalkozás legnagyobb teljesítményű erőgépével, a Deutz-Fahr Agrotron 6180-nal

Sokféle traktormárka kapható ebben a kategóriában, miért pont a Deutz-Fahrra, és miért pont a 6180-ra esett a választás?

Annak idején, amikor átvettem a vállalkozást, négy darab MTZ-vel dolgoztunk. Mivel sikerült a területeinket összevonni és táblásítani, emellett még több feladatunk is lett, így már mindenképp szükség volt a nagyobb traktorra. Másrészt a költségcsökkentés miatt is meg kellett lépnünk ezt a beruházást, mert az elavult, elhasznált géppark miatt sok volt a kieső idő és a munkaerőre fordított

Tarlóhántást végez egy 6180-as, egy Dorker Kft. által szervezett gyakorlati bemutatón

költség. Hogy miért pont a Deutz-Fahr? Három traktormárka került a figyelmünk középpontjába és ezeknek jártunk jobban utána, de mivel én „német párti” vagyok és ez a gyártmány jó műszaki paraméterekkel rendelkezett – az egyik legjobb a megvizsgáltak közül – és az erőforrása is német gyártmányú, valamint az ára is kedvezően alakult, mert ez bemutató modell volt 63 üzemórával –, erre esett a választás. Előtte azért még megkérdeztem a környéken dolgozó, Deutz-Fahr traktorok tulajdonosait is, akik nagyon jó véleménnyel voltak a márkáról, így e mellett döntöttünk. Konkrétan a 6180-ra pedig azért esett a választás, mert még alkalmazható a kisebb területeken, de már bevethető a nagyobb táblákban is. Az önsúlya pedig messze jobb volt a két konkurens gépnél, ez pedig döntő volt nálam.

Milyen munkaeszközökkel dolgozik a 6180-as erőgép?

Egy 3 m-es HORSCH Terrano szántóföldi kultivátorral, 4-fejes Kverneland váltvaforgató ekével, 3 m-es Fralaz lazítóval, 4,2 m-es Agrikon Solt által gyártott, középnehéz tárcsával – amiből nagyobbat is elhúzna, de ez volt – és egy 4 m-es boronával dolgozik. Nem fejlesztettük hozzá a munkagépparkunkat, a meglévőket kapta meg. Az alapművelésben vesz részt, szállítást, növényvédelmi munkát, vetést nem végez, 4271,4 üzemórát teljesített az eltelt 5 év alatt.

Fontos szempont volt a traktor fordulékonysága, mivel kis és nagy táblákon egyaránt el kell végeznie az alapművelést

Milyen tapasztalatokat szereztek a traktorral?

Igen nehéz agyagos földek vannak errefelé. Először mi is elgondolkodtunk, hogy minden utánajárásunk ellenére, bírni fogja-e az itteni körülményeket, de jók a tapasztalataink, megy a traktor, ameddig csak bírja és el nem ássa magát – már erre is volt példa. Nem tilt le, nem kapcsol ki, teszi a dolgát. Az igaz, ha sáros földön dolgozunk, akkor nagyon be tud rakodni a fülke alatt, illetve más helyeken is, és nagyon nehéz kitisztítani, mivel ott elektromos vezetékek, érzékelők vannak. Az ablakmosó tartályt már az első sárosabb földön végzett munkanap után át kellett helyezni. Azt gondolom nincsen tökéletes gép, ezért nagyon fontos, hogy milyen a szervizháttér. A kereskedő, Dorker Kft. szervizével maximálisan meg vagyok elégedve, ezért is maradtunk és vásárolunk most is több mindent tőlük. A szerelő kolléga itt lakik a közelben, bármikor felhívható és sokat segít abban, hogy a 3 db Deutz-Fahr gépünk stabilan működjön. A táblásítások miatt azt látjuk, hogy lassan már ez a traktor is kicsi lesz a 129.5/176 kW/LE maximális teljesítményével (ECE R120 szabvány szerint – a szerző) és még gazdaságosabban üzemeltethető lenne, ha

Tágas és komfortos a vezetőfülke

az új szériában már elérhető TTV fokozatmentes sebességváltóval szerelt modell lenne itt. Ebben most a hagyományos ZF powershiftes váltó van 24/24 fokozattal. Szívem szerint most már lecserélném, mivel tavaly volt itt próbára egy ilyen traktor és megtapasztaltuk mennyivel gazdaságosabban – és mivel nagyobb teljesítményű is volt – mennyivel jobban tudott dolgozni. Mélyebbre tudtuk engedni a lazítót, nagyobb sebességgel vitte a munkaeszközöket. Arról már nem is beszélve, hogy egyre nehezebb jó szakembereket találni, ezért is a nagyobb teljesítményű gépek felé kell orientálódni. Nem is tudom, hogy mi lesz, ha a mostani generáció kiöregszik. Amióta a mostani gépeink megvannak, sokkal hatékonyabbak vagyunk, mint azelőtt. Én szeretem a munkagép próbákat és a bérleti lehetőséget is. Ezáltal könnyebben tudok dönteni és még a vásárlás előtt látom, melyik gép mit tud ezen az igen kötött talajon és változatos területen. Nagyon különbözőek is tudnak lenni a talajaink, még egy táblán belül is váltakozik a szikes és agyagos rész. Nehéz a munkagép kiválasztása és az erőgép–munkagép kapcsolat összeállítása, így mindig ki szoktam kérdezni a szervizes véleményét is, mielőtt meghozom a döntést. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a 6180-as eddig nem állta meg a helyét, csak a közel 1000 ha műveléséhez már nagyobb teljesítményű gépet is el tudnék képzelni itt a gazdaságban, úgy kb. 80 LE-vel.

A könnyen áttekinthető műszerfal, megfelelő tájékoztatást nyújt a vezetőnek

Kérem mutassa be a Deutz-Fahr Agrotron 6180-as erőgépét!

A motor teljesítményéről a sebességváltó típusáról és a fokozatokról volt már szó, de azt nem mondtam, hogy egy hathengeres Deutz motor a traktor erőforrása és irányváltóval is felszerelték, amit nagyon szeretnek a kollégáim, mert egy kézzel, kuplungolás nélkül lehet vele dolgozni, ez nagyon kényelmessé teszi a vele való munkát. A motor már SCR technológiás, így AdBluet is kell bele tankolni, amit nem igazán szeretek, mert erre az anyagra nagyon érzékeny az erőgép. Ha nem megfelelő minőséget sikerül vásárolni, szennyeződés kerül bele, vagy ha nem megfelelően van tárolva, kikristályosodhat, és akkor nagyon macerás kitisztítani. Legtöbbször már a normál csereperiódus előtt, az időszakos szervizeknél is kérjük az AdBlue szűrő cseréjét. A fogyasztása teljesítményarányosan jó; de nincs összehasonlítási alapom hasonló kategóriás traktorral, mert az MTZ-ből ültünk át erre a gépre. A Deutz-Fahr L7206 TS kombájnunkéról egyértelműen azt mondhatom, hogy kedvező, mert ott össze tudom hasonlítani más típussal. Az első hídja és a fülke is rugózott, ami nagyon jó komfortot biztosít a kezelőnek. A TLT-je 540, 540E, 1000 és 1000E fordulatszámú, bár a mi munkáinkhoz nincs szükség egyikre sem. Négy pár hidraulika kivezetéssel rendelkezik, ami viszont elegendő számunkra, de maga a hidraulika rendszer használata bonyolultabb szerintem, mint a többi márkáé. A hátsó emelő kapacitása, úgy tudom kategória-első – akár saját magát is képes kiemelni – közel 10 tonna. A hidraulika szivattyúja nagyteljesítményű. A traktor rövid tengelytávú, így fordulékonynak mondható, ami a kis tábláink esetében előny, de szántásnál már nem annyira. Az önsúlya ugyan jó, de most már

A powershiftes váltóval felszerelt 6180-as kezelő felülete

fronthidraulikát is választanék hozzá, mert nemcsak sokoldalúbb vele az erőgép, hanem a frontsúly előrébb kerülésével a függesztett, hosszabb munkagépek megemelésénél stabilabb a traktor. Mivel széles gumiköpenyekkel szerelték fel (elöl: 540/65R28, hátul: 650/65R38) így ikerkerekezést nem kértem hozzá. A fülkéje kényelmes, de a klímája nem a legerősebb a konkurenciához képest. Az új modellnél ezen a téren is előrelépést tapasztaltam. Munkalámpából is többet választanék hátra, mint amennyi most van. Elégedett vagyok a Deutz-Fahr gépekkel, nemcsak ezzel a traktorral, hanem a 6140-nel és az L 7206 TS kombájnnal is. Kis szervizigényűek, ami nekem fontos, mert nem vagyok technikus, hanem agrárközgazdász és növényvédő szakmérnök. Erről különben az a véleményem, hogy egyre inkább menedzsernek kell lennie egy gazdaság vezetőjének és meg kell találnia azokat a szakembereket, akik a termelésben dolgoznak és tudják a dolgukat.

A széles gumiköpenyek miatt nem kértek ikerkerekezést, de a munkalámpákból még elkelne néhány hátulra

Milyen a kapcsolata a kereskedővel?

Nagyon jó! Ezt a traktorvásárlást még egy olyan területi képviselővel intéztem, aki sajnos már nincsen közöttünk, de én azt mondom, hogy az első gép utáni soron következőket nem a kereskedő adja el valójában, hanem a szerviz. Ha én azzal elégedett vagyok, akkor hosszabb távon is partnerek leszünk, úgy, mint a Dorker Kft. esetében; de ha elégedetlen, akkor nem vásárolok attól a cégtől többet. Véleményem szerint, a gépek műszaki tartalma szempontjából nincsen akkora különbség, ezért a mögöttes háttér az, ami számomra meggyőző erővel hat. Az az emberközpontúság, amit náluk tapasztalok, példaértékű. Ezért is került most beszerzésre tőlük egy pótkocsi is és komoly tárgyalásban vagyunk egy újabb kombájn megvásárlásáról, ami napokon belül realizálódhat. Nem akarok 1-2 cégnél többtől vásárolni, még ha mások esetleg nagyobb kedvezménnyel is kecsegtetnek. Azt gondolom ezzel mindent elmondtam a kapcsolatunkról.

Mit tudna elmondani a kisebb, 6140-es traktorról és az L7206 TS kombájnról?

A kombájnt azért vásároltuk meg, mert van egy más márkájú, kis teljesítményű betakarítógépünk, ami már nem annyira üzembiztos és annak a kisegítésére volt szükség egyre gyakrabban, miközben van itt kb. 600 ha terület, amit le

A 6 szalmarázóládás kombájn beváltotta a hozzá fűzött reményeket, így mire e lap kézbe kerül, már újabb társával aratnak a szeghalmi határban

kellett aratnunk. Használtat nem akartam venni, mert azzal már egyszer megjártam. Az egyik évben a régi kombájnunk kiesése miatt, pár nap alatt több millió forintos károm lett. Ez a Deutz-Fahr pedig megbízható, gazdaságos az üzemeltetése és egyre több bérmunkát hoz, ezért is tervezem egy újabb megvásárlását napokon belül. Míg a régi 60 ha-t aratott le egy hét alatt, addig az új biztonságosan 150-et, arról már nem is beszélve, hogy ezáltal a talajmunkákat is időben tudtuk elkezdeni. 6,3 m-es gabonaasztallal, repcetoldattal és 6-soros kukoricaadapterrel vásároltuk meg három évvel ezelőtt. Ez egy hatládás gép, nagyon tisztán dolgozik. Kisebb hibák előfordultak, de ezeket gyorsan orvosolták. Meg vagyok elégedve vele. A 6140-es traktort egy hasonló teljesítményű MTZ munkájának a megosztása céljából vettük meg, mivel a termékportfóliónkban 250-300 ha az őszi és 200-230 ha a tavaszi vetés, ennek a nagy MTZ-nek pedig már sok a 200 ha vetés egy szezonban, így többször vettünk igénybe bérgépet, hogy lerövidítsük a vetés idejét. Ez egy univerzális, hathengeres erőgép, ami befér a sorba, kapott ápolókereket, így részt vesz a növényvédelmi és ápolási munkákban is. Direkt hozzá vásároltunk egy nagyteljesítményű permetezőgépet 24 m-es kerettel, így két kisebb eszközt tudtunk kiváltani és a vonulási idők is lerövidültek. Talajművelésben pedig függesztett gépekkel dolgozik, ekével, boronával, kombinátorral. Nagyon kényelmes gép, komfortos és könnyű a kezelhetősége, ez is powershiftes váltóval szerelt. GPS-t csak a vegyszerezőhöz használunk, mivel annak saját rendszere van.

Milyen az erőgép karbantarthatósága és szervize?

A karbantartásra nagyon érzékeny vagyok, így megkövetelem a kollégáimtól ennek elvégzését. A hűtők és a légszűrő kifúvatása feltétlen meg kell, hogy történjen naponta, de ez nem is bonyolult, mert minden könnyen elérhető helyen van. Az időszakos szervizeket a kereskedő szakemberével végeztetjük el, még így a garanciális idő lejárta után is, 250 üzemóránként. A garancia egyébként egy év volt.

A munkagépek csatlakoztatását megkönnyítik a sárvédőre kihelyezett kapcsológombok

Volt-e meghibásodása a traktornak?

Nem sok, de előfordult. A motorház műanyag elemeinek tartósságán lehetne javítani, illetve a tartóbakján, ami többször eltörött. Az első hidat kellett javítani tavaly, de a javítás idejére kaptunk egy csere bérgépet kedvező feltételekkel, mivel épp szezonban történt a dolog. Én mindenkinek azt javaslom, hogy kössön a gépre géptörés biztosítást, mert egy komolyabb javítás nem olcsó dolog, de ettől függetlenül megbízható gépeknek tartom a Deutz-Fahrokat és bátran merem őket ajánlani. Szívesen beszélek bárkinek a tapasztalataimról. Így már voltak nálam megnézni a gépeket és vásároltak is, legutóbb például egy betakarítógépet.

Köszönöm az interjút!

Fotó: A Deutz-Fahr és a szerző felvételei


 A Deutz-Fahr Agrotron új 6-os szériájának bemutatása

Ha valakinek felkeltette az érdeklődését a Deutz-Fahr 6-os szériája, akkor tudnia kell, hogy a kereskedőnél már csak az új modellek érhetőek el, így most ezek bemutatása következik.

A Deutz-Fahr Agrotron 6180-as utódja a 6185-ös, mely megkapta a nagyobb testvérek modern dizájnját így „nagyon elegáns ruhába bújtatták”. (Persze ez egy szubjektív megállapítás! – a szerző) Az új 6-os sorozat 114,9/156-től, 166/226 kW/LE, maximális teljesítménnyel (ECE R120 szabvány szerint) hatféle teljesítménykategóriában, kétféle tengelytávval, háromféle sebességváltóval, különböző komfortfokozatokkal, kétféle fülkével, 12-féle modell formájában rendelhető. Míg a régi szériánál a 6190-es volt a „zászlóshajó”, addig az új sorozat esetében ezt a szerepet a nagyobb teljesítményű 6215-ös tölti be, melynek maximális teljesítménye 156,2/212 kW/LE, ami rásegítéssel 166/226 kW/LE.

Az új 6-os szériából, egy Agrotron 6185 TTV traktor a németországi bemutató alkalmával

Fülke: A vezetői igények és a gazdaságossági tényezők figyelembevételével lehet választani a MaxiVision és a MaxiVision 2 fülkék közül, melyek a beépített műszaki megoldásoktól függően, különböző kezelői kényelmet biztosítanak az egyszerű kézi sebességváltótól a legmodernebb botkormányig. A műszerfalon található InfoCentrePro 5″-os színes kijelzővel rendelkezik, amely adatfolyamot szolgáltat a járművezető számára a traktor üzemi állapotáról. A TTV modelleken egy további WorkMonitor (üzemi képernyő) található a jobb oszlopra szerelve, amely valós idejű információkat szolgáltat. Az új típusú kartámaszon minden művelet automatizálható. A MaxCom névre keresztelt botkormánnyal minden vezérelhető. A fülke és a motorháztető közötti kapcsolat megszüntetésének köszönhetően kevesebb motorzaj, rezgés és hő éri a kezelőt. Az új, automatikus légkondicionáló, a nagyszámú légbefúvó egységgel egységes légelosztást biztosít, miközben optimalizálja a belső hőmérsékletet. Opcionálisan akár 16 db LED munkalámpa is felszerelhető. Háromféle fülketető közül is lehet választani.

Motor: Az új 6-os sorozatot a teljesen újratervezett DEUTZ 6.1 Stage 4 (Tier 4 Final) motorral szerelték fel, melynek nagyobb a nyomatéki rugalmassága, az indítási nyomatéka, viszont kevesebb a fogyasztása. Az új kipufogórendszerben egy SCR utókezelő és egy további, passzív DPF (dízel részecskeszűrő) található. Az Italdesign Giugiaro céggel közösen tervezett új hűtőrendszer a jobb hőelvonás révén jelentősen növeli a motor hatékonyságát. Minden hűtő és csatlakozóelem alumíniumból készült a jobb hőelvonás érdekében. A hűtők fölött egy speciális fedél foglalja magába a levegő-előszűrőt, ahol a levegő egy sor spirális cikloncsövet tartalmazó előtisztítóba lép.

Sebességváltó: Attól függően, hogy milyen feladatra szeretnék használni a traktort, 3-féle sebességváltó közül lehet választani.

A legegyszerűbb a kézi kapcsolású PowerShift váltó, mely 5 mechanikus, valamint 6 előre- és 3 hátrameneti PowerShift fokozattal, így összesen 30+15 sebességfokozattal rendelkezik (mászó fokozattal: 54 + 27). 40 vagy 50 km/h maximális sebesség választható (a piaci szabályozásoknak megfelelően), mindez csökkentett motorfordulatszám mellett.

A teljesen automatikus RCshift sebességváltó: 5 automatikus, valamint 6 előre- és 3 hátra Powershift fokozattal, összesen 30+15 sebességfokozat kapcsolására képes (mászó fokozattal: 54 + 27). Nagy sebességet és nagy nyomatékátvitelt biztosító sebességváltó.

Az új 6-os széria, TTV váltós kivitelének esztétikus fülkebelsője

A TTV sebességváltó: Maximális kényelem egy rendkívül alkalmazkodó sebességváltóban. Ez a hatékony és megbízható rendszer képes folyamatosan változtatni a sebességet, szükségtelen terhelés vagy üzemanyag-pazarlás nélkül optimalizálva a motor teljesítményét. Ezek a működési elvek teszik lehetővé, hogy a TTV sebességváltó gyorsan biztosítsa a szükséges haladási sebességet, a zökkenőmentes meghajtást és a haladás közbeni kényelem és biztonság előnyeit, különösen a közúton történő közlekedés során.

Mindegyik sebességváltó könnyedén működtethető, egyszerűen programozható és a műszerfali kijelzőn keresztül felügyelhető. Nagyszerű lehetőség az új 6-os sorozatban, hogy minden vásárló maga választhatja meg, milyen technológiai színvonalú sebességváltót szeretne.

 Mellső híd: A mellső híd, most nagyobb löketű, kettős működésű hidraulikus munkahengerekkel van felszerelve, ami jelentősen javítja a csillapító hatást és elektromosan vezérelt. A haladási sebességtől és a fékezés intenzitásától függően, kétféle rugózási szint aktiválódik. A szántóföldön és a közúton egyaránt használható, vagy szükség esetén teljesen kikapcsolható. A fékezésről száraz tárcsafékek gondoskodnak a mellső hídon, melyeket kisegítő fékrásegítő rendszerrel láttak el. A TTV modellek EPB-vel (elektronikus rögzítő fék) felszereltek: a hátsó féktárcsákra ható automatikus rögzítőfék rendszer. Az EPB az irányváltó működtetésekor automatikusan kiold, és ugyancsak automatikusan bekapcsol, ha a vezető elhagyja a vezetőülést.

Hidraulika rendszer és TLT: A megrendelő választhat a mechanikus vagy elektro-hidraulikus vezérlés között, akár öt hátsó és két első hidraulikaszelepet, valamint egy akár 170 l/perc teljesítményű hidraulikaszivattyút maximum 10.000 kg hátsó emelési kapacitással. A MaxiVision 2 fülkével szerelt modelleken a pontosabb működtetés érdekében proporcionális vezérlésű hidraulikaszelepek találhatók. A TTV modelleken egy különálló olajtartály biztosítja a megfelelő mennyiségű olajat. A fő hidraulikarendszer egy terhelésérzékelős hidraulikaszivattyút, vagy egy nyitott központú állandó térfogatáramú szivattyút tartalmaz. Négy 540/540 ECO/1000/1000 ECO TLT fordulatszámmal hátul és 1000 vagy 1000 ECO fordulatszámmal elöl, minden munka nagyon hatékonyan, csökkentett motorfordulatszámon, gazdaságos üzemanyag-fogyasztás mellett végezhető. Az új InfoCentrePro műszerfal egyértelmű, könnyen áttekinthető információkat szolgáltat a hidraulikus és TLT funkciókról. Minden hidraulikus és TLT funkció a jobb oldali konzolon vagy a kartámaszon elhelyezett kezelőszervekkel a fülkéből egyszerűen beállítható és vezérelhető. A 6-os sorozat modelljei gyári „homlokrakodó-előkészítő készlettel” felszerelve is rendelhetők.

Az új vásárlású traktorok esetében egyre többen választanak fronthidraulikát és frontkardánt, ezzel is többcélúvá téve erőgépüket

Precíziós gazdálkodás: Az új 6-os sorozat gyárilag felszerelhető a legfejlettebb precíziós gazdálkodási technológiával, a központi felügyeleti és vezérlő egység egyedülálló funkcióival, és a 8” vagy a 12” méretű kijelzővel rendelkező iMonitor2-vel. Minden egy könnyen áttekinthető felhasználói felületen fut, a traktorfunkcióktól kezdve az ISOBUS alkalmazásokon át az automatikus kormányzásig, valamint a vezérlő- és adatkezelő rendszerekig. Opcionálisan két független kamera szerelhető be. Igény szerint TIM (Tractor Implement Management: a traktor és a munkaeszköz ISOBUS-on keresztüli kommunikációja) előkészítéssel is kérhető, így a traktor és a munkaeszköz intelligensen kapcsolódik, fokozva a munka precizitását és kényelmét. A VT4 rendszer révén a traktor saját rendszerei vezérlik a munkaeszközöket, hogy ne legyen túl sok vezérlődoboz a fülkében. A permetezőkhöz és vetőgépekhez való alapáras szakaszoló és mennyiségszabályozó rendszerek révén a vezető be- vagy kikapcsolhat szakaszokat az átfedés elkerülése, valamint a növényvédőszer – és vetőmag-megtakarítás érdekében. Az opcionális távvezérlés által a termékspecialisták távolról, az iMonitor kijelzőjén keresztül segíthetik a gépkezelőt. A felszereltség részei az automatikus ellenőrző rendszerek, valamint vezeték nélküli adatátviteli és adatkezelési megoldások is.

 

ARCHÍVUM
KERESÉS / SZŰRÉS
Kulcsszó vagy címrészlet
Dátum
Szerző
Csak az extra lapszámokban keressen