Az AB InBev sörgyártó és a Pernod Ricard likőrgyártó is jelentős profitcsökkenéssel számol a koronavírus miatt.
A koronavírus terjedésének mérséklése érdekében bevezetett intézkedések, a bárok, éttermek bezárása, az utazások számának visszaesése az alkoholos italok fogyasztására is rányomja a bélyegét. Az AB InBev sörgyártó visszavonta az idei évre februárban kiadott eredményprognózisát, és az ausztrál egységének folyamatban lévő értékesítését is később tudja csak lezárni.
Az Absolut vodka, a Chivas Regal, a Ballantine’s, a Beefeater, a Jameson márkákkal rendelkező francia Pernod Ricard a tavalyihoz képest 20 százalékkal alacsonyabb profittal kalkulál az idei évben. Véleményük szerint egészen június végéig zárva tartanak majd a szórakozóhelyek és éttermek, és a kínai fogyasztás lassú felfutásával számol csak áprilistól – ismertette az Equilor Befektetési Zrt.
Az Anheuser Busch Inbev portfóliójában több mint négyszáz sörmárka van, köztük olyan globális brandek, mint a Budweiser, a Corona, a Stella Artois, a Beck’s, a Leffe és a Hoegaarden.
Az amerikai Anheuser Busch Inbev kurzusa hétfőn 4 százalékkal 43,49 dollárra lőtt ki, a francia Pernod Ricard árfolyama kedden 2,3 százalékkal 126 euróra emelkedett a párizsi értéktőzsdén.