Az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériuma (USDA) a 2022/23-as július-júniusi gazdálkodási szezonban a kávétermés 11%-os növekedésére számít Brazíliában, a világ legnagyobb termelőjénél, valamint az export növekedésében bíznak.
Az új brazil termésre vonatkozó első előrejelzésében az USDA azt közölte, hogy a teljes termelés eléri a 64,3 millió 60 kg-os zsákot, ami független elemzők által eddig közzétett egyik legmagasabb becslés az országra vonatkozóan. Ha helyes a becslés, akkor egy ilyen termés némi enyhülést jelenthet a jelenlegi piaci szűkösségen, amely a kávéárakat világszerte több éves csúcsra taszította.
Az amerikai kormányhivatal tájékoztatása szerint Brazília 41,5 millió zsák arabica kávét fog előállítani, amely az enyhébb kávéfajta, amelyet világszerte használnak olyan kávézóláncok, mint a Starbucks és a Restaurant Brands International Tim Hortons, amely a Burger King tulajdonosa. Ez 14%-os növekedést jelent a tavalyi évhez képest, amikor a súlyos aszály és a fagyok rontották a termelést. Ezek a körülmények megakadályozták a még nagyobb arabica termést.
Az USDA szerint Brazíliában nagyon jó robusta kávétermés lesz, ezt a kávéfajtát leginkább instant kávé készítésére használják, és a teljes kibocsátást 22,8 millió zsákos rekordra becsülik.
„A robusta termelésnek az átlagosnál kedvezőbb időjárási viszonyok és a jó termésgazdálkodás előnyei kedveztek, ami kiváló teljesítményt eredményez” – fogalmazott a jelentés.
A teljes export 3%-kal, 39,05 millió zsákra nőhet 2022/23-ban. Az USDA felfelé módosította a korábbi termésre vonatkozó nézetét 58,1 millió zsákra, ami 1,8 millió zsákkal több, mondván, hogy figyelembe veszi az iparág frissített kínálati/keresleti információit.
Az ügynökség előrejelzése szerint Brazíliában, amely az Egyesült Államok után a világ második legnagyobb fogyasztója, 2022/23-ban 22,45 millió zsák lesz a felhasznált mennyiség – számolt be a nemzetközi mezőgazdasági szaksajtó a brit Thomson Reuters hírügynökségre hivatkozva. Ez csak kis mértékben haladja meg az előző szezont, amit az indokol, hogy a magas árak és a szerény gazdasági növekedés nehézségeket okoz a fogyasztás növekedésében.