A Kohler vállalatóriás is komolyabban érdeklődni kezdett a hidrogénhajtás mezőgazdasági bevezetése iránt, már el is kezdték a szántóföldi teszteket.
A járműiparban egyre inkább teret nyer az az elképzelés, hogy a tisztán elektromos masinák helyett/mellett megfelelő irány volna a hidrogén-üzemanyagcellás megoldások fejlesztése. Ez persze a mezőgazdasági járművekre is igaz, a nyilvánvaló előnyök pedig a termelőket is gyorsan meggyőzhetik.
A Totalcar cikke szerint pár hetes próba után 10 emberből 8 a hidrogénhajtású járművet választaná az elektromossal szemben. Miért? Mert (személyautóknál) a hatótávolság legalább 400–500 kilométer, az újratankolás 5 perc alatt megtörténhet, a vezetési élmény pedig közelebb áll a benzines/dízeles kocsiknál megszokotthoz.
Ráadásul a megoldás ugyanolyan tiszta, hiszen a hidrogénhajtású autók hidrogénből a levegő oxigénjének felhasználásával állítanak elő energiát, miközben melléktermékként csupán víz keletkezik.
Nem csoda, hogy a nagyobb motorgyártók többsége már jó ideje kísérletezik a technológiával. Az amerikai Kohler is bejelentette a közelmúltban, hogy a csoporthoz tartozó Kohler Energy már a szántóföldi teszteket is elkezdte a hidrogén-üzemanyagcellás megoldással.
Nem teljesen a nulláról kezdték a fejlesztést, alapul a gázolajüzemű KDI 2504 TCR erőforrásuk szolgált. Az eredmények máris biztatóak, hiszen 20 kW (27 LE) teljesítménytől egészen 5 MW-ig (6700 LE) képesek így motorokat előállítani, amelyek semmilyen tekintetben nem maradnak el a fosszilis üzemanyagokkal hajtott változatoktól. Ez éppúgy igaz a csúcs- és alsó tartománybeli nyomatékokra, mint a tranziens összetevőkre, valamint a vezethetőségre.