Gépinfo

Alulbecsülik a pótkocsik fontosságát Magyarországon

Agrofórum Online

A szekszárdi székhelyű AGIÓ Kft. leginkább a szlovén Farmtech és az ukrán Kobzarenko termékeiről ismert a magyar gazdák előtt, így a NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow rendezvényen is ezekre irányították az érdeklődők figyelmét.

A legaktuálisabb portéka a Kobzarenko átrakókocsi volt, hiszen június első hetében sok helyen már elindult az árpa aratása, és nem sok idő választott el bennünket a búza betakarításától sem.

„Egyszerű, ugyanakkor erős és elnyűhetetlen kocsiról van szó, amely ponyvázott, dönthető csigás, ráadásul mozgatható surrantólemezzel és sok más extrával felszerelt” – emelte ki Fauszt Csaba ügyvezető.

A Mezőfalva melletti szántóföldön kialakított standon egy 25 tonnás tolófalas pótkocsit is láthattunk, amely ezúttal trágyaszóró adapterrel volt felszerelve. 35 köbméteres pótkocsiként vagy 30 köbös trágyaszóróként tehát egyaránt használható, így ideális lehet a remélhetőleg hamarosan kiírandó ÁTK-pályázatokhoz. Egyszerű, robusztus termék, minimális elektronikával ellátva, cserébe viszont végtelenül megbízható és strapabíró.

Mint megtudtuk, az ukrán gyártónál továbbra sem okoz fennakadást a szomszédunkban bő két éve dúló háború, már csak azért sem, mivel Lengyelországban is van két üzemük, az európai piac jelentős részét azok szolgálják ki, még mindig kiváló szállítási határidőkkel.

A Farmtech márka kissé megsínylette, hogy leült a szállítójárművek magyarországi piaca, de ez alighanem minden pótkocsigyártóra igaz. A mostani május a 2022-es forgalomnak csupán a harmadát hozta, a gazdák egyelőre kivárnak a vásárlással.

„Közben az utak tele vannak 30-40 éves, közlekedésre alig alkalmas pótkocsikkal, amelyek rendkívül balesetveszélyesek az akár 55 km/h sebességre képes nagytraktorok mögé kapcsolva. Ideje lenne tehát lecserélni őket, de a mezőgazdasági üzemekben még mindig a pótkocsi az egyik legutolsó beruházási termék” – mutatott rá Fauszt Csaba.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Szép a forgatás nélküli művelés, de van egy nagy problémája, amire most megoldást találtak

2025. október 29. 09:10

A szántás elhagyása rengeteg előnnyel jár, a szármaradványok talajfelszínen hagyása viszont némileg megnehezíti a vetést. Ennek kiküszöbölésére született egy újfajta, izgalmas technológia.

200 hektárt vetettek be egyetlen feltöltéssel, 28 méteres munkaszélességű géppel

2025. október 27. 09:10

Egy német gyártóvállalat olyan dimenziót kínál a növénytermesztő gazdáknak, amit Magyarországon szinte kihasználni is lehetetlen.

Sárban aratják a silókukoricát, két traktor húzza a pótkocsit

2025. október 26. 13:10

A klímaváltozás idén is kíméletlenül éreztette hatását Európában. Míg azonban Magyarországon aszály nehezítette a gazdák életét, máshol a rengeteg csapadék akadályozta a mezőgazdasági munkákat.

Hatékony munkagép Németországból, betakarítás után szinte kötelező

2025. október 24. 16:10

Gépújdonsággal rukkolt elő a német Köckerling, amelynek használata éppen ezekben a hetekben aktuális, hiszen a tarlóhántásban segíti a gazdákat.

Pótkocsik 2,5-től 25,5 tonna terhelhetőségig: PRONAR

2025. január 14. 14:40

Minden pótkocsi 3 év gyári garanciával kapható, ami biztosíték a minőségre. A leggyakoribb modellek jelenleg is készletről elérhetők.

Ha terményt kell szállítani, a Joskin Trans-CAP pótkocsi az ideális választás! (videó)

2021. augusztus 19. 11:40

A Joskin belga cég által gyártott pótkocsik egyik legkedveltebb típusa a teknős felépítményű Joskin Trans-CAP család. A pótkocsi 4500-as típustól a 6500-as típusig érhető el, egy- és kéttengelyes kivitelben. Tekintse meg videón is a legújabb pótkocsit!

Gépészet Videó

2021-ben is Fliegl győzött a mezőgazdasági pótkocsipiacon

2022. január 25. 08:53

Decemberben 156 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ez 6 százalékos plusz 2020 utolsó hónapjához képest – derült ki a Datahouse adatiból. A két évvel ezelőttihez képest jobb a helyzet, 27 százalékos a bővülés. Az egész éves alapú értékesítéseket nézve 2021-ben 1588 mezőgazdasági pótkocsit adtak el, ami a koronavírus jelentette nehézségek ellenére 5,9 százalékos plusz 2020-hoz képest, a 2019-es évvel összevetve szintén 5,9 százalékos csökkenést mutatnak a számok.

Mélypont: 34 százalékos mínuszban a mezőgazdasági pótkocsipiac

2024. augusztus 2. 17:10

Idén a július a maga 102 értékesítésével 22,7 százalékos lejtmenetet hozott a hazai mezőgazdasági pótkocsipiacon, idén ez a második olyan hónap, amikor száz fölé kúszott az értékesítések száma.