Gépinfo

Alulbecsülik a pótkocsik fontosságát Magyarországon

Agrofórum Online

A szekszárdi székhelyű AGIÓ Kft. leginkább a szlovén Farmtech és az ukrán Kobzarenko termékeiről ismert a magyar gazdák előtt, így a NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow rendezvényen is ezekre irányították az érdeklődők figyelmét.

A legaktuálisabb portéka a Kobzarenko átrakókocsi volt, hiszen június első hetében sok helyen már elindult az árpa aratása, és nem sok idő választott el bennünket a búza betakarításától sem.

„Egyszerű, ugyanakkor erős és elnyűhetetlen kocsiról van szó, amely ponyvázott, dönthető csigás, ráadásul mozgatható surrantólemezzel és sok más extrával felszerelt” – emelte ki Fauszt Csaba ügyvezető.

A Mezőfalva melletti szántóföldön kialakított standon egy 25 tonnás tolófalas pótkocsit is láthattunk, amely ezúttal trágyaszóró adapterrel volt felszerelve. 35 köbméteres pótkocsiként vagy 30 köbös trágyaszóróként tehát egyaránt használható, így ideális lehet a remélhetőleg hamarosan kiírandó ÁTK-pályázatokhoz. Egyszerű, robusztus termék, minimális elektronikával ellátva, cserébe viszont végtelenül megbízható és strapabíró.

Mint megtudtuk, az ukrán gyártónál továbbra sem okoz fennakadást a szomszédunkban bő két éve dúló háború, már csak azért sem, mivel Lengyelországban is van két üzemük, az európai piac jelentős részét azok szolgálják ki, még mindig kiváló szállítási határidőkkel.

A Farmtech márka kissé megsínylette, hogy leült a szállítójárművek magyarországi piaca, de ez alighanem minden pótkocsigyártóra igaz. A mostani május a 2022-es forgalomnak csupán a harmadát hozta, a gazdák egyelőre kivárnak a vásárlással.

„Közben az utak tele vannak 30-40 éves, közlekedésre alig alkalmas pótkocsikkal, amelyek rendkívül balesetveszélyesek az akár 55 km/h sebességre képes nagytraktorok mögé kapcsolva. Ideje lenne tehát lecserélni őket, de a mezőgazdasági üzemekben még mindig a pótkocsi az egyik legutolsó beruházási termék” – mutatott rá Fauszt Csaba.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Román kistraktorok a fiatal gazdáknak

2024. december 13. 08:40

Uniós országként Romániában is működik a Fiatal Gazda pályázat, amelyen a termelők 45 éves korukig vehetnek részt.

Letarolják a kínaiak az európai autópiacot?

2024. december 8. 14:10

A Chery vállalat 2024-ben kezdte meg európai terjeszkedését, elsőként az Omoda és Jaecoo márkák bevezetésével.

A Ford Ranger év végére megelőzheti a Toyota Hiluxot a magyar pickup-piacon

2024. december 5. 13:10

A tavalyihoz képest 13 százalékkal 4966 darabosra hízó pick-up-piacon a Toyota Hilux az első 43,1 százalékos piaci részesedéssel.

Éjszakai kiadás készült a Claas traktorokból

2024. november 21. 15:10

Exkluzív verzióban érhető el az Arion 550 Cmatic és 660 Cmatic, valamint az Axion 830 Cmatic, 870 Cmatic, 930 Cmatic és 960 Cmatic.

Mínuszba fordult a mezőgazdasági pótkocsik piaca

2020. június 5. 06:38

A májusi listán a Fliegl csaknem háromszor annyi pótkocsit adott el, mint a második Pronar.

Fliegl: a tápanyag-utánpótlás eszközei

2024. február 1. 08:10

A Fliegl soha nem szerepelt még ilyen nagy (500 négyzetméteres) standdal az AGROmashEXPO–AgrárgépShow kiállításon, így lényegében a teljes termékkínálatukat meg tudták mutatni az érdeklődő gazdáknak.

Fliegl Aranytermés Akció: most érdemes beruházni a jövőbe!

2024. október 11. 13:10

A Fliegl Aranytermés Akció keretében 2024. december 1-ig vagy a készlet erejéig kedvezményesen vásárolhatók meg a legnépszerűbb pótkocsik és adapterek.

Tartja a tempót a Fliegl a mezőgazdasági pótkocsipiacon

2022. augusztus 15. 10:28

Júliusban 193 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon.