Gépinfo

Alulbecsülik a pótkocsik fontosságát Magyarországon

Agrofórum Online

A szekszárdi székhelyű AGIÓ Kft. leginkább a szlovén Farmtech és az ukrán Kobzarenko termékeiről ismert a magyar gazdák előtt, így a NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow rendezvényen is ezekre irányították az érdeklődők figyelmét.

A legaktuálisabb portéka a Kobzarenko átrakókocsi volt, hiszen június első hetében sok helyen már elindult az árpa aratása, és nem sok idő választott el bennünket a búza betakarításától sem.

„Egyszerű, ugyanakkor erős és elnyűhetetlen kocsiról van szó, amely ponyvázott, dönthető csigás, ráadásul mozgatható surrantólemezzel és sok más extrával felszerelt” – emelte ki Fauszt Csaba ügyvezető.

A Mezőfalva melletti szántóföldön kialakított standon egy 25 tonnás tolófalas pótkocsit is láthattunk, amely ezúttal trágyaszóró adapterrel volt felszerelve. 35 köbméteres pótkocsiként vagy 30 köbös trágyaszóróként tehát egyaránt használható, így ideális lehet a remélhetőleg hamarosan kiírandó ÁTK-pályázatokhoz. Egyszerű, robusztus termék, minimális elektronikával ellátva, cserébe viszont végtelenül megbízható és strapabíró.

Mint megtudtuk, az ukrán gyártónál továbbra sem okoz fennakadást a szomszédunkban bő két éve dúló háború, már csak azért sem, mivel Lengyelországban is van két üzemük, az európai piac jelentős részét azok szolgálják ki, még mindig kiváló szállítási határidőkkel.

A Farmtech márka kissé megsínylette, hogy leült a szállítójárművek magyarországi piaca, de ez alighanem minden pótkocsigyártóra igaz. A mostani május a 2022-es forgalomnak csupán a harmadát hozta, a gazdák egyelőre kivárnak a vásárlással.

„Közben az utak tele vannak 30-40 éves, közlekedésre alig alkalmas pótkocsikkal, amelyek rendkívül balesetveszélyesek az akár 55 km/h sebességre képes nagytraktorok mögé kapcsolva. Ideje lenne tehát lecserélni őket, de a mezőgazdasági üzemekben még mindig a pótkocsi az egyik legutolsó beruházási termék” – mutatott rá Fauszt Csaba.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Guruló áramfejlesztővé változtatható a Toyota Land Cruiser 300-as

2024. szeptember 13. 13:40

Eddig áramforrásként nem volt használható a Toyota legendás típusa, mostantól azonban az alapjárat-emelővel négykerekű generátorként is működhet.

45 éve rozsdamentesen: Massey Ferguson 135

2024. szeptember 12. 16:10

A traktor eddig 14 ezer üzemórát dolgozott, de a kuplungja is eredeti még, jól összerakott, kiforrott konstrukcióról van tehát szó.

A Valtra nagy kihívásra vállalkozott – bárki utána merné csinálni?

2024. szeptember 11. 13:10

Egy Valtra T235 Active traktor 8 hónap alatt érte el végcélját: az Antarktiszon lévő Troll kutatóállomást.

A Tesla felforgatta az autóipart, de hat-e a mezőgazdaságra?

2024. szeptember 11. 09:40

A Tesla jövőbe mutató technológiai változásokat vezetett be elektromos autóiban. Megjelennek-e ezek hamarosan a mezőgazdasági gépekben is?

MTZ, John Deere kombájn, Kverneland eke - Rengeteg mezőgazdasági gépet árverez a NAV

2018. március 3. 07:43

Belarus MTZ traktor, John Deere kombájn, Kverneland eke és kultivátor, fűkasza, rendsodró, pótkocsi, vetőgép, tárcsa, és egyéb munkagépek kalapács alatt.

Tartja a tempót a Fliegl a mezőgazdasági pótkocsipiacon

2022. augusztus 15. 10:28

Júliusban 193 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon.

Töretlen a Fliegl előnye a mezőgazdasági pótkocsik piacán

2022. június 20. 15:36

Május végén is kitart a jó piaci hangulat a mezőgazdasági pótkocsik forgalomba helyezésében.

AGIÓ: minőségi pótkocsik és extrán felszerelt hígtrágya-kijuttatók

2024. február 2. 09:10

Hogyan hozzuk le a termést egy csapadékos őszi betakarítás során a földekről? A szekszárdi központú AGIÓ Kft. erre is kínál megoldást a gazdáknak.