3℃ -1℃
február 23. Alfréd, Polikárp, Mirtill
Gépinfo

Hibrid lakóautó modern hippiknek

Agrofórum Online

Sokan lakóautóznak Európa-szerte, hiszen ennek az életvitelnek számos előnye van. Ha rossz az idő, összepakolunk és elautózunk oda, ahol süt a nap. Ráadásul jön velünk minden olyan dolog, amire szükségünk lehet.

A lakóautók között eddig szinte egyeduralkodó volt a dízelhajtás, hiszen az évente megtett sok ezer kilométer mellett ezzel a hajtáslánccal lehetett kordában tartani a költségeket. Létezik azonban egy skót cég, amely meglátta a piaci lehetőséget a Toyota hibrid hajtásában.

Ideális tulajdonságok

A Toyota Synergy Drive ugyanis nem véletlenül a világ kedvenc hibrid hajtási rendszere, mert számtalan modellben évtizedek óta bizonyítja, hogy a dízeleknél is minden téren jobb. Kisebb a karbantartásigénye, kevesebbet fogyaszt, sokkal megbízhatóbb, nagyságrendekkel kevésbé szennyezi a környezetet – azaz csupa olyan erénye van, amely ideálissá teszi arra, hogy egy sokat használt lakóautót hajtson.

Skót átalakítás

A skót Campervan.co forradalmi ötlete az, hogy alig használt, jó állapotban lévő autókat importál Japánból, majd elvégzi rajtuk a szükséges és a vevő által megrendelt átalakításokat. Így a szigetországban készülő lakóautók zöme valamilyen tengerentúli hibrid Toyota alapjaira készül.

Négyen is kényelmesen alhatnak benne
Négyen is kényelmesen alhatnak benne

Kínálnak Toyota Alphardokat (nagyméretű hétüléses minivan), Estimákat (amely Európában inkább Previaként volt ismert és ötüléses egyterű), és mindkettőben közös, hogy 2,4 literes, négyhengeres motorra épülő öntöltő hibrid rendszer hajtja őket, azaz takarékosak és megbízhatók.

Első autónak is alkalmas

Az Estima az átalakítás nyomán nevet ugyan változtat – Eco Escape néven forgalmazzák –, de megőrzi hihetetlen sokoldalúságát. Méretei miatt minden nehézség nélkül vesz részt a városi forgalomban, kis fordulóköre és jó manőverezhetősége miatt nem jön zavarba a szűk utcákban sem.

Hibrid hajtáslánca garantálja a komfortos vezetést és az olcsó fenntartási költségeket, ráadásul az Estima on-demand elektromos összkerékhajtással is bír. Gyakorlatilag mindent tud, amit egy autónak tudnia kell, ezért – ellentétben a lakóautókkal – nem kell mellette másik kocsit fenntartani.

Térergonómiai bravúr

Az átalakítások során az Eco Escape megkaphatja azokat a kiegészítőket, amelyek igazi lakóautóvá teszik. Térergonómiai bravúr, hogy a lehajtogatható ülésekből kényelmes, kétszemélyes ágy alakítható ki, sőt, a felnyitható tetősátorban is alhatnak még ketten.

Az áramot a fedélzeten termeli meg
Az áramot a fedélzeten termeli meg

Rendelhető bele mobil WC, főzőlap, hűtőszekrény, mosogató, mikrohullámú sütő, kenyérpirító, mert az Estima elég tágas ahhoz, hogy mindez el is férjen. Emellett természetesen a nagyobb igénybevételhez alakítják az autó elektromos rendszerét, szabványos konnektorokat és USB töltőket helyeznek el az autóban.

Mobil asztallal

A főzőlap kivehető, azaz használható az utastérben vagy a nyitott ötödik ajtó alatt, ha az embernek kiülős vacsorához van kedve. Ha mégis a kocsiban lesz a vacsora, a forgatható első két ülés és a második üléssor közé mobil asztal emelhető, a körpanorámát pedig a nagy üvegfelületek garantálják.

Étkezés körpanorámával
Étkezés körpanorámával

Szabadság és privát tér

A skót cég az átalakítás során úgy nyúl bele a hibrid és elektromos rendszerbe, hogy az Eco Escape a sok fogyasztó ellátásához szükséges áramot a fedélzeten termelje meg, így nem szükséges például kempingben hálózatra csatlakoztatni.

Az átalakított Toyota Estima hibrid tehát a legértékesebb dolgokat kínálja: a szabadságot és a privát teret, ha az ember napokra, hetekre szeretne kiszabadulni a város nyüzsgéséből.

(Kép: Toyota/Campervan.co)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ez lett a nemzet kedvenc traktora Németországban – meglepő?

2025. február 20. 09:40

2024-ben összesen 29 291 darab új traktor talált gazdára Németországban. Ez 1042 darabos, vagyis 3,4 százalékos visszaesést jelent.

Háromtengelyessé szerelték át az orosz nagytraktort

2025. február 19. 08:10

A Kirovec 6x6 erőgép immár 20,5 tonnás tömeggel büszkélkedhet, amivel persze nem túl kíméletes a talajhoz.

Elsőként a világon: elektromos hajtású forgóborona született – de mennyire bírja a kemény munkát?

2025. február 17. 14:40

Az olasz gyártó egyelőre a legkisebb, 3 méteres munkaszélességben készítette el az elektromos munkagép prototípusát.

Bikaerős gumihevederes traktorral kísérleteznek a kínaiak

2025. február 12. 13:10

Az egyelőre prototípusként létező gép 220 LE-s motorral szerelt, powershift váltóval ellátott, és meglepően fordulékony.

VW California: ezt is ki lehet hozni egy haszonjárműből

2020. február 11. 05:37

Kiemelkedő a California Beach 6.1 nagyfokú variálhatósága, amely egyaránt használható többcélú gépkocsiként (MPV), valamint lakóautóként is.

Kényelmes lakóautóvá alakította a Toyota a pick-upjait

2024. június 18. 11:40

A Toyota két pick-up modellje is lakóautó-felépítményt kapott. Megbízható autó és különleges, tágas otthon, akár napokra – érdemes megnézni!

Az elektromos lakóautóval teljesen ingyen lehet utazni, nyaralni

2023. szeptember 20. 14:10

A lakóautós utazás, természetjárás egyre nagyobb divat újra. Még gyorsabb terjedésében segíthet, hogy ezen a téren is megjelent az elektromos hajtástechnika.