15℃ 2℃
március 7. Tamás, Perpétua, Felicitász
Gépinfo

Bemutatkozik az Aston Martin DBX – belső tere először látható

Aston Martin Budapest

A vállalat első SUV modelljének globális leleplezése közelít: 2019. november 20-án, szerdán mutatkozik be az Aston Martin DBX Pekingben. A premierhez közelítve a brit luxusmárka a mai napon megmutatta az első képet a modell aprólékosan megmunkált belső teréről. Továbbá hivatalosan is megerősítette az újdonság árát, amely az Egyesült Királyságban 158.000* fonttól, Németországban pedig 193.500 eurótól lesz elérhető.

Az ügyfelek körében végzett átfogó felmérések eredménye és az Aston Martin kézműves szakértelme együtt egy olyan belső teret alkot, amelyben a tulajdonos rögtön otthon érzi magát, ahogy helyet foglal a DBX tágas utasterében. Piacvezető anyagok átgondolt ergonómiával és olyan széles körű kialakítással, amely tökéletes a legkülönfélébb testalkatú férfiak és hölgyek számára.

Az egyedi platform használata lehetővé tette az Aston Martin tervezőcsoportja számára – amelyet Marek Reichman, a márka alelnöke vezet –, hogy a belső teret teljes mértékben a DBX ügyfeleinek igényei szerint alakítsák ki. A hosszú tengelytáv kiemelkedő helykínálatot biztosít, miközben alacsonyan futó, dinamikus tetővonalat tesz lehetővé.

A fejlesztők önmagában több mint hat hónapnyi munkát fektettek abba, hogy a tökéletes vezetési pozíciót megalkossák, lehetővé téve a vezetőülés és a kormányoszlop olyan széles körű beállítási lehetőségét, amivel a legkülönbözőbb testalkatú pilóták is tökéletes rálátást nyernek az összes vezérlőre és képernyőre, valamint a külső környezetre. Az üléshelyzet jó rálátást biztosít a motorháztetőre, ami fokozott magabiztosságot szavatol szűkebb helyeken történő manőverezés során is.

Egy SUV modell esetén a kimagasló átláthatóság fontos tényező a vezetési élmény és a kormány mögötti magabiztosság szempontjából, a DBX pedig tökéletesen megfelel az igényeknek, miközben pilótájával azt érezteti, hogy az autóban ül, még jobb biztonságérzetet és az Aston Martin hagyományosan sportos hangulatát közvetítve. A DBX belső tere azonnal nyugodt magabiztossággal ruházza fel a vezetőt, mégis olyan menetdinamika megtapasztalását teszi lehetővé, amely a legszigorúbb pilótákat is elismerésre készteti.

Miközben a DBX belső filozófiájának központi szereplője a vezető, a modell minden egyes részletét úgy alakították ki a fejlesztők, hogy az a lehető legsokoldalúbb teljesítményt nyújtsa, legyen szó sport célú vagy családos felhasználásról.

A műszerfal a DBX tágasságát és luxusban bővelkedő hangulatát erősíti. Minden egyes gomb és mutató elhelyezését átfogó tesztelés előzte meg, beleértve a márka női felügyelő bizottságát és számos ügyfélkutatást végző intézet eredményét, melynek köszönhetően a belső tér rögtön az ismerősség kellemes érzésével tölti meg felhasználóját. A műszerfalba bármiféle átmenet nélkül olvadnak bele az új digitális kijelzők, méghozzá úgy, hogy tekintélyes méretük ellenére sem zavarják a belső formaterv elegáns és kifinomult hangulatát.

Az SUV modelleknél kötelező nagyméretű tárolóhelyek harmonikus kialakítása sem egyszerű feladat, ám az Aston Martin tervezői a DBX esetében olyan megoldást találtak, amely egyben a beltér ékévé is válik. A hídhoz hasonlóan ívelt középkonzol elegáns, lebegő érzetet keltő esztétikával és kimagasló használati értékkel rendelkezik: akár kisebb táskák vagy nagy 1,5 literes palackok is elférnek benne. Így mindig kéznél lehetnek a fontos dolgok, miközben nem az anyósülésen vagy a padlón hánykolódnak.

A hátsó üléssornak is kiemelt figyelmet szenteltek a tervezők. A cél az volt, hogy az itt helyet foglaló utasok is megkapják ugyanazt az otthonos érzést, mint az elöl ülők, de anélkül, hogy a hátsó utasok az elsők feje fölé kerülnének, ami gyakran az úgynevezett stadion üléselrendezés eredménye. A tervezők a legkisebbek szempontjait is figyelembe vették, és újdonságként az Aston Martin a kialakítási folyamat során gyermekek csoportját is meghívta, hogy megfelelő visszajelzéseket kapjanak – a tökéletesség jegyében.

A kiterjedt kutatás és fejlesztés eredménye kategóriavezető első és hátsó lábtér, a szellősség érzetét pedig az utastér teljes hosszán át húzódó panoráma üvegtető és a nagyméretű oldalablakok is fokozzák. A sportautóknál tökéletesített gyártási technológiák és műszaki megoldások számos előnyt jelentettek a DBX létrehozása során. A hatékony térkihasználás nagyobb térd- és lábteret biztosít a hátsó utasok számára, mint ami a konkurens SUV modellekben tapasztalható. Bárhol foglal helyet a DBX-ben, mindenhol a tágasság és a könnyedség érzése fogadja, tökéletes kilátással a felfedezésre váró környezetre.

Az Aston Martin DBX premierje november 20-án, szerdán lesz, amelyet követően a típus azonnal rendelhetővé válik.

*3 év karbantartással

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ez lett a nemzet kedvenc traktora Németországban – meglepő?

2025. február 20. 09:40

2024-ben összesen 29 291 darab új traktor talált gazdára Németországban. Ez 1042 darabos, vagyis 3,4 százalékos visszaesést jelent.

Háromtengelyessé szerelték át az orosz nagytraktort

2025. február 19. 08:10

A Kirovec 6x6 erőgép immár 20,5 tonnás tömeggel büszkélkedhet, amivel persze nem túl kíméletes a talajhoz.

Elsőként a világon: elektromos hajtású forgóborona született – de mennyire bírja a kemény munkát?

2025. február 17. 14:40

Az olasz gyártó egyelőre a legkisebb, 3 méteres munkaszélességben készítette el az elektromos munkagép prototípusát.

Bikaerős gumihevederes traktorral kísérleteznek a kínaiak

2025. február 12. 13:10

Az egyelőre prototípusként létező gép 220 LE-s motorral szerelt, powershift váltóval ellátott, és meglepően fordulékony.

Kevesebb mint felére zuhant a személyautó- és kishaszonjármű-piac

2020. június 5. 04:36

A márkák sorrendjét a Ford vezeti a Toyota és a Volkswagen előtt az első öt hónap adatai alapján.

Ilyen lesz a debreceni BMW!

2024. április 17. 13:10

A BMW Group új tanulmányautója első ízben enged betekintést a Neue Klasse modellgeneráció SAV karosszériaváltozatába.

A Toyota elektromos Hilux tanulmányt mutatott be

2023. január 2. 05:47

Hivatalosan meg nem erősített információink szerint az elektromos Toyota pickup 2024-ben kerülhet gyártásba.

Hét mínuszos hónap után fordulat az újautó-piacon

2020. október 6. 07:32

Az első kilenc hónapban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma 22 százalékkal csökkent, de a szeptemberi adatok pluszt mutatnak.