Gépészet

Bollinger B2 e-pick-up: egy farmon jött az ötlet

Agrofórum Online

Robert Bollingernek akkor támadt kedve egy saját elektromos meghajtású pick-up építéséhez, amikor Chevy pick-upját egy saját tulajdonában lévő biomarhahús-gazdaságban vezette New York államban.

Benzinmotorral, bekapcsolt négykerék-meghajtással ment, amikor elgondolkodott. 2015-ben indította el a Bollinger Motors-t abból a pénzből, amelyet a New York-i székhelyű, organikus termékeket gyártó John Masters Organics részvényeinek eladásával szerzett.

Miután a John Masters üzemeltetési vezérigazgatójaként és fő tulajdonosaként saját tőkéjéből felhasználva prototípusokat fejlesztett, és pénzt gyűjtött a B1 sport-haszongépjármű és a B2 pick-up gyártásának partnerrel történő elindításához. A Bollinger 50 millió dolláros kiadásokon van túl eddig – írta a Bloomberg. Ha az alapító úgy dönt, hogy részesedést ad el, akkor a munka felgyorsulhat és az autók előbb kerülhetnek a közutakra.

Forrás: Bollinger Motors

A „dobozos” pick-upnak teljesen alumínium karosszériája van, és 125 000 dollárnál kezdődik a tervezett ára. Az értékesítése a tervek szerint 2021 végén kezdődhet. A célközönségbe tartoznak azok a flottavásárlók, akiknek közepes igénybevételű munkagépekre van szükségük, szállítmányozókra, akiknek környezeti szempontból tisztább járművekre van szükségük az áruk kiszállításához. Olyan egyéni magántulajdonosokra is akarnak alapozni, akiket magával ragad a B2 nevű pick-up egyedi kialakítása.

A Bollinger B2 elektromos meghajtású pick-up hatótávolsága 320 kilométer a tervek szerint és 614 lóerőnek megfelelő motorral szerelik majd fel a modelleket. A B2 905 Newtonméter nyomatékra lesz képes és 2200 kilogrammnyi hasznos teher szállítását ígéri a gyártó. A vontatási képessége pedig 3400 kilogramm lehet. Mindezek mellett az óránkénti 160 kilométeres sebesség a csúcs az előzetes adatok szerint, az amerikai adatokban azt adják meg, hogy 60 mérföld/órás, azaz 96 kilométer/órás sebességre 4,5 másodper alatt gyorsul a B2. A szakértők azért hozzáteszik, hogy az autó kereskedelmi forgalomba kerülésének valószínűsége nem 100 százalék.

 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Évszaktól, időjárástól függetlenül a KITE Jet-tel Ön nyer!

2025. április 7. 16:10

A mai változó piaci körülmények között az inputköltségek kezelése kritikus fontosságú. A nitrogén az egyik legdrágább inputanyag.

Kezd magára találni a hazai mezőgazdasági pótkocsipiac

2025. április 7. 08:10

Összesen 172 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2025 első negyedévében Magyarországon.

Extrém rendfelszedési kapacitás, egyedülállóan nagy kamranyomás, villámgyors bálaürítés

2025. március 26. 16:10

A John Deere a szálastakarmány-betakarítás terén is törekedett arra, hogy minden gazdasághoz igazodva ideális bálázót tudjon kínálni.

Gabonahűtés vagy -szárítás? Most pályázati forrásból fejleszthet!

2025. március 13. 16:10

A „Terménytisztítók, tárolók, szárítók, vetőmagüzemek fejlesztésére” kiírt pályázatokba bekerült a gabonahűtés technológiája is.

Újautó-piac: márciusban Ford, Suzuki, Toyota sorrend alakult ki

2019. április 8. 11:33

Az éves alapú havi bővülés üteme februárban 13,9, míg januárban 11,2 százalékos volt – derült ki a Datahouse adatiból. Tehát míg februárban gyorsult a bővülési dinamika az előző hónaphoz képest, addig márciusban lassult.

A Toyota Hilux vezet a globális pickup-piacon

2021. augusztus 14. 04:47

Míg a szokásos modellek továbbra is az élmezőnyben vannak, a nagy meglepetés a kínai piaci szereplők által elért haladás volt.

Kevesebb mint felére zuhant a személyautó- és kishaszonjármű-piac

2020. június 5. 04:36

A márkák sorrendjét a Ford vezeti a Toyota és a Volkswagen előtt az első öt hónap adatai alapján.

Mennyire nehéz nevet adni egy új pick-upnak?

2025. január 17. 12:10

A Toyota első pick-upjai nem értek el átütő sikert, hiszen kisebbek voltak, mint a nagy amerikai platósok, ráadásul csak négy- és hathengeres motorral voltak kaphatók.