Gépészet
Gépészet

Több mint egy évtizedes elkötelezettség a New Holland iránt

Több mint egy évtizedes elkötelezettség a New Holland iránt

Agrofórum Online

A 400 hektár saját földterületet művelő, valamint Szigetvár térségében 7 faluban közel 600 hektáron teljes körű mezőgazdasági szolgáltatást is nyújtó Székely Gábor növényvédő szakmérnököt a kukorica- és a szójabetakarítás véghajrájában kerestük fel, hogy a New Holland márka iránti több mint egy évtizedes hűségének hátteréről, valamint a hazai forgalmazó, az Agrotec Magyarország Kft. által biztosított szerviz- és alkatrészellátás tapasztalatairól kérdezzük.

1994-ben egy tsz. főmérnöki székéből csöppentem bele a saját „kényszervállalkozásba” 50 hektár kárpótlásból származó földterülettel és egy MTZ traktorral – kezd bele Székely Gábor a beszélgetésbe egy kukoricatábla szélén, miközben a harmadik betakarítási szezonját lassan maga mögött tudó New Holland CX6090-es kombájn az utolsó sorok aratását kezdi a tengeriből.
Mára már 1000 hektáron gazdálkodom, melyből 400 hektár a saját terület, a többit pedig szolgáltatásban művelem. Búzát, kukoricát, szóját, őszi káposztarepcét és az idei évben még utoljára cukorrépát is termesztettem – válaszol beszélgető partnerem a vállalkozás rövid bemutatására irányuló kérdésemre.

Pont most adja fel a cukorrépa-termesztést, amikor már a kvóta sem szabna neki gátat?
Igen, sajnos felénk a cukorrépa-termesztést ellehetetlenítette a kézimunkaerő-hiány. Sokan a közfoglalkoztatásból származó alacsony bevétellel is megelégednek, csak nehogy fárasztóbb, bár jobban fizető munkát kelljen végezni…


Az új T5.95-ös New Holland egyike

Hogyan alakulnak az idei terméseredmények?
Az idei igen aszályos évjáratban nagyon szórnak az eredményeink. A búzát a tavalyi 7 tonna után csak 6 tonnás termésátlaggal sikerült betakarítani. A repcetábláim 60 %-án komoly jégverés volt, így azokon a 2016-os 4,5 tonnás repcék helyett meg kellett elégednem a 3,5 tonnásokkal is, de szójából is 2-4,5 tonna között ingadozott a termésátlagunk.
A jég általi legnagyobb pusztítást 2017-ben egy 40 AK-s, közel 200 hektárnyi egybefüggő táblám szenvedte el, ahol a repce, búza és cukorrépa mellett legnagyobb felületen kukoricát vetettem. Így idén a tavalyi 210 hektáron elért 12 tonnás átlagos termés biztosan csak vágyálom marad. Már akkor is össze fogom tenni a kezeimet, ha meglesz a 9 tonnás átlag lesz a betakarítás végére.

Az épp zajló kukoricabetakarítás során is jól megfigyelhető, hogy kivétel nélkül sárga és kék gépek sürgölődnek önnél a táblán. Mióta tart ez a szemmel látható elkötelezettség a New Holland márka iránt?
2003-ban ismerkedtem meg a New Holland márkával a mostani forgalmazó, az Agrotec Kft. elődjén, az IKR-en keresztül. Az első TX66-os kombájnomat, valamint az első TM 190-es New Holland traktort még a mostani értékesítők szülei adták el nekem az IKR-ben.
Annak idején, a vásárlás előtt lehetőségem adódott a New Holland kombájngyárába is ellátogatni, és az ott látottak alapján úgy ítéltem meg, hogy tőlük a piacon lévő más márkákhoz képest az általam elvárt minőséget kedvezőbb áron kapom meg.

Azóta hogyan fejlődött tovább a New Holland géppark?
Az első, 2003-ban vásárolt, és azóta is nálam üzemelő TM190-es mellé az elmúlt években a tavasztól őszig zajló talajmunkákra vásároltam még két 210 LE-s T7060-ast, valamint egyéb kiszolgáló traktorként 2016 decemberében, ill. 2017 januárjában kedvezményesen két 115 LE-s T5.95-ös New Holland traktort, amelyek akkor már kifutó modellek voltak. Az itt felsorolt erőgépeken felül pedig a harmadik szezonját tölti nálam egy CX6090-es kombájn is.


Azért nem árt, ha egy öreg (TM190) is kéznél van a gazdaságban. Háttérben a CX6090-es kombájn

Hány üzemóra van már a 2003-as évjáratú TM190-esben?
13-14 ezer körül járunk vele, napjainkban legtöbbször egy 18 tonnás pótkocsit húzva maga mögött többnyire a terménymozgatásban használjuk, de ha pl. egy csapadékos ősz során megszorulunk az erőgépek tekintetében, akkor alkalomadtán szántásra is újra bevonjuk.

Milyen tapasztalatokkal gazdagodott eddig az erőgépflotta két legfiatalabb tagjával, a T5.95-ösökkel?
Mindkettőnél a 600. üzemórán vagyunk túl a legkisebb meghibásodás nélkül. Az egyikre eddig a tavaszi és most az őszi vetésekben hárult komoly feladat, míg a másik a tavaszi növényvédő szeres permetezésekben, műtrágya-kijuttatásban bizonyított, és most a betakarításnál a terményszállításban vesz részt. Összességében, a kiszolgáló traktorok kategóriájában, amit előnyükként meg tudok említeni, az a nagyobb, 5 tonna körüli önsúlyuk, és a nagy emelőkapacitásuk, amely utóbbi a modern, mikrogranulátum- és műtrágyaszóró tartályokkal felszerelt, ezzel együtt viszont sokkal nehezebb vetőgépek szakszerű üzemeltetése mellett nem elhanyagolható szempont. Nincs szükségünk így még egy 30-40 LE-vel nagyobb teljesítményű traktorra.

Mit kell és lehet tudni a beszélgetésünk helyszíneként szolgáló kukoricatáblának a betakarítását mindjárt befejező New Holland kombájnról?
Ez egy CX6090-es 330 LE-s, 9500 literes magtartályú, 6 ládás, cséplődobos típus, mely – révén térségünk dombos adottságai megkívánják – önszintező rostaszekrénnyel felszerelt. A kombájnt kultúrától függően vagy egy 6,1 méteres New Holland VARIFEED, fokozatmentesen állítható kaszapenge-sorú gabona adapterrel (egy oldali repcekaszával felszerelt), vagy még a TX66-os kombájnhoz vásárolt szintén New Holland 6 soros, F675W típusú csukható kukoricaadapterrel használjuk.
Tapasztalataim alapján e kombájn kapcsán annak kedvező fogyasztását emelném ki. Hektáronként, akár milyen rossz, csapadékos is az ősz, 16-18 liter gázolajjal akár 150 mázsás kukoricákat is gond nélkül levágok vele.
Továbbá az 50 millió forintot kisség meghaladó árával, véleményem szerint, a hozzám hasonló, közepes, 8-900 hektáros gazdaságok jó választása lehet a betakarítás terén – ráadásul 2017-től már új, a nagyobb CX-ektől származó ergonomikus kabinnal rendelhetőek.


Már nem sok van mára hátra

Talán közhelyes a kérdés, de milyenek az itt röviden bemutatott New Holland gépek a sokat emlegetett ár-érték arány tekintetében?
Mind a kombájnom, mind az erőgépeim hozzák azt a műszaki színvonalat és megbízhatóságot, amit az árukért cserében elvártam tőlük. Mivel a mai modern gépekben, így a New Holland traktorokban és kombájnokban is számos összetett technikai megoldás található, nem mondom azt, hogy időnként nem fordul elő valamilyen műszaki probléma náluk, de itt bárki nyugodtan a szívére teheti a kezét, minden márka minden egyes típusainak ugyanúgy vannak gyermekbetegségei.

A beszélgetés lezárásaként, mivel ahogy látom, most már tényleg közeleg e kukoricatábla betakarítása, engedjen meg mégy egy utolsó kérdést: Főleg ilyenkor, a betakarítás idején nagyobb igény hárul egy adott márka időbeni alkatrészellátására és a forgalmazó által nyújtott gyors szervizszolgáltatásokra. Hogyan vizsgázik ezen a téren az Agrotec Magyarország Kft. a gyakorlatban?
Tapasztalataim alapján az alkatrészellátásuk és a szervizhátterük is kiváló. Bármikor, akár este vagy hétvégén lépjen fel valamilyen problémám vagy alkatrészhiányom, az Agrotec szervizesei mindig a rendelkezésemre állnak.    

Minél kevesebbszer legyen rájuk szükség! Köszönöm a beszélgetést!

Agrotec Magyarország Kft.
2900 Komárom, Puskás Tivadar utca 4/a
06-34 568 520
www.agrotec.hu

(Kosztolányi Attila – Agrofórum Online)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Különleges „retró” kiadású traktorral ünnepel a New Holland

2024. április 30. 11:10

A basildoni gyár 60. születésnapja alkalmából a New Holland bemutatott egy ünnepi kiadású T7.300-as traktort.

Zseniális logisztikai megoldás egy traktorgyártótól – Volt egyszer egy FAHRContainer

2024. április 26. 08:10

A különböző célú, mezőgazdasági cserekonténerek és a hozzá tartozó, hidraulikus működtetésű, ollós emelőszerkezettel készült tandempótkocsi ötlete jövőbe mutató volt 1968-ban.

Ultrahatékony rendképző, kiemelkedő takarmányhigiénia biztosításával: ELHO

2024. április 25. 18:40

A V-TWIN 950 Super az ELHO legújabb fejlesztésű kosaras rendképzője, amely rendkívüli minőségben és tisztaságban kezeli a takarmányt.

Az elektronikus vezérlésbe is érkeznek a 100%-ban eredeti, de 30%-kal olcsóbb REMAN mezőgazdasági gépalkatrészek

2024. április 23. 05:40

A REMAN mezőgazdasági gépalkatrészek lehetőségeit a tapasztalt gazdáknak nem kell sokat ecsetelni. Egy gyárilag felújított motor összeállításához 80%-kal kevesebb energiára van szükség, mint egy új blokk legyártásához.

A John Deere 9R traktorok 2019-es változatai

2018. július 30. 07:15

Első alkalommal ajánlanak 3,05 méter nyomtávú 9470RX, 9520RX, 9570RX és 9620RX szériájú gumihevederes traktorokat 76,2 cm és 91,4 cm hevederszélességgel.

Kilátás kompromisszumok nélkül - Forgatható, emelhető vezetőfülke Deutz-Fahr traktorokhoz

2018. szeptember 7. 09:00

Különleges, felemelhető, és akár 200 fokos szögben elfordítható vezetőfülkét fejlesztettek ki a Paul Nutzfahrzeug GmbH mérnökei egy Deutz-Fahr traktorra.

Európa legnagyobb mezőgépgyártói - 2020

2020. december 30. 12:32

Amíg a világ négy legnagyobb full-liner (teljes portfóliót gyártó) mezőgépgyártója - Agco, CNH Industrial, Claas és John Deere - továbbra is vezeti a globális mezőgép piacot, addig az európai cégek és cégcsoportok megerősítették pozíciójukat a short-liner (speciális portfóliót gyártó) gyártók között.

Önvezető megoldások Case IH-val és New Hollanddal

2018. április 10. 16:43

Az Autonomous Solutions, Inc. (ASI) együttműködésre lépett a Case IH és a New Holland gyárakkal, hogy kipróbálhassa a technológiáját két kísérleti programban - kaliforniai nagyüzemi termelőknél.