Agrárközélet

Árat emel a Danone

Agrofórum Online

Az élelmiszeripari vállalatcsoport érzi a magasabb nyersanyagárak és az ellátási lánc zavarainak hatásait. Most a Danone ezt áremeléssel akarja ellensúlyozni. A 2021-es esztendő második felében a csoport továbbra is a nyereséges növekedéshez történő visszatérésére számít.

A növekvő eladások ellenére a Danone élelmiszeripari vállalat aggódik a szinte felrobbanó költségek miatt. Ezek kezdetben magasabb nyersanyagárakkal indultak, az utóbbi időben megemelkedett az ellátási láncból adódó kiadásnövekedés mértéke a rendkívüli mértékű lassulás miatt – mondta Jürgen Esser pénzügyi igazgató, amikor Párizsban bemutatták a harmadik negyedév eladási adatait.

A vállalat a kedvezőtlen folyamatokat most áremeléssel és a termelékenység növekedéssel kívánja ellensúlyozni. A nyersanyagok beszerzésével kapcsolatos problémák mellett sok vállalat panaszkodik a logisztikai költségek jelentős növekedésére is. A vezetőség azonban megerősítette az idei előrejelzését.

A harmadik negyedévben a Danone 5,8 százalékkal, majdnem 6,2 milliárd euróra növelte eladásait. A devizahatásokkal, valamint a felvásárlásokkal és értékesítésekkel kiigazítva a növekedés 3,8 százalék volt. Így folytatódott az előző negyedévi növekedési tendencia. Valamennyi terület hozzájárult az értékesítés növekedéséhez, különösen a tej- és zöldségtermékek üzletága folytatta erős fejlődését. De az üdítőital és ásványvíz kereskedelmével foglalkozó részleg és a különleges élelmiszerek divíziója is helytállt.

2021-ben a Danone továbbra is a nyereséges növekedés visszatérésére számít az év második felében – számolt be a német Handelsblatt gazdasági lap. A társaság gyenge első negyedévet követően az első hat hónapban alacsonyabb bevétellel rendelkezett az előző évhez képest. A csoport nem adott ki információkat a nyereség alakulásáról.

A Danone-csoport termékeit mind az öt kontinensen, a világ 140 piacán árulják, és több mint százezer munkavállalója van. A cég vezető pozíciókat tölt be a friss tejtermékek, a palackozott vizek, a bébiételek és a kórházi táplálkozás piacán. A tejtermékek és növényi alapú termékek a bevételek 54 százalékát adják, a speciális táplálkozási szerek pedig a 30 százalékot. Utóbbi tartoznak a csecsemőknek és kisgyermekeknek készített termékek és a kórházi termékeik. A többek között Evian, Volvic, Badoit, illetve Aqua márkanéven forgalmazott ásványvizek biztosítják az árbevétel 15 százalékát.

Kép: danone.com

A Danone Kft. egyébként vezető helyet foglal el a magyar friss tejtermékek piacán és szintén piacvezető a joghurt kategóriában. A Danone Kft. savanyított tejkészítmények (kefir, natúr és gyümölcsjoghurtok és tejdesszertek), illetve az Alpro termékek forgalmazásával foglalkozik Magyarországon.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Milyen új szakmák vannak a mezőgazdaságban?

2024. október 16. 13:10

Az agrárium átalakulásával óriásivá nőtt az igény a digitális technológiákhoz vagy a fenntarthatósági elvárásokhoz értő szakemberekre.

Bajorország átáll az éghajlatálló vegyes erdőkre

2024. október 15. 12:10

Három százalékponttal 38 százalékra nőtt a lombos fák aránya a bajor erdőkben. A fiatalabb erdőállományokban jelenleg 60 százalék körüli az arány.

A nagy kávés cégek is készülnek a klímaváltozásra

2024. október 11. 11:10

A Starbucks több innovatív gazdaságot vásárol a klímarezisztens kávé létrehozása érdekében. Célja a szén-dioxid-semleges kávétermesztés.

Mik az amerikai elnökjelöltek tervei a mezőgazdaságban?

2024. október 10. 14:40

Kamala Harris és Donald Trump a legtöbb mezőgazdasággal kapcsolatos kérdésben gyökeresen eltérő nézetet képvisel. Íme, a legfontosabb témák.

A Danone további áremeléseket tervez

2022. február 25. 12:04

A Danone további termelékenységnövekedést és áremeléseket ígért idénre annak érdekében, hogy ellensúlyozza a költséginflációt.

A Danone 1 milliárd eurós leírással megválik az orosz tejipari üzletágtól

2022. október 18. 11:34

A Danone francia élelmiszeripari vállalat megválik oroszországi tejtermék-élelmiszer-üzletágától egy olyan üzlettel, amely akár 1 milliárd euró leírását is eredményezhet.

A Danone csökkentette a 2020-as előrejelzéseit

2020. február 27. 13:33

Különösen fontos piacot jelent számukra Kína, miután onnan származik az árbevételük 10 százaléka.

A koronavírus csökkentette a Danone nyereségét

2020. augusztus 3. 05:50

A francia élelmiszeripari cég éves alapon enyhe nyereségcsökkenésről számolt be első fél éves gyorsjelentésében.