A Danone francia élelmiszeripari konszern 3-5%-os éves árbevétel-növekedést céloz meg három év alatt, és növelni akarja a márkáiba történő befektetést, valamint a nem teljesítő eszközökben lévő részesedésektől egy új stratégia keretében válik meg, emelte ki Antoine de Saint-Affrique vezérigazgató.
Saint-Affrique-nak, aki szeptemberben vette át a világ legnagyobb joghurtgyártójának vezérigazgatói posztját, újra aktiválási tervet kell végrehajtania a növekvő ráfordítási költségek, valamint az ukrajnai orosz invázió okozta további bizonytalanságok közepette, amely miatt a Danone felfüggesztette az oroszországi beruházásokat.
A Danone márkái közé tartozik az Activia joghurt, az Evian és a Badoit víz, valamint az Aptamil baba tápszer. A „Renew Danone” terv „a fenntartható és versenyképes növekedés feltételeinek megteremtéséről, majd következetes, mindenki számára értéket teremtő módon történő megvalósításról szól” – mondta Saint-Affrique a francia Alpok közelében lévő Evianban a befektetőknek tartott találkozón.
Míg a Danone három üzletágával – tejtermékekkel és növényi alapú termékekkel, anyatej-helyettesítő tápszerekkel és palackozott vízzel – „nincs alapvető probléma”, az eladások növekedésének kulcsa a teljesítmény javítása, a megfelelő márkák és innováció mögé történő megfelelő befektetés, valamint az ezeken a területeken alulteljesítő eszközöktől való megválás – tette hozzá. „Nem lesznek szent tehenek, nem lesznek tabuk” – mondta Saint-Affrique.
A Danone eladásainak körülbelül 25%-a olyan vállalkozásoktól származik, amelyek alulteljesítettek. „Tehát javítjuk a helyzetüket vagy eladjuk őket” – tette hozzá.
Az élelmiszeripari óriás azt közölte, hogy 2022-ben a Local First program megtakarításainak teljes 700 millió euróját újra befekteti. Célja a tavalyi 5%-nál magasabb termelékenység elérése, valamint a ráfordítások költségeinek alacsony és középső szintű inflációjának tartása a tavalyi 8% után. Ennek eredményeként a Danone arra számít, hogy működési haszonkulcsa 2022-ben az árbevétel több mint 12%-ára csökken a 2021-es 13,7%-ról, a hasonló árbevétel pedig 3% és 5% közötti tartományba esik, szemben az évi 3,4%-kal.
A 2023-2024-es időszakra a Danone a „nyereség növekedést” tűzte ki célul, és azt mondta, hogy a 3-5%-os pluszt akarnak elérni. A terv szerint a Danone szelektíven terjeszkedik a szegmensek, a csatornák és a földrajzi területek tekintetében, és törekedni fog akvizíciókra és értékesítésekre, a portfólió rotációja elérheti a nettó árbevétel 10%-át.