Agrárgazdaság

A Danone felülvizsgálta növekedési terveit

Agrofórum Online

A Danone francia élelmiszeripari konszern 3-5%-os éves árbevétel-növekedést céloz meg három év alatt, és növelni akarja a márkáiba történő befektetést, valamint a nem teljesítő eszközökben lévő részesedésektől egy új stratégia keretében válik meg, emelte ki Antoine de Saint-Affrique vezérigazgató.

Saint-Affrique-nak, aki szeptemberben vette át a világ legnagyobb joghurtgyártójának vezérigazgatói posztját, újra aktiválási tervet kell végrehajtania a növekvő ráfordítási költségek, valamint az ukrajnai orosz invázió okozta további bizonytalanságok közepette, amely miatt a Danone felfüggesztette az oroszországi beruházásokat.

A Danone márkái közé tartozik az Activia joghurt, az Evian és a Badoit víz, valamint az Aptamil baba tápszer. A „Renew Danone” terv „a fenntartható és versenyképes növekedés feltételeinek megteremtéséről, majd következetes, mindenki számára értéket teremtő módon történő megvalósításról szól” – mondta Saint-Affrique a francia Alpok közelében lévő Evianban a befektetőknek tartott találkozón.

Míg a Danone három üzletágával – tejtermékekkel és növényi alapú termékekkel, anyatej-helyettesítő tápszerekkel és palackozott vízzel – „nincs alapvető probléma”, az eladások növekedésének kulcsa a teljesítmény javítása, a megfelelő márkák és innováció mögé történő megfelelő befektetés, valamint az ezeken a területeken alulteljesítő eszközöktől való megválás – tette hozzá. „Nem lesznek szent tehenek, nem lesznek tabuk” – mondta Saint-Affrique.

A Danone eladásainak körülbelül 25%-a olyan vállalkozásoktól származik, amelyek alulteljesítettek. „Tehát javítjuk a helyzetüket vagy eladjuk őket” – tette hozzá.

Az élelmiszeripari óriás azt közölte, hogy 2022-ben a Local First program megtakarításainak teljes 700 millió euróját újra befekteti. Célja a tavalyi 5%-nál magasabb termelékenység elérése, valamint a ráfordítások költségeinek alacsony és középső szintű inflációjának tartása a tavalyi 8% után. Ennek eredményeként a Danone arra számít, hogy működési haszonkulcsa 2022-ben az árbevétel több mint 12%-ára csökken a 2021-es 13,7%-ról, a hasonló árbevétel pedig 3% és 5% közötti tartományba esik, szemben az évi 3,4%-kal.

A 2023-2024-es időszakra a Danone a „nyereség növekedést” tűzte ki célul, és azt mondta, hogy a 3-5%-os pluszt akarnak elérni. A terv szerint a Danone szelektíven terjeszkedik a szegmensek, a csatornák és a földrajzi területek tekintetében, és törekedni fog akvizíciókra és értékesítésekre, a portfólió rotációja elérheti a nettó árbevétel 10%-át.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Kína máris visszavág a vámháborúban, ez az amerikai mezőgépgyártóknak fájni fog

2025. február 7. 08:10

Kína készen áll arra, hogy a WTO-tagországokkal együtt kezelje a kihívásokat, és sürgeti az amerikai felet, hogy hozza helyre hibáit.

Ennyit változtak a földárak Európában

2025. február 3. 08:10

Az Európai Unióban a termőföldárak széles skálán mozognak: kaphattunk egy hektárt 4491 euróért, máshol akár 283 039 eurót is fizethettünk 2023-ban.

Emelkedő faárakat hozhat 2025

2025. január 30. 12:10

A lucfenyő iránti keresletjavulás és az exportpiacok erősödése pozitív kilátásokat kínál, de az európai piac problémái beárnyékolják a fejlődést.

A kakaó vezette a globális árupiaci áremelkedést tavaly

2025. január 30. 07:10

Nagy a baj a legkelendőbb élvezeti cikkekkel: a kakaó ára csaknem háromszorosára nőtt, az arabica kávé ára pedig 40 éves rekordot döntött.

A „karbonsemleges” szó használata miatt fogják perbe a Danone-t

2024. január 12. 11:10

Egy New York-i bíró úgy döntött, hogy a Danone-nak perrel kell szembenéznie, amelyben megtámadják az Evian-forrásvíz palackjaira vonatkozó állítását, mely szerint az „karbonsemleges".

A Danone csökkentette a 2020-as előrejelzéseit

2020. február 27. 13:33

Különösen fontos piacot jelent számukra Kína, miután onnan származik az árbevételük 10 százaléka.

A Danone 1 milliárd eurós leírással megválik az orosz tejipari üzletágtól

2022. október 18. 11:34

A Danone francia élelmiszeripari vállalat megválik oroszországi tejtermék-élelmiszer-üzletágától egy olyan üzlettel, amely akár 1 milliárd euró leírását is eredményezhet.

A koronavírus csökkentette a Danone nyereségét

2020. augusztus 3. 05:50

A francia élelmiszeripari cég éves alapon enyhe nyereségcsökkenésről számolt be első fél éves gyorsjelentésében.