A Danone további termelékenységnövekedést és áremeléseket ígért idénre annak érdekében, hogy ellensúlyozza a költséginflációt, miután a francia élelmiszergyártó felülmúlta a negyedik negyedéves értékesítési előrejelzéseket. A cég részvényeinek árfolyama 4%-kal emelkedett a hírek hatására.
Antoine de Saint-Affrique, aki szeptemberben vette át a világ legnagyobb joghurtgyártójának vezérigazgatói posztját, azt mondta a befektetőknek, hogy az év vége jól sikerült a cégnél, de ennek ellenére még sok a tennivaló. Azt mondta, hogy a március 8-i befektetői napon ad majd támpontokat a stratégiájáról és a kilátásokról 2022-re és középtávra.
A fejlesztésre szoruló területek között szerepelt egy „kissé kiegyensúlyozatlan” növekedési modell, amely nem tette lehetővé a Danone-nak, az Evian és az Activia joghurtmárkák tulajdonosának, hogy „teljes mértékben kiaknázza a piacaiban rejlő lehetőségeket”. A „végrehajtás minőségének” javítására és a márkák mögé történő befektetések fokozására is szükség volt – tette hozzá Saint-Affrique.
A fogyasztási cikkeket gyártó cégek a nyersanyagok, az energia, a szállítás és a munkaerő költségeinek emelkedésével küszködnek, aminek következtében a rivális Unilever a hónap elején a marzsok csökkenésére figyelmeztetett, mivel az árak emelése nem minden esetben ellensúlyozza a többletkiadásokat.
A Danone részvényárfolyamának emelkedése nagyrészt a palackozott víz üzletág folyamatos fellendülésének volt köszönhető, ez részben annak köszönhető, hogy az egyes országok enyhítették a COVID-korlátozásokat.
A Danone egykori vezetőjét, Emmanuel Fabert tavaly váratlanul menesztették elnök-vezérigazgatói posztjáról, miután egyes igazgatósági tagokkal a stratégia miatt nézeteltérések adódtak, és a csoport néhány riválisához képest gyengén alakult a hozam is.
Saint-Affrique számára a fő kihívás az, hogy növelje a haszonkulcsot és az értékesítést a csoport három üzletágában – tejtermékek és növényi alapú termékek, anyatej-helyettesítő tápszerek és palackozott víz –, miközben szembe kell néznie a növekvő költségekkel, valamint az ukrajnai konfliktus további stresszhatásával.
A Danone arról számolt be, hogy 2021-ben árbevétele 3,4%-kal 24,281 milliárd euróra nőtt, ami valamivel meghaladja a 3%-os elemzői becsléseket. A negyedik negyedévben 6,7%-os értékesítési növekedés történt, ami meghaladja az 5,5%-os piaci várakozásokat, és mindhárom üzletág hozzájárult ehhez.
A palackozott víz divízió 17,4%-os ugrást ért el. Az üzletág, amelynek eladásait a járványügyi korlátozások miatt bezárt éttermek és bárok sújtották, folytatta fellendülését, miközben a Mizone és az Aqua márkák visszatértek a pozitív tartományba Ázsiában. A csecsemőtáplálkozási termékek szegmens szintén nagyon erős növekedést könyvelhetett el a negyedévben, Kína és a világ többi része által vezérelve.
A 2021-es működési árrés 30 bázisponttal, az árbevétel 13,7%-ára csökkent, összhangban a vállalat kilátásaival és az elemzők 13,7%-os várakozásával, mivel a gyorsuló árbevétel-növekedés és az erős termelékenység részben ellensúlyozta az inflációs nyomást.