Agrárgazdaság

Durván kilőtt a liszt ára

Agrofórum Online

Az élelmiszerek ára 2,4%-kal nőtt, ezen belül a liszté 27,7, a csokoládé és kakaóé 10,6, az éttermi étkezésé 8,0, a gyümölcs- és zöldségléé 6,7, az étolajé 5,5, a tejé 4,8, az alkoholmentes üdítőitaloké 4,4, a sertéshúsé 3,4%-kal – derült ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) fogyasztói árakról szóló gyorstájékoztatójából.

A termékcsoporton belül a száraztészta ára 8,1, a tojásé 7,9, a tejtermékeké 5,7, a cukoré 4,6, a kenyéré 1,7%-kal csökkent.

A szolgáltatások 9,5%-kal drágultak, ezen belül a lakbér és a testápolási szolgáltatások 10,6–10,6, az autópályadíj, gépjárműkölcsönzés, parkolás 10,5, a járműjavítás és -karbantartás 9,6, a sport- és múzeumi belépők 8,8, a lakásjavítás és -karbantartás 8,5, az üdülési szolgáltatás 6,2%-kal.

A járműüzemanyagok olcsóbbak lettek

A ruházkodási cikkek ára 4,5, a szeszes italok, dohányáruké 3,9%-kal emelkedett, utóbbin belül a dohányáruké 3,8%-kal. A háztartási energia 4,3, ezen belül a vezetékes gáz 9,4, az elektromos energia 1,7%-kal olcsóbb lett. A tartós fogyasztási cikkekért 0,2%-kal kevesebbet kellett fizetni, ezen belül a használt személygépkocsik ára 6,7%-kal csökkent, az ékszereké 9,2, az új személygépkocsiké 6,6, a szobabútoroké 2,3, a konyha- és egyéb bútoroké 1,7%-kal nőtt. A gyógyszer, gyógyáruk 5,9%-kal drágultak, a járműüzemanyagok 2,9%-kal olcsóbbak lettek.

Stagnálás

Egy hónap alatt, 2024. júliushoz viszonyítva a fogyasztói árak átlagosan nem változtak. Az élelmiszerek ára sem változott, ezen belül a vaj és vajkrém 2,3, a péksütemények 1,9, a kávé 1,8, a tejtermékek 0,6, a tej 0,5%-kal többe, a tojás 2,3, a száraztészta 1,7, a párizsi, kolbász 1,4, az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, friss hazai és déligyümölcs összesen) 1,2%-kal kevesebbe kerültek.

A szolgáltatások 0,4, ezen belül az üdülési szolgáltatások 3,4, a lakbér 0,9%-kal drágult. A ruházkodási cikkekért 1,3, a háztartási energiáért 0,1%-kal kevesebbet kellett fizetni, utóbbin belül a vezetékes gáz szintén 0,1%-kal lett olcsóbb. A járműüzemanyagok ára 0,8%-kal csökkent.

Fotó: Pixabay

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Fél év börtön feketevágásért – az ötvenes évek Magyarországa sejlett fel

2025. november 29. 09:10

A második világháborút követő évtized nem volt könnyű Magyarországon, a Rákosi-rendszer túlkapásai pedig külön nehezítettek a helyzeten.

Kína jót nevet a németeken, a sertéstartók bánják a kormányzat ügyetlenkedését

2025. november 27. 09:10

A kínai piac bezárulása érzékenyen érinti a német sertéstenyésztőket, miközben a spanyolok és franciák okos kiskapukat találtak.

Már rég nem a gazdák a termőföldek legnagyobb tulajdonosai, leleplező riport született

2025. november 19. 09:10

Amikor válság alakul ki a világban, a termőföldek – mint stabil és biztonságos befektetések – alaposan felértékelődnek. Lassan luxuscikké is válhatnak egy leleplező videó szerint.

Felrobbant a Black Friday, egy nap alatt annyit költöttek a románok, mint a magyarok egész évben

2025. november 14. 09:10

Itt a november, és elkezdődött a Black Friday szezon szerte a világban. Magyarországon takaréklángon költenek a fogyasztók, a szomszédos Romániában viszont minden rekordot megdöntöttek.

Elindult a téli szezonális ellenőrzés

2020. december 3. 07:02

A vizsgálat célterületei között ezúttal is megtalálhatók azok az élelmiszer-vállalkozások, amelyek az ünnepi időszakban kiemelt forgalmat bonyolítanak le.

Péntekig lehet bevallani az élelmiszerlánc-felügyeleti díjat

2019. május 27. 15:17

A korábbi évekhez hasonlóan, idén is május végéig készíthetik el az élelmiszerlánc szereplői élelmiszerlánc-felügyeleti díjbevallásukat.

Az Unilever szerint az árak emelkedése idén is folytatódik

2023. február 12. 08:36

Az Unilever Plc közölte, hogy továbbra is emeli csomagolt élelmiszerei árát, hogy ellensúlyozza az emelkedő ráfordítási költségeket.

750 család karácsonyát teszi szebbé a Lidl Adventi Meglepetés kampánya

2019. december 21. 05:51

A Lidl Magyarország szívügyének tekinti a társadalmi felelősségvállalást, ezért kiemelten fontos számára a magyar családok támogatása, a rászorulók segítése.