A magas etanoltartalmú E85 fogyasztása 33 százalékkal nőtt Franciaországban 2021-ben, és az idén várhatóan tovább fog növekedni, mivel a benzinárak emelkedése vonzóbbá teszi a főként cukorból és a kukoricából készült üzemanyagot a fogyasztók számára.
Az üzemanyagárak tavaly világszerte megugrottak a kőolaj emelkedése nyomán, amit a szűkös globális kínálat és a gazdasági fellendülés miatti aggodalmak is támogattak.
Bár több bioetanolra van szükség ugyanazon távolság megtételéhez, az árelőny jelentős Franciaországban, ami arra késztette a fogyasztókat, hogy a flex-fuel autókat – amelyek benzinnel, etanollal vagy a kettő keverékével is működnek – és a flex-fuel készletek felé forduljanak, amelyek lehetővé teszik a normál autók magas etanoltartalmú üzemanyaggal való működését.
A legfeljebb 85 százalék etanolt tartalmazó E85-öt literenként átlagosan 0,75 euróért (euró/liter) árulták a francia benzinkutakon múlt héten, szemben az ólommentes SP95-E10, az országban leggyakrabban használt benzin 1,70 euró/liter átlagos árával – számolt be a nemzetközi mezőgazdasági szaksajtó a brit Thomson Reuters hírügynökségre hivatkozva.
A 2021-ben beszerelt flexibilis üzemanyag-készletek száma megduplázódott az előző évhez képest, 30 000-re, míg Franciaországban az E85-öt árusító benzinkutak száma 18 százalékkal, 2725-re nőtt, ami a teljes hálózat mintegy 30 százalékát jelenti – közölte az SNPAA etanolipari csoport újságírókkal. Mindez ezt jelenti, hogy jövőben várhatóan tovább nőhet az igény a bioetanol alapanyaga, a kukorica iránti igény Franciaországban. Mivel a párizsi árutőzsdén kialakuló ár számos országban egyfajta referenciaértékként szolgál, ezért ezek a folyamatok máshol is éreztethetik hatásukat hosszú távon.
A normál benzinhez előírás szerint bioetanol aránya egyébként a szén-dioxid-kibocsátási célok elérésében játszik fontos szerepet az Európai Unió területén. Egyes szakértői vélemények szerint az etanollal működtetett motorok tisztábban és nagyobb teljesítménnyel is működnek a hagyományos üzemanyagokhoz képest.