Keresztbe fordult és beszorult a világ egyik legnagyobb teherhajója a Szuezi-csatornában, feltartva az áruforgalmat a kulcsfontosságú kelet-nyugati vízi úton. A kialakult helyzet mindkét irányban akadályozza a szállítást a gabona-, az olaj- és a finomított üzemanyag valamint egyéb termékek piacán az Ázsiát és Európát összekötő szállítási csatornán.
Az Ever Given nevű konténerszállító óriás fordult keresztbe és futott partra az Egyiptomot átszelő szűk vízi út déli végének közelében. Vontatóhajók tesznek kétségbeesett kísérleteket a kiszabadítására. „Mintegy hat tengeri mérföldre a csatorna déli végétől a hajót feltehetően egy váratlan erős széllökés érte, ez eltérítette a menetirányától, amely így véletlenül partra futott” – pontosította a történteket az Evergreen Marine.
A 400 méteres, hatalmas konténerszállító hajó elvontatása és a probléma megoldása heteket vehet igénybe szakértők szerint. A Szuezi-csatornahatóság (SCA) szerint kilenc vontató dolgozik a
hajó elmozdításán.
A műholdas nyomkövetési adatok szerint összesen 206 nagy konténerszállító hajó, olajat és gázt szállító tartályhajó, valamint gabonát és ömlesztett árut szállító hajók állnak a csatorna mindkét végén. Hosszú évek óta ez az legsúlyosabb szállítási probléma a Szuezi-csatornánál. A világ első számú teherszállítással foglalkozó hajózási cége, a dán AP Moller Maersk fontolóra veszi a hajók átterelését az afrikai Jóreménység fokán, öt-hat nappal növelve ezzel az Ázsia és Európa közötti szállítás idejét. Azt közölték, hogy a szállítási időre érzékeny rakományokat vonatokra és repülőgépekre lehet átrakodni, bár még nem született döntés erről.
A Földközi-tengert a Vörös-tengerrel és Ázsiával összekötő, 1869-ben elkészült 120 mérföld hosszú csatornán naponta mintegy 50 hajó halad át, amikor zavartalan a forgalom. A világ konténerszállításának nagyjából 30 százaléka halad át a 193 kilométer hosszú Szuezi-csatornán. Az összes árucikk globális kereskedelmének mintegy 12 százalékát érinti a kialakult helyzet.