23℃ 18℃
szeptember 10. Nikolett, Hunor, Miklós
Agrárközélet

Árat emel a Danone

Agrofórum Online

Az élelmiszeripari vállalatcsoport érzi a magasabb nyersanyagárak és az ellátási lánc zavarainak hatásait. Most a Danone ezt áremeléssel akarja ellensúlyozni. A 2021-es esztendő második felében a csoport továbbra is a nyereséges növekedéshez történő visszatérésére számít.

A növekvő eladások ellenére a Danone élelmiszeripari vállalat aggódik a szinte felrobbanó költségek miatt. Ezek kezdetben magasabb nyersanyagárakkal indultak, az utóbbi időben megemelkedett az ellátási láncból adódó kiadásnövekedés mértéke a rendkívüli mértékű lassulás miatt – mondta Jürgen Esser pénzügyi igazgató, amikor Párizsban bemutatták a harmadik negyedév eladási adatait.

A vállalat a kedvezőtlen folyamatokat most áremeléssel és a termelékenység növekedéssel kívánja ellensúlyozni. A nyersanyagok beszerzésével kapcsolatos problémák mellett sok vállalat panaszkodik a logisztikai költségek jelentős növekedésére is. A vezetőség azonban megerősítette az idei előrejelzését.

A harmadik negyedévben a Danone 5,8 százalékkal, majdnem 6,2 milliárd euróra növelte eladásait. A devizahatásokkal, valamint a felvásárlásokkal és értékesítésekkel kiigazítva a növekedés 3,8 százalék volt. Így folytatódott az előző negyedévi növekedési tendencia. Valamennyi terület hozzájárult az értékesítés növekedéséhez, különösen a tej- és zöldségtermékek üzletága folytatta erős fejlődését. De az üdítőital és ásványvíz kereskedelmével foglalkozó részleg és a különleges élelmiszerek divíziója is helytállt.

2021-ben a Danone továbbra is a nyereséges növekedés visszatérésére számít az év második felében – számolt be a német Handelsblatt gazdasági lap. A társaság gyenge első negyedévet követően az első hat hónapban alacsonyabb bevétellel rendelkezett az előző évhez képest. A csoport nem adott ki információkat a nyereség alakulásáról.

A Danone-csoport termékeit mind az öt kontinensen, a világ 140 piacán árulják, és több mint százezer munkavállalója van. A cég vezető pozíciókat tölt be a friss tejtermékek, a palackozott vizek, a bébiételek és a kórházi táplálkozás piacán. A tejtermékek és növényi alapú termékek a bevételek 54 százalékát adják, a speciális táplálkozási szerek pedig a 30 százalékot. Utóbbi tartoznak a csecsemőknek és kisgyermekeknek készített termékek és a kórházi termékeik. A többek között Evian, Volvic, Badoit, illetve Aqua márkanéven forgalmazott ásványvizek biztosítják az árbevétel 15 százalékát.

Kép: danone.com

A Danone Kft. egyébként vezető helyet foglal el a magyar friss tejtermékek piacán és szintén piacvezető a joghurt kategóriában. A Danone Kft. savanyított tejkészítmények (kefir, natúr és gyümölcsjoghurtok és tejdesszertek), illetve az Alpro termékek forgalmazásával foglalkozik Magyarországon.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

OMÉK 2025: agrárinnováció és hagyomány a Hungexpón

2025. szeptember 9. 09:10

Modern gépek, őshonos állatok, kézműves ételek és exportpiacokat nyitó üzleti találkozók – szeptemberben ismét megnyílik az OMÉK.

Sztereotípiák helyett teljesítmény: női vezetők az állattenyésztésből

2025. szeptember 7. 08:10

A FarmerExpón először ültek egy asztalhoz női vezetők, hogy őszintén beszéljenek pályájukról, kihívásaikról és sikereikről.

Fiatalok nélkül elapad a vidéki élet – mit léphet az EU?

2025. augusztus 21. 16:10

Az EU agráriuma munkaerőhiánnyal küzd: sürgősen vonzóbbá kell tenni a gazdálkodást a fiatalok számára a jövő élelmiszerbiztonságáért.

Mit hozhat az új KAP ciklus? + podcast

2025. július 15. 16:10

A KAP átalakítása számos kérdést vet fel, ugyanakkor nehéz konkrétumokról beszélni. A BASF és NAK olyan platformot hoztak létre, ahol a témával kapcsolatos kérdéseket vitatták meg a meghívottak.