Az élelmiszeripari vállalatcsoport érzi a magasabb nyersanyagárak és az ellátási lánc zavarainak hatásait. Most a Danone ezt áremeléssel akarja ellensúlyozni. A 2021-es esztendő második felében a csoport továbbra is a nyereséges növekedéshez történő visszatérésére számít.
A növekvő eladások ellenére a Danone élelmiszeripari vállalat aggódik a szinte felrobbanó költségek miatt. Ezek kezdetben magasabb nyersanyagárakkal indultak, az utóbbi időben megemelkedett az ellátási láncból adódó kiadásnövekedés mértéke a rendkívüli mértékű lassulás miatt – mondta Jürgen Esser pénzügyi igazgató, amikor Párizsban bemutatták a harmadik negyedév eladási adatait.
A vállalat a kedvezőtlen folyamatokat most áremeléssel és a termelékenység növekedéssel kívánja ellensúlyozni. A nyersanyagok beszerzésével kapcsolatos problémák mellett sok vállalat panaszkodik a logisztikai költségek jelentős növekedésére is. A vezetőség azonban megerősítette az idei előrejelzését.
A harmadik negyedévben a Danone 5,8 százalékkal, majdnem 6,2 milliárd euróra növelte eladásait. A devizahatásokkal, valamint a felvásárlásokkal és értékesítésekkel kiigazítva a növekedés 3,8 százalék volt. Így folytatódott az előző negyedévi növekedési tendencia. Valamennyi terület hozzájárult az értékesítés növekedéséhez, különösen a tej- és zöldségtermékek üzletága folytatta erős fejlődését. De az üdítőital és ásványvíz kereskedelmével foglalkozó részleg és a különleges élelmiszerek divíziója is helytállt.
2021-ben a Danone továbbra is a nyereséges növekedés visszatérésére számít az év második felében – számolt be a német Handelsblatt gazdasági lap. A társaság gyenge első negyedévet követően az első hat hónapban alacsonyabb bevétellel rendelkezett az előző évhez képest. A csoport nem adott ki információkat a nyereség alakulásáról.
A Danone-csoport termékeit mind az öt kontinensen, a világ 140 piacán árulják, és több mint százezer munkavállalója van. A cég vezető pozíciókat tölt be a friss tejtermékek, a palackozott vizek, a bébiételek és a kórházi táplálkozás piacán. A tejtermékek és növényi alapú termékek a bevételek 54 százalékát adják, a speciális táplálkozási szerek pedig a 30 százalékot. Utóbbi tartoznak a csecsemőknek és kisgyermekeknek készített termékek és a kórházi termékeik. A többek között Evian, Volvic, Badoit, illetve Aqua márkanéven forgalmazott ásványvizek biztosítják az árbevétel 15 százalékát.
A Danone Kft. egyébként vezető helyet foglal el a magyar friss tejtermékek piacán és szintén piacvezető a joghurt kategóriában. A Danone Kft. savanyított tejkészítmények (kefir, natúr és gyümölcsjoghurtok és tejdesszertek), illetve az Alpro termékek forgalmazásával foglalkozik Magyarországon.