Felülteljesítette az elemzői várakozásokat árbevétel és eredmény területén is a Heineken.
Az árbevétel 5,6 százalékkal lett magasabb, míg az elemzők 5,1 százalékot becsültek. 2019-ben 2,8 milliárd dollárt tett ki a vállalat jövedelme. Az árbevétel növekedése az ázsiai régiónak volt köszönhető, ahol 12 százalékkal értékesítettek több terméket – közölte az Equilor Befektetési Zrt. A bejelentés egy nappal az után érkezett, hogy a világ második legnagyobb sörgyártójának a vezérigazgatója lemondott.
A Heineken által eladott sör mennyisége 3,1 százalékkal bővült tavaly. A Kelet-Európát, Közép-Keletet és Afrikát összefogó régióban 4,6 százalékkal bővültek az értékesítések, Észak- és Dél-Amerikában pedig 2,6 százalékkal. Ázsiában volt legnagyobb a bővülés üteme, 11,8 százalékkal ugrottak meg az eladások. Európában viszont 0,2 százalékkal enyhén csökkentek az értékesített mennyiség. Több mint negyven országban, köztük Brazíliában, Mexikóban, Dél-Afrikában, Nigériában, az Egyesült Királyságban, Romániában és Németországban is két számjegyű volt az eladások bővülése. Összesen 12 olyan ország volt, ahol több mint egymillió hektoliter sört adtak el a Heineken tulajdonában lévő cégek.
A Heineken árfolyama 5,2 százalékkal 102,85 euróra emelkedett az amszterdami tőzsdén. Idén már 8,4 százalékkal emelkedett a kurzus, az elmúlt egy évben 19,3 százalékkal ment feljebb az árfolyam.
Az elemzők enyhén optimisták a Heinekennel kapcsolatban. A Marketscreener adatbázisa szerint a 23 elemző átlagos célárfolyama 5,2 százalékos árfolyam-növekedést vetít előre. Hét elemző vételre, három felülsúlyozásra, tizenegy tartásra, egy alulsúlyozásra, egy pedig eladásra ajánlja a papírt. Az átlagos ajánlás felülsúlyozás, ami azt jelenti, hogy azoknak javasolnak vételt, akik már rendelkeznek Heineken részvénnyel.