A környezetterhelés csökkentése az elsődleges célja a John Deere óriásvállalatnak, amely a novemberi Agritechnica mezőgazdasági kiállításon egy 9 literes, etanolhajtású motorkoncepciót mutat be a nagyközönségnek.
Egyre-másra készülnek az alternatív hajtóanyaggal működő motorok, az elektromos, gáz- vagy akár bioetanol-üzemű erőforrások mezőgazdasági felhasználása is egyre szélesebb körben terjed, köszönhetően a gyártók szakadatlan fejlesztéseinek.
A közelmúltban az amerikai John Deere jelentette be, hogy (bio)etanollal működő motor elkészítésén dolgozik. A gázolajat legalább részben kiváltani képes etanolt keményítőből vagy cukorból, élesztővel termeltetik anaerob fermentációval. Az 1970-es évek óta a kukorica számít az etanolgyártás elsődleges nyersanyagának, logikus tehát, hogy a mezőgazdasági gépek is nagyobb arányban használják ezt az üzemanyagot.
A John Deere egyszerre négy területen is fejlesztéseket hajt végre a gépei zéró emissziója érdekében. Az új műszaki-technikai megoldások a hagyományos belsőégésű motorokat éppúgy érintik, mint a hibrideket, valamint a tisztán elektromos erőforrásokat, de az óriásvállalat nagy hangsúlyt fektet a megújuló üzemanyagok használatára is.
Az utóbbi téren a biodízel, a hidrogénezett növényi olaj (HVO), valamint az etanol szerepel a célkeresztjében mint a legígéretesebb lehetőségek. Az etanol előnye, hogy a kukorica mellett búzából, cukornádból, illetve egy sor másfajta kultúrnövényből is készülhet, így elvileg nincs akadálya, hogy a világ bármelyik táján előállítsák és felhasználják.
A legújabb hírek szerint a John Deere egy 9 literes, etanolhajtású motor koncepcióját tárja majd a szélesebb nyilvánosság elé a novemberi hannoveri Agritechnica szakkiállításon. Részletesebb műszaki adatok egyelőre nem érhetők el róla, de bő egy hónap múlva alighanem fellebben a fátyol az erőforrásról.