Gépinfo

Álom és valóság határán a Lexus legkisebb szabadidőjárműve

Agrofórum Online

Három európai digitális képzőművészt kért fel a Lexus, hogy teremtsen különleges világot a Lexus LBX köré. „A mindennapi nem mindennapi” kampányszlogen köré rendeződő alkotások elmossák a határvonalat a képzeletbeli és a tényleges között.

A virtuális világban rejlő lehetőségek évekkel ezelőtt megragadták a Lexus figyelmét. 2020-ban megteremtették azt a Lexus AR Play (kiterjesztett valóság) funkciót, amellyel saját életkörnyezetünkbe helyezhetünk bele Lexus modelleket, majd pár évre rá mesterséges intelligenciával ötvözték ezt a rendszert, lehetővé téve, hogy tetszőleges háttérrel jelenítsék meg az autókat.

Három vizuális alkotóművész

A legújabb ötletet akár a fenti alkalmazások továbbfejlesztésének is tekinthetjük, ám azokkal ellentétben nem interaktív. A Lexus három vizuális alkotóművészt kért fel arra, hogy teremtsék meg azt a környezetet, amely a lehető legpontosabban kifejezi a Lexus LBX városi crossover jelmondatát: Everyday Extraordinary, azaz „a mindennapi nem mindennapi”. A svéd Andreas Wannerstedt, a spanyol Ricardo Orts és az Egyesült Királyságban élő és alkotó Charlotte Taylor a számukra ismerős műfajokat: a háromdimenziós grafika, az építészet, a videógrafika eszközeit alkalmazva varázslatos helyszíneket álmodtak a legkisebb Lexus köré.

A crossoverhez kapcsolódó szlogen is megjelenik a művészek álomvilágának ábrázolásában
A crossoverhez kapcsolódó szlogen is megjelenik a művészek álomvilágának ábrázolásában

Két univerzum

Munkáikban a Lexus LBX két univerzum lakója: a képzelet álomvilágából érkezik, de a mi kézzel fogható valóságunkban van otthon. A városi crossover nemcsak felfogásában, de ügyfélkörében is vadonatúj megközelítést képvisel a Lexus életében. Felszabadult, fiatalos értékrenddel bír, és bár céljai és eszközei egyaránt kívül helyezik az idősebb generációk – azaz a felsőbb kategóriás Lexus modellek – komfortzónájából, pont ez teszi hitelessé és egyedülállóvá a piacon.

Hétköznapi helyszínek

A grafikus alkotások a Lexus LBX átfogó páneurópai kampányának képezik a részét: ennek egy korábbi fázisában európai nagyvárosokban – Milánóban, Londonban, Madridban és Párizsban – jelent meg a városi crossover, varázslatosan átalakítva az egyébként teljesen hétköznapi helyszíneket. A kampányban prémiumélménnyé nemesedett a parkolóház, az utcai pékség és az autómosó, részben attól, hogy megjelent benne vagy előtte a Lexus LBX.

Fotó: Lexus

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

320 tehenet takarmányoz egyetlen keveréssel egy új monstrum

2025. október 30. 13:10

A legalább 2000 jószágot és azok szaporulatát tartó tehenészeteknek ajánlja a német Siloking a legújabb monstrumát.

Szép a forgatás nélküli művelés, de van egy nagy problémája, amire most megoldást találtak

2025. október 29. 09:10

A szántás elhagyása rengeteg előnnyel jár, a szármaradványok talajfelszínen hagyása viszont némileg megnehezíti a vetést. Ennek kiküszöbölésére született egy újfajta, izgalmas technológia.

200 hektárt vetettek be egyetlen feltöltéssel, 28 méteres munkaszélességű géppel

2025. október 27. 09:10

Egy német gyártóvállalat olyan dimenziót kínál a növénytermesztő gazdáknak, amit Magyarországon szinte kihasználni is lehetetlen.

Sárban aratják a silókukoricát, két traktor húzza a pótkocsit

2025. október 26. 13:10

A klímaváltozás idén is kíméletlenül éreztette hatását Európában. Míg azonban Magyarországon aszály nehezítette a gazdák életét, máshol a rengeteg csapadék akadályozta a mezőgazdasági munkákat.