Három európai digitális képzőművészt kért fel a Lexus, hogy teremtsen különleges világot a Lexus LBX köré. „A mindennapi nem mindennapi” kampányszlogen köré rendeződő alkotások elmossák a határvonalat a képzeletbeli és a tényleges között.
A virtuális világban rejlő lehetőségek évekkel ezelőtt megragadták a Lexus figyelmét. 2020-ban megteremtették azt a Lexus AR Play (kiterjesztett valóság) funkciót, amellyel saját életkörnyezetünkbe helyezhetünk bele Lexus modelleket, majd pár évre rá mesterséges intelligenciával ötvözték ezt a rendszert, lehetővé téve, hogy tetszőleges háttérrel jelenítsék meg az autókat.
Három vizuális alkotóművész
A legújabb ötletet akár a fenti alkalmazások továbbfejlesztésének is tekinthetjük, ám azokkal ellentétben nem interaktív. A Lexus három vizuális alkotóművészt kért fel arra, hogy teremtsék meg azt a környezetet, amely a lehető legpontosabban kifejezi a Lexus LBX városi crossover jelmondatát: Everyday Extraordinary, azaz „a mindennapi nem mindennapi”. A svéd Andreas Wannerstedt, a spanyol Ricardo Orts és az Egyesült Királyságban élő és alkotó Charlotte Taylor a számukra ismerős műfajokat: a háromdimenziós grafika, az építészet, a videógrafika eszközeit alkalmazva varázslatos helyszíneket álmodtak a legkisebb Lexus köré.
Két univerzum
Munkáikban a Lexus LBX két univerzum lakója: a képzelet álomvilágából érkezik, de a mi kézzel fogható valóságunkban van otthon. A városi crossover nemcsak felfogásában, de ügyfélkörében is vadonatúj megközelítést képvisel a Lexus életében. Felszabadult, fiatalos értékrenddel bír, és bár céljai és eszközei egyaránt kívül helyezik az idősebb generációk – azaz a felsőbb kategóriás Lexus modellek – komfortzónájából, pont ez teszi hitelessé és egyedülállóvá a piacon.
Hétköznapi helyszínek
A grafikus alkotások a Lexus LBX átfogó páneurópai kampányának képezik a részét: ennek egy korábbi fázisában európai nagyvárosokban – Milánóban, Londonban, Madridban és Párizsban – jelent meg a városi crossover, varázslatosan átalakítva az egyébként teljesen hétköznapi helyszíneket. A kampányban prémiumélménnyé nemesedett a parkolóház, az utcai pékség és az autómosó, részben attól, hogy megjelent benne vagy előtte a Lexus LBX.
Fotó: Lexus