11℃ 1℃
március 3. Kornélia, Kunigunda, Frigyes
Gépinfo

Bődületes erejű hidrogénmotorokon dolgozik a Kohler

Agrofórum Online

A Kohler vállalatóriás is komolyabban érdeklődni kezdett a hidrogénhajtás mezőgazdasági bevezetése iránt, már el is kezdték a szántóföldi teszteket.

A járműiparban egyre inkább teret nyer az az elképzelés, hogy a tisztán elektromos masinák helyett/mellett megfelelő irány volna a hidrogén-üzemanyagcellás megoldások fejlesztése. Ez persze a mezőgazdasági járművekre is igaz, a nyilvánvaló előnyök pedig a termelőket is gyorsan meggyőzhetik.

A Totalcar cikke szerint pár hetes próba után 10 emberből 8 a hidrogénhajtású járművet választaná az elektromossal szemben. Miért? Mert (személyautóknál) a hatótávolság legalább 400–500 kilométer, az újratankolás 5 perc alatt megtörténhet, a vezetési élmény pedig közelebb áll a benzines/dízeles kocsiknál megszokotthoz.

Ráadásul a megoldás ugyanolyan tiszta, hiszen a hidrogénhajtású autók hidrogénből a levegő oxigénjének felhasználásával állítanak elő energiát, miközben melléktermékként csupán víz keletkezik.

Nem csoda, hogy a nagyobb motorgyártók többsége már jó ideje kísérletezik a technológiával. Az amerikai Kohler is bejelentette a közelmúltban, hogy a csoporthoz tartozó Kohler Energy már a szántóföldi teszteket is elkezdte a hidrogén-üzemanyagcellás megoldással.

Nem teljesen a nulláról kezdték a fejlesztést, alapul a gázolajüzemű KDI 2504 TCR erőforrásuk szolgált. Az eredmények máris biztatóak, hiszen 20 kW (27 LE) teljesítménytől egészen 5 MW-ig (6700 LE) képesek így motorokat előállítani, amelyek semmilyen tekintetben nem maradnak el a fosszilis üzemanyagokkal hajtott változatoktól. Ez éppúgy igaz a csúcs- és alsó tartománybeli nyomatékokra, mint a tranziens összetevőkre, valamint a vezethetőségre.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ez lett a nemzet kedvenc traktora Németországban – meglepő?

2025. február 20. 09:40

2024-ben összesen 29 291 darab új traktor talált gazdára Németországban. Ez 1042 darabos, vagyis 3,4 százalékos visszaesést jelent.

Háromtengelyessé szerelték át az orosz nagytraktort

2025. február 19. 08:10

A Kirovec 6x6 erőgép immár 20,5 tonnás tömeggel büszkélkedhet, amivel persze nem túl kíméletes a talajhoz.

Elsőként a világon: elektromos hajtású forgóborona született – de mennyire bírja a kemény munkát?

2025. február 17. 14:40

Az olasz gyártó egyelőre a legkisebb, 3 méteres munkaszélességben készítette el az elektromos munkagép prototípusát.

Bikaerős gumihevederes traktorral kísérleteznek a kínaiak

2025. február 12. 13:10

Az egyelőre prototípusként létező gép 220 LE-s motorral szerelt, powershift váltóval ellátott, és meglepően fordulékony.

A kínaiak rózsaszínben látják a világot

2021. december 21. 05:36

A vezető nélküli (robot) mezőgazdasági gépek fejlesztésében a kínaiak nagy erőfeszítéseket tesznek és nem is eredménytelenül.

A hidrogénhajtás újra előtérbe kerül!

2021. szeptember 7. 04:36

Az utóbbi időben mind több információ jelent meg, amelyek a hidrogénhajtású motorok kifejlesztését célzó megoldásról tájékoztatnak. A következőkben ezekről adunk egy rövid körképet.

A H2 Fendt Helios traktor volt a német hidrogénhét sztárja

2024. június 27. 08:40

A hidrogén hasznosítása volt a téma a német hidrogénhéten megrendezett találkozón, amelyen a Fendt két hidrogénmeghajtású traktorral vett részt.

Rossz út a villamosítás, jöhetnek a hidrogénüzemű traktorok?

2024. november 17. 10:10

Megfelelő módosításokkal a hidrogén műszakilag képes meghajtani az eredetileg dízel- vagy benzinüzemű belsőégésű motorral felszerelt járművet.