8℃ 3℃
december 11. Árpád, Árpádina, Damazusz
Gépinfo

Bődületes erejű hidrogénmotorokon dolgozik a Kohler

Agrofórum Online

A Kohler vállalatóriás is komolyabban érdeklődni kezdett a hidrogénhajtás mezőgazdasági bevezetése iránt, már el is kezdték a szántóföldi teszteket.

A járműiparban egyre inkább teret nyer az az elképzelés, hogy a tisztán elektromos masinák helyett/mellett megfelelő irány volna a hidrogén-üzemanyagcellás megoldások fejlesztése. Ez persze a mezőgazdasági járművekre is igaz, a nyilvánvaló előnyök pedig a termelőket is gyorsan meggyőzhetik.

A Totalcar cikke szerint pár hetes próba után 10 emberből 8 a hidrogénhajtású járművet választaná az elektromossal szemben. Miért? Mert (személyautóknál) a hatótávolság legalább 400–500 kilométer, az újratankolás 5 perc alatt megtörténhet, a vezetési élmény pedig közelebb áll a benzines/dízeles kocsiknál megszokotthoz.

Ráadásul a megoldás ugyanolyan tiszta, hiszen a hidrogénhajtású autók hidrogénből a levegő oxigénjének felhasználásával állítanak elő energiát, miközben melléktermékként csupán víz keletkezik.

Nem csoda, hogy a nagyobb motorgyártók többsége már jó ideje kísérletezik a technológiával. Az amerikai Kohler is bejelentette a közelmúltban, hogy a csoporthoz tartozó Kohler Energy már a szántóföldi teszteket is elkezdte a hidrogén-üzemanyagcellás megoldással.

Nem teljesen a nulláról kezdték a fejlesztést, alapul a gázolajüzemű KDI 2504 TCR erőforrásuk szolgált. Az eredmények máris biztatóak, hiszen 20 kW (27 LE) teljesítménytől egészen 5 MW-ig (6700 LE) képesek így motorokat előállítani, amelyek semmilyen tekintetben nem maradnak el a fosszilis üzemanyagokkal hajtott változatoktól. Ez éppúgy igaz a csúcs- és alsó tartománybeli nyomatékokra, mint a tranziens összetevőkre, valamint a vezethetőségre.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Piacra került az egyik legmutatósabb nagytraktor, a műszaki tartalomra is elégedetten csettinthetünk

2025. december 8. 13:10

A hatalmas kiterjedésű mezőgazdasági területek művelése nagy teljesítményű gépeket kíván meg, ezt az igényt elégíti ki Argentína legnagyobb gyártója is.

Földindulásszerű bejelentés, erre a hírre vártak hónapok óta a mezőgépgyártásban

2025. december 6. 16:10

Hatalmas cégfelvásárlás híre érkezett a rakodógépek területéről, az ügylet a magyarországi gazdálkodókat is alighanem érinteni fogja.

Egyesül a MEGOSZ és a MEGFOSZ, szenzációs együttműködés körvonalazódik, megvan az új név is

2025. december 3. 09:10

A géptámogatások intézményesített rendszere is generálta eddig a gépgyártók és a gépforgalmazók közötti különbözőséget, aminek most véget lehet vetni.

Hihetetlenül olcsó a Valtra új traktorszériájának fenntartása, már csak tankolni kell

2025. december 1. 13:10

A fenntarthatóság és környezetvédelem fogalmait eddig talán nem kapcsoltuk a mezőgazdasági traktorokhoz, de a Valtra újdonsága ebben is változást hoz.

A kínaiak rózsaszínben látják a világot

2021. december 21. 05:36

A vezető nélküli (robot) mezőgazdasági gépek fejlesztésében a kínaiak nagy erőfeszítéseket tesznek és nem is eredménytelenül.

A hidrogénhajtás újra előtérbe kerül!

2021. szeptember 7. 04:36

Az utóbbi időben mind több információ jelent meg, amelyek a hidrogénhajtású motorok kifejlesztését célzó megoldásról tájékoztatnak. A következőkben ezekről adunk egy rövid körképet.

Rossz út a villamosítás, jöhetnek a hidrogénüzemű traktorok?

2024. november 17. 10:10

Megfelelő módosításokkal a hidrogén műszakilag képes meghajtani az eredetileg dízel- vagy benzinüzemű belsőégésű motorral felszerelt járművet.

A H2 Fendt Helios traktor volt a német hidrogénhét sztárja

2024. június 27. 08:40

A hidrogén hasznosítása volt a téma a német hidrogénhéten megrendezett találkozón, amelyen a Fendt két hidrogénmeghajtású traktorral vett részt.