8℃ -1℃
március 3. Kornélia, Kunigunda, Frigyes
Gépinfo

DLG tanúsítványt kapott a FLIEGL KDS 270 muck control

Agrofórum Online

A hígtrágya mellett sok gazda használ szilárd szervesanyagot is, ha organikus trágyázásról van szó. A Fliegl ezért döntött úgy, hogy bővíti termékpalettáját és szórástechnikáját a láncos trágyaszóróval.

Az első típus éppen a 2019-es AGRITECHNICA kiállításon volt megtekinthető. Azóta szorgalmasan optimalizálták, fejlesztették, tesztelték, amíg a trágyaszóró készen nem állt szilárd szerves tápanyagok szórására. Ezt egyértelműen bizonyítja a Német Agrárszövetség által végzett szakmai teszt is.

A Fliegl KDS 270 muck control esetében egy univerzális szóróról beszélünk kaparófenékkel és két vízszintes tépőhengerrel dolgozó szóró szerkezettel. A KDS 270 raktere 1.4 méter magas, 2.15 méter széles és 7 méter hosszú, aminek köszönhetően kapacitása kb. 21 m3. A raktér oldalfalai és padlója ötvözött acélból készült, a tandem futómű pedig zártszerelvényből. Mindkét anyag extrém stabil, mindeközben könnyű.
A tengelyek parabola-, a vonórúd hidraulikus rugózású. Átfordítható alsó vagy felső kapcsolásra, így biztosítva a jobb utazási kényelmet és a szántón a munkavégzést.

A láncos lehordó rendszer a KDS-nél két láncból áll, mindkettő 140-140 egymással összekapcsolt láncszemből. Minden egyes láncszem akár 50 tonna szakítóerőig terhelhető. A láncok 41 darab teljesen zárt kaparólécet hordoznak.

A kaparószerkezetet egy hidromotor oldalsó hajtóművön keresztül mozgatja, amely sebessége fokozatok nélkül állítható. Idővel a láncok feszessége csökkenhet, de egy mechanikus vagy hidraulikus láncfeszítővel egyszerűen utánállítható.

A raktér és a szóró egy hidraulikával működtetett trágyazsilippel van elválasztva egymástól. Ahhoz, hogy az optimális tömítettség garantált legyen, egy belső vezetőkerettel is ellátták az eszközt. A zsilip nyitása fokozatok nélkül könnyedén állítható a fülkéből, és a kocsi homlokfalán jól látható, mennyire van nyitva.

A trágyazsilip után 2 vízszintes, 770 mm átmérőjű tépőhenger következik. Ezek a trágya keveréséért, fellazításáért, adagolásáért felelnek. A kések könnyedén kicserélhetőek, ezért elhasználódás esetén nem okoz problémát a javításuk. Ha nehezedik a tépőhengerek munkája, a rendszer a fordulatszám csökkenését érzékelve automatikusan lassít, majd leáll.

A KDS 270 egyik legfontosabb eleme a varioSPLASH szórószerkezet, amely két nagyméretű HB 400 kopásálló acél szórótányérral dolgozik. Az 1100 mm átmérőjű

tányérokon egyenként 6 db cserélhető, állítható szórószögű kidobólapát található, HB 400 kopásálló acélból készült belső betétekkel és egyedileg állítható biztosító csavarokkal. A tányérok szórási szöge mechanikusan, opcióban akár hidraulikusan is állítható. Ennek köszönhetően alkalmazkodik kiválóan a KDS minden helyzethez.

A hektáronkénti szórás mennyiségét a kaparólánc sebessége, a trágyazsilip nyitottsága és a traktor sebessége határozza meg.

A teljes szórószerkezet, vagyis a szórótányérok és tépőhengerek meghajtása olajfürdős hajtóművel történik.

3 napon keresztül tesztelték a szabványosított mühldorfi gyár próbapályáján a trágyaszórót. A DLG vizsgálaton 4 féle anyaggal próbálták a KDS 270 szórási munkáját, különböző kiszórt mennyiségekkel: baromfitrágya, szeparátum, istállótrágya és komposzt.

A vizsgálat alapját a Német Agrárszövetségnek „az organikus tápanyagok szórása” szabálya képezte, aminek értékhatárai minden kategóriában éppen a vizsgálat előtt 5%-al szigorodtak.

A megállapított változási együttható a vízszintes kijuttatás esetében mind a négy szóróanyagnál 20% alatt maradt. A trágya és a komposzt kijuttatásának mennyiségét is jóra (+) értékelték. A baromfitrágya vízszintes kijuttatása 12 méter széles szórása nagyon jó (++) értéket kapott, 22 méternél pedig megfeleltnek (o) minősítették. A szeparátum vízszintes kijuttatása 5t/ha mennyiségnél illetve a hozzátartozó 16 méter széles kijuttatást nagyon jóra, a 30t/ha és a hozzátartozó 20 méter széles kijuttatást jóra értékelték.

Ezek a túlnyomórészt nagyon jó és jó eredmények rászolgáltak arra, hogy a Német Agrárszövetség a Fliegl KSD 270 muck controlt DLG tanúsítvánnyal honorálja.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ez lett a nemzet kedvenc traktora Németországban – meglepő?

2025. február 20. 09:40

2024-ben összesen 29 291 darab új traktor talált gazdára Németországban. Ez 1042 darabos, vagyis 3,4 százalékos visszaesést jelent.

Háromtengelyessé szerelték át az orosz nagytraktort

2025. február 19. 08:10

A Kirovec 6x6 erőgép immár 20,5 tonnás tömeggel büszkélkedhet, amivel persze nem túl kíméletes a talajhoz.

Elsőként a világon: elektromos hajtású forgóborona született – de mennyire bírja a kemény munkát?

2025. február 17. 14:40

Az olasz gyártó egyelőre a legkisebb, 3 méteres munkaszélességben készítette el az elektromos munkagép prototípusát.

Bikaerős gumihevederes traktorral kísérleteznek a kínaiak

2025. február 12. 13:10

Az egyelőre prototípusként létező gép 220 LE-s motorral szerelt, powershift váltóval ellátott, és meglepően fordulékony.

Kevesebb pótkocsi fogyott az aratás előtt

2019. július 9. 09:39

Összesen 717 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2019 első hat hónapjában itthon, ez 25 százalékos csökkenés tavalyhoz képest.

Élelmiszerellátás fenntartása hazai gépekkel

2020. március 30. 13:33

Járvány van, rendkívüli helyzet van, az élelmiszertermelés mégsem állhat le! A magyar mezőgazdasági gépgyárak sem álltak le, folyamatosan biztosítják a jó gépeket, jó áron, az alkatrészellátás is zavartalan.

Sokoldalú a szállításban a Fliegl új tartálykocsija

2023. november 24. 09:10

A Fliegl csoport egy újabb modellel bővíti termékpalettáját a szállítókocsik szektorában: az új TFW 26500 ROAD X LINE modellel. A konstrukció egy háromtengelyes, forgónyerges kormányzású tartályon alapul.

Magabiztosan őrizte vezető helyét a Fliegl 2022-ben a mezőgazdasági pótkocsipiacon

2023. január 19. 14:55

Tömegkategória szerinti bontásban toronymagasan a 10 és 30 tonna közöttiek lettek az elsők 1334 darabbal, ami 70 százalékos piaci részesedés.