Gépinfo

DLG tanúsítványt kapott a FLIEGL KDS 270 muck control

Agrofórum Online

A hígtrágya mellett sok gazda használ szilárd szervesanyagot is, ha organikus trágyázásról van szó. A Fliegl ezért döntött úgy, hogy bővíti termékpalettáját és szórástechnikáját a láncos trágyaszóróval.

Az első típus éppen a 2019-es AGRITECHNICA kiállításon volt megtekinthető. Azóta szorgalmasan optimalizálták, fejlesztették, tesztelték, amíg a trágyaszóró készen nem állt szilárd szerves tápanyagok szórására. Ezt egyértelműen bizonyítja a Német Agrárszövetség által végzett szakmai teszt is.

A Fliegl KDS 270 muck control esetében egy univerzális szóróról beszélünk kaparófenékkel és két vízszintes tépőhengerrel dolgozó szóró szerkezettel. A KDS 270 raktere 1.4 méter magas, 2.15 méter széles és 7 méter hosszú, aminek köszönhetően kapacitása kb. 21 m3. A raktér oldalfalai és padlója ötvözött acélból készült, a tandem futómű pedig zártszerelvényből. Mindkét anyag extrém stabil, mindeközben könnyű.
A tengelyek parabola-, a vonórúd hidraulikus rugózású. Átfordítható alsó vagy felső kapcsolásra, így biztosítva a jobb utazási kényelmet és a szántón a munkavégzést.

A láncos lehordó rendszer a KDS-nél két láncból áll, mindkettő 140-140 egymással összekapcsolt láncszemből. Minden egyes láncszem akár 50 tonna szakítóerőig terhelhető. A láncok 41 darab teljesen zárt kaparólécet hordoznak.

A kaparószerkezetet egy hidromotor oldalsó hajtóművön keresztül mozgatja, amely sebessége fokozatok nélkül állítható. Idővel a láncok feszessége csökkenhet, de egy mechanikus vagy hidraulikus láncfeszítővel egyszerűen utánállítható.

A raktér és a szóró egy hidraulikával működtetett trágyazsilippel van elválasztva egymástól. Ahhoz, hogy az optimális tömítettség garantált legyen, egy belső vezetőkerettel is ellátták az eszközt. A zsilip nyitása fokozatok nélkül könnyedén állítható a fülkéből, és a kocsi homlokfalán jól látható, mennyire van nyitva.

A trágyazsilip után 2 vízszintes, 770 mm átmérőjű tépőhenger következik. Ezek a trágya keveréséért, fellazításáért, adagolásáért felelnek. A kések könnyedén kicserélhetőek, ezért elhasználódás esetén nem okoz problémát a javításuk. Ha nehezedik a tépőhengerek munkája, a rendszer a fordulatszám csökkenését érzékelve automatikusan lassít, majd leáll.

A KDS 270 egyik legfontosabb eleme a varioSPLASH szórószerkezet, amely két nagyméretű HB 400 kopásálló acél szórótányérral dolgozik. Az 1100 mm átmérőjű

tányérokon egyenként 6 db cserélhető, állítható szórószögű kidobólapát található, HB 400 kopásálló acélból készült belső betétekkel és egyedileg állítható biztosító csavarokkal. A tányérok szórási szöge mechanikusan, opcióban akár hidraulikusan is állítható. Ennek köszönhetően alkalmazkodik kiválóan a KDS minden helyzethez.

A hektáronkénti szórás mennyiségét a kaparólánc sebessége, a trágyazsilip nyitottsága és a traktor sebessége határozza meg.

A teljes szórószerkezet, vagyis a szórótányérok és tépőhengerek meghajtása olajfürdős hajtóművel történik.

3 napon keresztül tesztelték a szabványosított mühldorfi gyár próbapályáján a trágyaszórót. A DLG vizsgálaton 4 féle anyaggal próbálták a KDS 270 szórási munkáját, különböző kiszórt mennyiségekkel: baromfitrágya, szeparátum, istállótrágya és komposzt.

A vizsgálat alapját a Német Agrárszövetségnek „az organikus tápanyagok szórása” szabálya képezte, aminek értékhatárai minden kategóriában éppen a vizsgálat előtt 5%-al szigorodtak.

A megállapított változási együttható a vízszintes kijuttatás esetében mind a négy szóróanyagnál 20% alatt maradt. A trágya és a komposzt kijuttatásának mennyiségét is jóra (+) értékelték. A baromfitrágya vízszintes kijuttatása 12 méter széles szórása nagyon jó (++) értéket kapott, 22 méternél pedig megfeleltnek (o) minősítették. A szeparátum vízszintes kijuttatása 5t/ha mennyiségnél illetve a hozzátartozó 16 méter széles kijuttatást nagyon jóra, a 30t/ha és a hozzátartozó 20 méter széles kijuttatást jóra értékelték.

Ezek a túlnyomórészt nagyon jó és jó eredmények rászolgáltak arra, hogy a Német Agrárszövetség a Fliegl KSD 270 muck controlt DLG tanúsítvánnyal honorálja.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Román kistraktorok a fiatal gazdáknak

2024. december 13. 08:40

Uniós országként Romániában is működik a Fiatal Gazda pályázat, amelyen a termelők 45 éves korukig vehetnek részt.

Letarolják a kínaiak az európai autópiacot?

2024. december 8. 14:10

A Chery vállalat 2024-ben kezdte meg európai terjeszkedését, elsőként az Omoda és Jaecoo márkák bevezetésével.

A Ford Ranger év végére megelőzheti a Toyota Hiluxot a magyar pickup-piacon

2024. december 5. 13:10

A tavalyihoz képest 13 százalékkal 4966 darabosra hízó pick-up-piacon a Toyota Hilux az első 43,1 százalékos piaci részesedéssel.

Éjszakai kiadás készült a Claas traktorokból

2024. november 21. 15:10

Exkluzív verzióban érhető el az Arion 550 Cmatic és 660 Cmatic, valamint az Axion 830 Cmatic, 870 Cmatic, 930 Cmatic és 960 Cmatic.

Pótkocsipiac: jól kezdte az évet a Pronar

2018. február 8. 09:05

Összesen 90 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2018 első hónapjában Magyarországon, ez 43 százalékos növekedés tavaly januárhoz képest.

A csuklós láncborona Európában is hódít?

2022. március 3. 05:36

A sekély talajművelés iránti igény (energia és talajnedvesség megőrzése) és a növényvédőszer-alkalmazás csökkentésének követelményei új megoldások, illetve régi eszközök újszerű használatát eredményezte.

Magyar sikergépek Abdáról - Hígtrágya-kijuttatás, talajkímélő átrakókocsi, láncos trágyaszóró

2020. február 3. 15:49

A FLIEGL a termékfejlesztések mellett az értékesítésben is komoly sikerekről számolhatott be a budapesti agrárrendezvényen.

Gépészet Videó

Sokoldalú a szállításban a Fliegl új tartálykocsija

2023. november 24. 09:10

A Fliegl csoport egy újabb modellel bővíti termékpalettáját a szállítókocsik szektorában: az új TFW 26500 ROAD X LINE modellel. A konstrukció egy háromtengelyes, forgónyerges kormányzású tartályon alapul.