Gépinfo

Egyre népszerűbbek az SUV-modellek a használt autók piacán

Agrofórum Online

Az első negyedévben a gépkocsiátírások száma több mint 25 ezerrel haladta meg az egy évvel korábbiakat. Így a március végéig gazdát cserélt 226 ezer használt autó 12,9 százalékkal több az elmúlt év azonos időszakában regisztráltnál – olvasható a Datahouse összesítésében. A legnépszerűbb márkának az Opel, a Volkswagen és a Suzuki számított.

Az idei legerősebb hónap a március volt, 76 788 adásvétellel, ami 5,3 százalékkal haladta meg a piac tavalyi harmadik havi teljesítményét. Ugyanakkor a múlt hónapban és az első negyedévben egyaránt az Opel és a Volkswagen vezette a használtpiacot, mégpedig jókora előnnyel.

Stabil márkasorrend

A 8311 Opel-átírás 10,82 százalékos piaci részesedést jelent. A 7937 Volkswagen pedig 10,34 százalékot, míg a harmadik helyen lévő Suzuki a 6398 átírással mindössze 8,33 százalékos piaci részesedést ért el. A márciusihoz képest az első negyedéves összesítésben a sorrend semmit sem változott, sőt, a márkák piaci részesedése is csupán néhány tized százalékkal különbözik a két listán.

Az idei első negyedévben a 15 legkeresettebb márka közé a Ford, a BMW, a Skoda, a Toyota, a Renault, a Mercedes-Benz, az Audi, a Peugeot, a Fiat, a Citroen, a Mazda és a Kia került be.

Nagy változás jöhet

Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatója szerint 3-4 év múlva markáns változást fogunk látni a márkák sorrendjében, piaci részesedésükben, illetve a méretkategóriákban is. Ma ugyanis az átírásokat az alsó középkategória vezeti 64 204 darabbal és 28,38 százalékos piaci részesedéssel. Utánuk következnek a kisautók (47 797 darab, 21,13%), valamint a felső középkategória (32 086 darab, 14,19%) előtt.

A magyar piac sajátossága, hogy a negyedik legnagyobb forgalmú kategóriából, az alsó középméretű C-SUV modellekből csupán 11 746 cserélt gazdát, ami mindössze 5,19 százalékos részesedést jelent.

Legkeresettebb modellek

A használtpiac legkeresettebb modelljei évek óta nagyjából ugyanazok, és az átírások adatai azt mutatják, hogy ezek többnyire tizenéves autók. Ám – amint Tóth Péter rámutatott – az SUV kategória hazánkban is vitathatatlanul népszerű. A Swift, az Astra vagy a Focus viszont nem ilyen, tehát ezeket előbb-utóbb SUV-modellek szorítják le a dobogóról. Így a kategóriasorrend is át fog alakulni.

Feltörekvő márkák

„Emellett például a Kia/Hyundai ma hat-nyolc éves, népszerű modelljei egyre keresettebbek lesznek a használtpiacon. Úgyhogy el tudom képzelni, hogy a használtpiac népszerűségi listáját vezető márkák helyét az ilyen feltörekvő márkák fenyegethetik akár néhány év múlva” – mondta a Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatója. Rámutatott ugyanakkor, hogy az európai uniós szintű tendencia szerint az elmúlt másfél évben a használt elektromos és hibrid autók ára jóval gyorsabban és nagyobb mértékben csökkent, mint a belső égésű motorral ellátott modelleké. Vagyis az e-autók kevésbé tartják az értéküket.

Miért csökken erősebben a használt e-autók ára?

Az okokról Tóth Péter elmondta, hogy az elektromos autók vásárlóit egyrészt az befolyásolja, hogy akinek naponta 400-500 kilométert kell megtennie, és a munkája nem teszi lehetővé, hogy a töltöttséget figyelje, vagy állandóan töltőállomást keressen, az marad a dízelnél.

Másrészt folyamatos és intenzív az elektromos technológia fejlődése. Így sok vevő felteszi a kérdést: érdemes-e 300-500 kilométeres hatótávú autót venni, ha „holnapután”, vagyis két-három év múlva a 600-700 kilométeres hatótáv lesz az általános. Ez a kivárás persze a használtárakra is negatívan hat. Emellett egyre több márka jelenik meg elektromos modelljeivel az új modellek piacán, így az árverseny a használtpiacon is érezhető.

Fotó: Opel

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Töretlenül nő a kereslet az akkumulátoros gépekre

2025. június 7. 14:10

Egyre népszerűbbek Magyarországon is az akkumulátoros kerti gépek és a robotfűnyírók – a Husqvarna szerint a piac szárnyal.

50 éves a Fliegl: fél évszázada a mezőgazdaság szolgálatában! 

2025. június 3. 11:10

Érzelem, innováció és közösség: így ünnepelt együtt a Fliegl család és partnerei a cégcsoport fél évszázados történetét.

Újabb innovációs díjat nyert az AMAZONE

2025. május 4. 13:10

Az AMAZONE 2025-ben sorozatban másodszor nyerte el a stern Innovációs Díjat, megerősítve vezető helyét a mezőgazdasági technológiában.

AXIÁL-NEXT márkanévvel erősítik a digitális átállást        

2025. május 2. 13:10

A magyar gépforgalmazó óriás vállalat egységes márkaként vezeti be digitalizációs megoldásait, AXIÁL-NEXT néven.

Tovább szárnyal a magyarországi pickup-piac

2023. december 10. 15:10

Novemberben 3,7 százalékkal csökkent a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma éves alapon. Itthon összesen 10 303 jármű kapott rendszámot novemberben.

Ez már a koronavírus: visszaesés az újautó-piacon

2020. április 7. 14:33

Az első negyedévben összesen 38 319 személyautó és kishaszonjármű kelt el itthon, ez 5,6 százalékos csökkenés 2019 első negyedévéhez képest.

ŠKODA ENYAQ – Megerősítést nyert a ŠKODA első tisztán elektromos SUV-modelljének neve

2020. február 18. 09:47

A ŠKODA ENYAQ a cseh márka első modellje, amely a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjára (MEB) épül, egyben a következő azon összesen több mint tíz, legalább részben elektromos hajtásrendszerű újdonság sorában, amelyek a ŠKODA iV almárka alatt 2022 végéig érkeznek a piacra.

Megújult a Toyota C-HR

2019. október 27. 04:36

Még hibridebb, még kommunikatívabb és még ikonikusabb – így aposztrofálja a Toyota sikermodellje, az elmúlt években a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtást igazi slágerré varázsló C-HR modellfrissítését.