Februárban 25 százalékkal 11 610 darabra nőtt a Magyarországon forgalomba helyezett személyautók és kishaszonjárművek száma.
Idén eddig összesen 31 százalékos az éves alapú bővülés, az összes eladás 22 152 darabot tett ki.
A februári összevont márkalistán a Suzuki 1481 darabbal végzett az élen, de 1428 darabbal a nyomában van a Ford, a dobogóra a Škoda állhatott még fel 994 darabbal. A január-februári időszakot nézve is ez a márkasorrend.
A pick-up-piac januárhoz hasonlóan most is elmaradt az átlagos piaci bővüléstől, a növekedés csak 25 százalékos az első két hónap együttes adatai alapján. A legnépszerűbb pick-up viszont már nem a Toyota Hilux, hanem a Ford Ranger Magyarországon.
Az első két hónapban 264 darabot adtak el, ami 30,6 százalékos piaci részesedést tesz ki és 17 százalékos éves növekedés. A Hilux mindössze 10 darabbal marad le a Ranger mögött, de 2017-hez képest az 57-tel kevesebb forgalomba helyezés 18 százalékos visszaesést jelent.
Az Isuzu D-Max ezzel szemben 300 százalékkal 152 darabra növelte eladásait a bázisidőszakhoz képest. Száz felett adott pick-upjából a Nissan a január-februári időszakban. Utána Mitsubishi L200, Volkswagen Amarok, Mercedes-Benz X-osztály, Fiat Fullback, Mahindra Goa Pickup és UAZ Cargo a sorrend.
Az SUV-szegmens továbbra is a legerősebb a maga 30,2 százalékos piaci részesedésével, éves alapon 36 százalékkal már 6696 darabra hízott. A SUV-ok közt a Suzuki Vitara vezető helye megkérdőjelezhetetlen, a január-februári időszak 1525 darabos forgalomba helyezése 23 százalékos piacrészt és 51 százalékos éves bővülést jelent.
Kishaszonjárművekből 1497 darabot adtak el az első két hónapban, ez 6,7 százalékos piaci részesedés és 34 százalékos plusz a bázisidőszakhoz képest. Itt is helycsere történt az élen, de a kishaszonjárműveknél a Ford vesztette el az első helyét. A Fiat Ducato az első két hónap eladási listáját 284 darabbal vezeti a 248 darabos Ford Transit előtt. A dobogóra a Renault Master 157 eladással fért fel.
Az autópiacon a magánvásárlók visszatérése folytatódik, immáron meghaladja a 40 százalékot, miközben valószínűsíthető az is, hogy a céges vásárlások egy része, különösen az egy-három autós céges vásárlások magán vásárlásnak tekinthetők
– közölte Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülte (MGE) ügyvezető elnöke a februári értékesítési adatok kapcsán. „A kishaszon jármű piac visszaesése megállt és jelentős emelkedést mutatott, azonban az előrejelzés mögött van a második hónap végén. Továbbra is szükségesnek tartjuk és szorgalmazzuk a vegyeshasználatú kishaszon jármű kategória felélesztését. Ez a kategória nagymértékben támogatná a kis-, és középvállalatokat, ami a kormányzat deklarált célja is. A kishaszon jármű piac trendje is az előre jelzett növekedést támasztja alá” – tette hozzá az MGE.